Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #41 Skrevet 22. mars 2006 O jøss, her var det mange uvitende svar (mennesker)... En ting; et yrke, bestemmer det din femininitet?? Trodde sånt gikk mer på sånt som personlighet jeg... Dette er et kjempetiltak! Nå får jentene en mulighet til å selv sjekke ut hva Forsvaret er og om de kan tenke seg en utdanning der, og kanskje oppdage at Forsvaret ikke lenger er den guttelekegrinda det en gang var. Er enig med den oppi her som skrev at det skulle vært frivillig for begge kjønn, da ville vi hatt kun motiverte soldater som var godt kvalifiserte for den oppgaven Forsvaret gir. Megapositivt! ← Ja, hvorfor ikke kjøre hele Forsvaret på ræva. Det er ikke mye å skryte av i dag, men se for dere kvinner i krigssituasjoner da. "Å neeeeiii... og jeg som nettopp hadde lakka neglene"
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #42 Skrevet 22. mars 2006 hadde jeg havnet i din tropp så er det sjangse for at de ikke hadde vært i stand til å skrive det du skriver nå ← Nei det kan være noe i det. Antageligvis hadde jeg vært for opptatt med å finne nok støvler som du kunne pusse.
mirmax99 Skrevet 22. mars 2006 #43 Skrevet 22. mars 2006 ja dette vil i allefall ikke høyne standaren i forsvaret og jeg må desverre si at hadde jeg som rekrutt i førstegangstjenesten fått ei jente på 19-20år til befal så hadde jeg følt meg kraftig nedgradert som menneske ← Dette må jeg langt på vei si meg enig i selv om du bruker nokså harde ord om det. Hadde det vært et kvinnelig befal som hadde vært en 5-6 år eldre enn meg så hadde jeg taklet det langt bedre
Mysti Skrevet 22. mars 2006 #44 Skrevet 22. mars 2006 Ja, hvorfor ikke kjøre hele Forsvaret på ræva. Det er ikke mye å skryte av i dag, men se for dere kvinner i krigssituasjoner da. "Å neeeeiii... og jeg som nettopp hadde lakka neglene" ← Du burde finne deg noen nye kvinnebekjentskaper, eller er du redd for din maskuline stolthet...? Kvinner har MASSE å tilføre Forsvaret, ikke minst i krigssituasjoner, og det er trist at ikke folk skjønner det. Med det sier jeg ikke at alle kvinner ville passet inn men det gjør jaggu ikke alle mannfolk heller nei!
Gjest boyz1979 Skrevet 22. mars 2006 #45 Skrevet 22. mars 2006 Nei det kan være noe i det. Antageligvis hadde jeg vært for opptatt med å finne nok støvler som du kunne pusse. ← Innlegget redigert. Pass språket. Hege (admin)
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #46 Skrevet 22. mars 2006 Sitat slettet. Hege ← Ikke noe er så moro som små gutter som snakker tøft, men alikevel er de første til å legge på sprang når noe går dem i mot. Like greit at du holder deg hjemme hos mamma du, vennen.
Gjest Shadowlyn Skrevet 22. mars 2006 #47 Skrevet 22. mars 2006 Svært så mange bitre gutter det var her da. *tsk tsk*
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #48 Skrevet 22. mars 2006 Felthorer med PMS og AG3...... Take cover!
Gjest Margaretha Skrevet 22. mars 2006 #49 Skrevet 22. mars 2006 føler meg sikker på at en del jenter som drar inn i forsvaret for å bli befal gjør det for å føle makt - makt over en gjeng guttet på 19-20 år. Dette føles ekstra provoserende og ydmykende for gutter som kanskje i tillegg har et problematisk forhold til jenter (som gutter ogte har i den alderen) hadde jeg f.eks fått et kvinnelig befal da jeg var inn til førstgangstjenesten og hun hadde oppført seg overfor meg på en provoserende måte - gjort et påeng av at hun som jente hadde en slags makt over gutter - og hadde hun gjort dette mot meg så hadde hun ikke vært befal lenge, og jeg hadde havnet i fengsel - kanskje på livstid å fått et kvinnelig befal på 19 år som hadde kommandert meg hadde jeg sett på som uutholdelig ydmykende og da kunne alt ha skjedd ← Jeg forstår deg så godt! Jeg synes selv at kvinner ikke har noe i Forsvaret å gjøre! Hvertfall ikke i opererende virksomhet som har med våpen og krig å gjøre! Det strider mot vår natur som yndige og feminine jenter og kvinner.
Gjest boyz1979 Skrevet 22. mars 2006 #50 Skrevet 22. mars 2006 Ikke noe er så moro som små gutter som snakker tøft, men alikevel er de første til å legge på sprang når noe går dem i mot. Like greit at du holder deg hjemme hos mamma du, vennen. ← (PSST! forøvrig er jeg færdig med førstgangstjenesten for mange år siden) Innlegget er redigert. Jeg foreslår en noe mildere språkbruk. Hege (admin).
Gjest Gjest_Trond_* Skrevet 22. mars 2006 #51 Skrevet 22. mars 2006 Du burde finne deg noen nye kvinnebekjentskaper, eller er du redd for din maskuline stolthet...? Kvinner har MASSE å tilføre Forsvaret, ikke minst i krigssituasjoner, og det er trist at ikke folk skjønner det. Med det sier jeg ikke at alle kvinner ville passet inn men det gjør jaggu ikke alle mannfolk heller nei! ← Jo, men menn er tross alt menn da..
Gjest Shadowlyn Skrevet 22. mars 2006 #52 Skrevet 22. mars 2006 Jo, men mennene i denne tråden er tross alt forumtroll da.. ←
Gjest camillo Skrevet 22. mars 2006 #53 Skrevet 22. mars 2006 Sitat slettet. Hege.) ← Ja, og det er vi alle glade for.
Gjest Elfrida Skrevet 22. mars 2006 #54 Skrevet 22. mars 2006 Hei gutter - med de holdningene der skjønner jeg at dere ikke gjorde det så skarpt i forsvaret. Hvorfor tror dere egentlig land som USA, Israel, Kina, Russland og de aller fleste andre land tar inn kvinner i miliæret? Bare fordi de vil være politisk korrekte, og blåser i om det koster milliarder av kroner, og kjører hele forsvaret på ræva? Tror nok ikke det.
Gjest Sexy Sadie Skrevet 22. mars 2006 #55 Skrevet 22. mars 2006 Når vi ser hvor dårlig i form de norske unge guttene er, så synes jeg det er greit at jentene får innkalling. Gutta våre duger ikke lengre, de er blitt bortskjemte av sine foreldre. Foret på pizza, taco, cola og playstasion.
Gjest boyz1979 Skrevet 22. mars 2006 #56 Skrevet 22. mars 2006 Hei gutter - med de holdningene der skjønner jeg at dere ikke gjorde det så skarpt i forsvaret. ← jeg for min del dro ikke dit frivillig jeg skal ikke skryte over å hadde det aller beste forholdet til kvinner (særlig jenter mellom 16 og 21) men som de aller fleste menn/gutter så oppfører jeg meg rimelig bra overfor det svake kjønn å føyer meg i rekken av resten av de som jatter med kvinner når det gjelder likestilling for å opprettholde illusjonene deres. Men jeg skal FAEN meg ikke ha noe jentunge til befal, der går grensa, og når den brytes kan alt skje, og det burde både jeg, jentungebefalet og resten av troppen helst ikke oppleve. Men nå skjedde det da heller ikke da jeg var inne - at jeg fikk kvinnelig befal
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #57 Skrevet 22. mars 2006 Når vi ser hvor dårlig i form de norske unge guttene er, så synes jeg det er greit at jentene får innkalling. Gutta våre duger ikke lengre, de er blitt bortskjemte av sine foreldre. Foret på pizza, taco, cola og playstasion. ← Enig. Når man ser her hvor mange som tydeligvis føler seg truet av kvinner i forsvaret er det ikke rart at så mange verken klarer seg gjennom førstegangstjenesten eller i det virkelige liv. Og det er disse som skal forsvare landet i en eventuell krig....
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #58 Skrevet 22. mars 2006 Men jeg skal FAEN meg ikke ha noe jentunge til befal, ← Fullstendig enig. Kvinnfolk har ikke noe i forsen å gjøre. Det har og blitt forsket på at kvinner som oftest ikke klarer å ta beslutninger under press. Jeg tror ikke det er uten grunn at f.eks. USA ikke tillater kvinner i strid med mindre dette er noe som har endret seg i løpet av de siste åra.
Gjest Elfrida Skrevet 22. mars 2006 #59 Skrevet 22. mars 2006 Det har og blitt forsket på at kvinner som oftest ikke klarer å ta beslutninger under press.← Eh, dette må du nesten dokumentere, for jeg er helt sikker på at det der er vås. Hvordan kan USA ha en kvinnelig utenriksminister hvis det er sånn? Hvordan kan noen sette kvinner i viktige posisjoner hvis de ikke kan ta beslutninger under press? Ingen ville satt en kvinne i en så viktig posisjon hvis dette stemte.
Gjest Gjest_Hilda_* Skrevet 22. mars 2006 #60 Skrevet 22. mars 2006 Nei fysj, jenter har ikke noe i en slik mannsbastion å gjøre! Kvinner kan fint være lege, musiker, psykolog eller prest i Forsvaret, men ikke en krigssoldat! Kvinner er feminine og slik bør det fortsatt være ← Jeg er en dyktig skytter og har trent kampsport. Jeg lakker også negler og tar meg bra ut i kjole. ja dette vil i allefall ikke høyne standaren i forsvaret og jeg må desverre si at hadde jeg som rekrutt i førstegangstjenesten fått ei jente på 19-20år til befal så hadde jeg følt meg kraftig nedgradert som menneske ← Da er det underlig at du i det hele tatt fungerer i dagens samfunn. Enig. En felthore eller tre er alltids godt å ha, men som soldater har kvinnfolk ikke noe å gjøre. Det er vist gang på gang at kvinnfolk faller sammen under press og ikke er i stand til å ta avgjørelser. Og spør enhver som har vært i førstegangstjeneste eller til befalsutdanning om hvor mange ganger han har måttet bære sekken til en eller annen svekling til kvinnfolk som tror hun kan dra inn i forsen for å sjefe over gutta og kapre seg et mannfolk i uniform. ← Er det noen som bærer børa og er psykisk sterke så er det vel kvinner! Hvem løper som harer når ting blir komplisert eller krever en ekstra innsats? Jo det er som regel mannen. Kaprer man mannfolk i militæret? Det var det siste stedet jeg ville komme på å lete. Felthorer med PMS og AG3...... Take cover! ← Møter de den innstillingen som kommer frem her pluss trusler om vold, da er muligens dette et godt råd. Alle har rett til å forsvare seg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå