Gå til innhold

Når begynne med solarium?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal nå gifte oss om 2 måneder og burde få litt farge på kroppen...

Er det noen som har peiling på hvor mye sol og hvor ofte jeg må ta det for å få litt farge??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det er vel litt avhengig av hva slags farge/hudtype du er. Selv er jeg ganske blond og blir ikke lett brun, så jeg ville ha begynt tidlig nå) og heller i små doser ... på ti minutter, kanskje, et par ganger i uken. Synes ofte dette gir jevnere farge og ser mer naturlig ut.

OBS - jeg har sett bruder med klassiske solariumskiller (bleke streker under armene og hvite punkter på skulderbladene) og som har vært så rødgule at det ser helt sprøtt ut sammen med den hvite kjolen (og med en blek mann ved siden av ...) - synes det da ser latterlig ut, og at det hadde vært bedre om de var litt bleke jeg da ..

Skrevet

Jeg var naturlig blek paa dagen min og synes ikke det var saa ille...for aldri i verden om jeg hadde faatt min like bleke forlovede til aa steke seg i kunstig sol, og da hadde vi sett litt merkelige ut paa bildene...

Uansett - start forsiktig og gi deg foer du ser ut som du bor i Syden!

Skrevet

For å oppnå en fin brunfarge pleier jeg begynne med sol 2-3 g./uken (15 min.) i 2 uker, så annenhver dag (20 min.) i 1 1/2 mnd. Etter det går det an å vedlikeholde med 1-2 g./uken.

Viktig å ikke ligge mye stille i solariumet! Lurt å vri seg litt og ta armene opp bak hodet for å unngå stygge skjolder under armene, på skulderbladene og rumpen.....

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet
For å oppnå en fin brunfarge pleier jeg begynne med sol 2-3 g./uken (15 min.) i 2 uker, så annenhver dag (20 min.) i 1 1/2 mnd. Etter det går det an å vedlikeholde med 1-2 g./uken.

Viktig å ikke ligge mye stille i solariumet! Lurt å vri seg litt og ta armene opp bak hodet for å unngå stygge skjolder under armene, på skulderbladene og rumpen.....

Men det der hörtes jo direkte farlig ut.. annenhver dag i 1.5 mnd :forvirret:

Skrevet
Men det der hörtes jo direkte farlig ut.. annenhver dag i 1.5 mnd :forvirret:

Mye som er farlig......i store nok mengder..... Jeg pleier å gjøre dette én gang i året, før bikinisesongen begynner. Kjenner flere som soler seg flere ganger i uken året rundt - da kan man begynne å snakke farlig!

Det er viktig å ikke ta så lenge om gangen: bedre med f.eks 3-4 g. i uken á 15 min. enn 2 g. i uken á 25 min. for å si det sånn.....

Skrevet

Jeg kommer til å begynne kanskje 1 mnd før....

Tipper jeg tar ca 20 min 2-3 ganger i uken de første 2 ukene....også 30 min 3 ganger i uken de siste 2.

Jeg er blek og har lyst hår og mmer da til å bli passe sommer brun...ikke "Syden brent liksom".

Skrevet

Jeg er så heldig at jeg har fått mannen med på å ta solarium. vi er nordlendinger - og er som regel ganske så blåhvite etter en laaaang vinter... Så vi skal ta sol noen timer før vi skal i ilden. Såklart ikke sydenbrun, men jeg vil gjerne ha litt mer farge enn kjolen, for å si det sånn...

Regner med at vi begynner i mai en gang. Skal gifte oss første juli.

Skrevet
Jeg er så heldig at jeg har fått mannen med på å ta solarium. vi er nordlendinger - og er som regel ganske så blåhvite etter en laaaang vinter... Så vi skal ta sol noen timer før vi skal i ilden. Såklart ikke sydenbrun, men jeg vil gjerne ha litt mer farge enn kjolen, for å si det sånn...

Regner med at vi begynner i mai en gang. Skal gifte oss første juli.

Det skal vi også gjøre. Veldig enig i det med å ha litt mer farge enn kjolen, hehe, og det er jo greit om brud og brudgom ikke ser ut som de bor på to forskjellige kontinenter.

Om vi tar solarium eller satser på noe selvbruning eller spray-tan vet jeg ikke. Jeg er ikke så begeistret for solarium, men vil jo ha best mulig resultat.

Er litt optimistisk og håper på litt sol her hjemme også, og da kan det jo gå bra uansett siden vi gifter oss i august. Men her på det glade vestland er kanskje det litt mye å håpe på...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...