Gå til innhold

Var hos jordmor i dag


Miss Marple

Anbefalte innlegg

Og hun mente bestemt at fødselen var rett rundt hjørnet (arg, hvorfor må hun si sånn? Jeg prøver å innstille meg på at jeg må gå til minst 20 april... Hvor lett er det når hun sier sånn? Men jeg ble litt glad også da ;)).

I tillegg kunne hun fortelle meg at gutten i magen sannsynligvis veide rundt 3,5 kg nå og ville veie rundt 4 til termin. HJELP! Det er en stk stor baby! Men etterpå spurte hun hvor mye jeg og mannen veide ved fødsel (begge føddt 17 og 15 dager for tidlig), og vi veide begge 3800, så da mente hun kanskje den ville bli enda større! Men, hun kan jo ta feil, selv om jeg har hørt av andre hun er ganske flink til å beregne vekt. På den andre siden er babyer mye finere når de litt godt i hold, men stakkars meg som må trykke den ut...

Ellers var alt i skjønneste orden, og hun mente dette var siste gang hun så meg, og ville ikke at jeg skulle få ny time. Så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva så hun det på da?

Legen min har sagt det samme til meg i flere uker og nå er jeg 10 dager over tiden! :sur:

Jeg fikk heller ikke nye timer og på sykehuset da vi var der, sa de at det var umulig å si om det tar timer eller dager. *frustrert*

Håper hun har rett med deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se tid den lille kommer da! ;)

Den vektestimeringen ville jeg tatt med en klype salt, men det er jo greit å kanskje forberede seg. Uansett, det trenger ikke bli værre å føde - her er det jo hodet som avgjør, og det er jo ofte gj.snittlig rundt 35 cm selv om babyen veier 4 kg. Det variere så klart, og her spiller gjerne mammaens egne mål inn... Hvor stor var du selv rundt hodet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...