Gå til innhold

Jenter i forsvaret

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Jo, derfor trenger de ikke jenter.

Tull som dette fortjener ikke spalteplass noe sted!

Man må være ganske usikker på seg selv for å komme opp med slikt vissvass :grine2:

Videoannonse
Annonse
Gjest Pia, 30
Skrevet

Jeg ville aldri ha møtt til en slik innkalling, jeg er en faminin kvinne som ikek akter å lege kriger eller maktkommanddør.

Jeg trives med meg selv og har et godt selvbilde, derfor behøver jeg ikke stjerner og uniform for å markere meg i flokken blant røytende kuer. Jeg synes det er sykt med det militære systemet og minner om høy grad av psykopati der i forhold til i andre yrkesgrupper.

Mange menn har et behov for å sjefe over andre og utøve rå makt for å selv følge seg bra. Det er ikke helt min stil....jeg lkjører mer stilen "travel, have fun, be glad and enjoy life".

Gjest camillo
Skrevet
Nei fysj, jenter har ikke noe i en slik mannsbastion å gjøre!

Kvinner kan fint være lege, musiker, psykolog eller prest i Forsvaret, men ikke en krigssoldat!

Kvinner er feminine og slik bør det fortsatt være  :)

Og fordi du synes at noe 'bør' være slik, så betyr det at alle jenter som ønsker seg og egner seg til et slikt yrke, skal holde seg unna?

Femininitet har jo forøvrig skikkelig mye med yrkesvalg å gjøre...

Mmmm-hm. :ler:

Gjest Elfrida
Skrevet
ja dette vil i allefall ikke høyne standaren i forsvaret og jeg må desverre si at hadde jeg som rekrutt i førstegangstjenesten fått ei jente på 19-20år til befal så hadde jeg følt meg kraftig nedgradert som menneske

:overrasket:

Du har helt egenhending nedgradert deg selv til DUST med denne uttalelsen. Det blir ikke greit for deg den dagen du får en kvinnelig sjef.

Skrevet
Og fordi du synes at noe 'bør' være slik, så betyr det at alle jenter som ønsker seg og egner seg til et slikt yrke, skal holde seg unna?

Femininitet har jo forøvrig skikkelig mye med yrkesvalg å gjøre...

Mmmm-hm. :ler:

Jeg synes hvertfall ikek at en kvinnelig septikktanktømmer, gravemaskinarbeider, heismontør, dykker eller oljeborer er spesielt feminin! Heller ikke en sjøkaptein i Forsvaret!

Gjest Elfrida
Skrevet

http://www.mil.no/haren/gsv/start/article....rticleID=117280

Hvilket kjønn har menig Gerhardsen?

Sersjant Pedersen ser da ganske så femi ut? :)

Og menig Nyblom var vel ikke av de aller mest macho menn jeg har sett...

Uansett - vi har da kommet lenger enn dette? Er det virkelig noe å diskutere om kvinner mister sin femininitet ved å gå inn i mannsdomintere yrker? Vi har da kommet oss inn i læreryrket, legeyrket og presteyrket, og det var faktisk ganske utenkelig tidligere.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg ville aldri ha møtt til en slik innkalling, jeg er en faminin kvinne som ikek akter å lege kriger eller maktkommanddør.

Jeg trives med meg selv og har et godt selvbilde, derfor behøver jeg ikke stjerner og uniform for å markere meg i flokken blant røytende kuer.

:ler: Ja fysj altså. Tenk å måtte jobbe sammen med noen som røyter.

Gjest camillo
Skrevet
Jeg synes hvertfall ikek at en kvinnelig septikktanktømmer, gravemaskinarbeider, heismontør, dykker eller oljeborer er spesielt feminin! Heller ikke en sjøkaptein i Forsvaret!

Hvis du definerer menneskelige kvaliteter ut ifra hvordan de ser ut når de er på jobb, så deg om det.

Jeg gidder ikke diskutere på et lavt nivå. :)

Gjest Shadowlyn
Skrevet
ja dette vil i allefall ikke høyne standaren i forsvaret og jeg må desverre si at hadde jeg som rekrutt i førstegangstjenesten fått ei jente på 19-20år til befal så hadde jeg følt meg kraftig nedgradert som menneske

Stakkars, hvis det skal så lite til for å nedgradere deg som menneske kan du ikke ha det bra med deg selv. :klem:

Gjest boyz1979
Skrevet

føler meg sikker på at en del jenter som drar inn i forsvaret for å bli befal gjør det for å føle makt - makt over en gjeng guttet på 19-20 år.

Dette føles ekstra provoserende og ydmykende for gutter som kanskje i tillegg har et problematisk forhold til jenter (som gutter ogte har i den alderen)

hadde jeg f.eks fått et kvinnelig befal da jeg var inn til førstgangstjenesten og hun hadde oppført seg overfor meg på en provoserende måte - gjort et påeng av at hun som jente hadde en slags makt over gutter - og hadde hun gjort dette mot meg så hadde hun ikke vært befal lenge, og jeg hadde havnet i fengsel - kanskje på livstid

å fått et kvinnelig befal på 19 år som hadde kommandert meg hadde jeg sett på som uutholdelig ydmykende og da kunne alt ha skjedd :frustrert:

Gjest Gjest
Skrevet
føler meg sikker på at en del jenter som drar inn i forsvaret for å bli befal gjør det for å føle makt - makt over en gjeng guttet på 19-20 år.

Dette føles ekstra provoserende og ydmykende for gutter som kanskje i tillegg har et problematisk forhold til jenter (som gutter ogte har i den alderen)

hadde jeg f.eks fått et kvinnelig befal da jeg var inn til førstgangstjenesten og hun hadde oppført seg overfor meg på en provoserende måte - gjort et påeng av at hun som jente hadde en slags makt over gutter - og hadde hun gjort dette mot meg så hadde hun ikke vært befal lenge, og jeg hadde havnet i fengsel - kanskje på livstid

å fått et kvinnelig befal på 19 år som hadde kommandert meg hadde jeg sett på som uutholdelig ydmykende og da kunne alt ha skjedd :frustrert:

Hva med en "gutt" på 19-20 år som befal?

Gjest Elfrida
Skrevet

Så egentlig burde vi bare sperre deg inne først som sist. Du kan jo ikke gå fritt rundt, tenk om du møtte på en breial politikvinne?

Gjest Gjest
Skrevet

Daaakar, spring hjem til mamma du. Og kryss fingre og tær for at du aldri havner i min tropp. :sjarmor:

Gjest Gjest
Skrevet
Så egentlig burde vi bare sperre deg inne først som sist. Du kan jo ikke gå fritt rundt, tenk om du møtte på en breial politikvinne?

Når man ser på hvor mange som ikke fullfører førstegangstjenesten pr i dag, er det vel noen og enhver som burde ha blitt sendt tilbake på gutterommet hos mamma.

Gjest boyz1979
Skrevet

ikke vært noe stort problem

Gjest boyz1979
Skrevet
Daaakar, spring hjem til mamma du. Og kryss fingre og tær for at du aldri havner i min tropp. :sjarmor:

hadde jeg havnet i din tropp så er det sjangse for at de ikke hadde vært i stand til å skrive det du skriver nå

Gjest Gjest
Skrevet
hadde jeg havnet i din tropp så er det sjangse for at de ikke hadde vært i stand til å skrive det du skriver nå

:ler: Hvorfor det?

Gjest Gjest
Skrevet

ikke vært noe stort problem

:ler: Den må du nesten forklare nærmere. Om du tør da...

Skrevet

O jøss, her var det mange uvitende svar (mennesker)...

En ting; et yrke, bestemmer det din femininitet?? Trodde sånt gikk mer på sånt som personlighet jeg...

Dette er et kjempetiltak! Nå får jentene en mulighet til å selv sjekke ut hva Forsvaret er og om de kan tenke seg en utdanning der, og kanskje oppdage at Forsvaret ikke lenger er den guttelekegrinda det en gang var.

Er enig med den oppi her som skrev at det skulle vært frivillig for begge kjønn, da ville vi hatt kun motiverte soldater som var godt kvalifiserte for den oppgaven Forsvaret gir.

Megapositivt! :klappe::klappe:

:Nikke:

Gjest Gjest
Skrevet
:hoho: PHlease! Det måtte isåfall være som feltmadrasser i indre Finnmark eller lignende steder hvor det ikke er så mye å velge i i lokalbefolkningen.

Enig. En felthore eller tre er alltids godt å ha, men som soldater har kvinnfolk ikke noe å gjøre. Det er vist gang på gang at kvinnfolk faller sammen under press og ikke er i stand til å ta avgjørelser. Og spør enhver som har vært i førstegangstjeneste eller til befalsutdanning om hvor mange ganger han har måttet bære sekken til en eller annen svekling til kvinnfolk som tror hun kan dra inn i forsen for å sjefe over gutta og kapre seg et mannfolk i uniform.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...