Gå til innhold

innbydelser... når sender vi dem?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har akkurat hatt en liten diskusjom med min kjære....Han mener vi skal vente til midten av desember med å sende ut innbydelsene. Da har gjestene 3 uker på seg å svare.

Er dette for kort tid? Jeg har ikke anelse, og siden det er et "hemmelig" bryllup" har jeg ikke så mange å spørre...

Jeg ble ferdig med innbydelsene i går(Åhhh... de ble lekre! :D ) Og mener at vi like gjerne kan sende de ut nå!

Hva sier de kloke hoder her inne?

Klem fra meg! (som kanskje har litt mange hormoner på gang, med en liten en i magen....)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flinke deg som er ferdig med innbydelsene :P

Jeg vet ikke hva som er vanlig, men tror ikke folk bør ha for lang frist. Da glemmer de gjerne å svare, og så må du ringe og mase. Det måtte vi til min konfirmasjon.. Så ikke undervurder folks glemsomhet.

Samtidig bør du kanskje vurdere hvilke jobber folk har, og om de trenger varsel lang tid i forveien for å skaffe seg fri?

Hvis det er et hemmelig bryllup, er det kanskje gøy å holde på hemmeligheten lengst mulig? Eller du dør kanskje etter å sprenge bobla, så du kan dele med noen?

Jeg vet ikke om dette hjelper deg, men nå begynner jeg å få dreisen på å skrive i forumet :wink:

Vi skal ha svarfrist 3 mnd før, fordi vi har bestilt et lokale som vi kan avbestille inntil 3 mnd før, og det lokalet tar bittelitt mindre folk enn vi skal invitere.. Så hvis alle kommer, så har vi en liten mulighet for å finne nytt større.. Men jeg tror ikke vi gambler så mye. Vi har også hemmelig bryllup foreløpig! Jeg gleder meg til å sende ut en hel haug invitasjoner på samme dag, så skal mamma og pappa jaggu få oppvarma telefonlinjer den kvelden de kommer frem.

:sjarmor:

Skrevet

Jeg trodde det var vanlig å sende ut innbydelsene 2-3 måneder før bryllupet, med svar minst en måned før.

Skrevet

Hmm..den der er ikke enkel altså! noen sier 3 mnd. før og noen sier 1 mnd før...har lest alle mulige varianter i bryllupsmagasinene..Tror bare en får følge sin egen magefølelse på den altså! :D

Vi kommer til å sende ut våre innbydelser over jul (i januar en gang..) bryllupet blir i fellesferien og da vil vi gi folk litt tid til å omrømme seg mht. ferieplanlegging! (så har vi iallefall sagt ifra i god tid!!) :D

Lykke til med bryllupet Gjest! :D

Skrevet

Vi kommer oxo til å sende ut invitasjonene ganske tidlig. Dette fordi

vi skal gifte oss midt i fellesferien, og så skal vi invitere mange

tilreisende gjester. Synes det er greit at de har god tid på å

finne seg en plass å overnatte. Og så kan det fort bli fullt når det

er ferietid!

Kommer nok til å sende dem i januar/februar tenker jeg, det

spørs når jeg blir ferdig med dem.

Svarfrist ca. en mnd. før bryllupet.

K.

Skrevet

Hei,

vi blir nok å sende ut innbydelsene ca 4 mndr før bryllupet.

Grunnen til det er at det er mange som må reise langt, og kanskje

helst ta fly. Da er det god tid til å bestille reise.

Ikke undervurder folks hukommelse heller da. Et bryllup er da så

spesielt at det ikke er noe som går lett i glemmeboken, ihvertfall ikke

for meg(og vi har vært i noen bryllup de siste årene). Jeg synes 3 uker

høres litt lite ut da (men kanskje greit siden det er overraskelses bryllup?).

Ei venninne av meg giftet seg i oktober. Vi fikk invitasjon 5 uker før

og viste heller ikke om det på forhånd. ca. 2/3 av alle inviterte kom.

Så jo senere, jo større er sjansen for at endel ikke kan komme da.

Hilsen Louise

Skrevet

ok, jeg leste litt feil, du skrev 3 uker til å svare. ...uansett god tid er nok greit.. :kgsmil:

Skrevet

Vi sender ut innbydelsene i mars....Dette fordi mange av gjestene våre kommer langveisfra, og de trenger sikkert å planlegge litt. Vi har svarfrist 1.juli når vi gifter oss 30. august.... :D

Skrevet

Enig med Monja. Vi skal sende ut våre innbydelser i mars/april, da vi har gjester som kommer fra en annen kant av landet + utlandet. De fleste vet uansett om når vi skal gifte oss da, slik at folk holder av dagen!

Men er det overraskelsesbryllup ville jeg kanksje ha ventet litt lenger, og siden (?) dere ikke gifter dere midt på sommeren (???) så er det vel greit å sende dem ut ikke så lenge før.

Når det gjelder dette vil jeg si at man får gjøre hva man vil!!! Det går ikke i glemmeboken, og hva "tradisjonen" er, er jo ikke godt å si...

Skrevet

Enig med Monja. Vi skal sende ut våre innbydelser i mars/april, da vi har gjester som kommer fra en annen kant av landet + utlandet. De fleste vet uansett om når vi skal gifte oss da, slik at folk holder av dagen!

Men er det overraskelsesbryllup ville jeg kanksje ha ventet litt lenger, og siden (?) dere ikke gifter dere midt på sommeren (???) så er det vel greit å sende dem ut ikke så lenge før.

Når det gjelder dette vil jeg si at man får gjøre hva man vil!!! Det går ikke i glemmeboken, og hva "tradisjonen" er, er jo ikke godt å si...

Skrevet

Vi sendte ut innbydelser i begynnelsen av oktober, med svarfrist 1.november - og skal gifte oss 21.12.

Det var greit å få beskjed ganske tidlig om hvor mange som skal komme, siden vi skal ha bryllupet hjemme hos mine foreldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...