Gå til innhold

har du et FAST håndtrykk?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det er ikke sikkert det sier noe om deg som person, men det kan gi folk et annet inntrykk av din person enn det som er riktig.

Det har du selvsagt helt rett i, det har jeg også nevnt i et annet innlegg i denne debatten.

Jeg syns likevel det er en smule forhåndsdømmende å bestemme seg for hvordan mennesker med et slapt håndtrykk er, når man kun har håndtrykket til grunn.

Det kan finnes mange grunner til at folk ikke har et kraftig håndtrykk som også er tidligere nevnt.

Men, fordommer har vi alle om et eller annet, og denne fordommen er ikke akkurat noen nyhet ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fast handtrykk. Liker ikke sånne slappe!

Gjest Gjest
Skrevet

Drittunger alle sammen. Jeg blir pissed når gamlinger skal vise ungdommen hvor sterke de er med håndtrykkene sine. Frekt og uhøflig. Om jeg framstår som tafatt om jeg har et mindre fast håndtrykk så driter jeg i det, jeg har i hvert fall mer omtanke enn det flertallet her kan vise til!

Skrevet
Hater du de som har slappe håndtrykk?

Jeg liker ikke slappe håndtrykk, men jeg kan like personen som har slapt håndtrykk selv om jeg ikke liker å motta slappe håndtrykk...

Å hate de med slappe håndtrykk blir jo det samme som å hate de som er sjenerte når de møter nye mennesker eller liknende.. Helt på jordet....

Les litt bedre: jeg hater slappe håndtrykk, ikke personene i seg selv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg syns likevel det er en smule forhåndsdømmende å bestemme seg for hvordan mennesker med et slapt håndtrykk er, når man kun har håndtrykket til grunn.

Det kan finnes mange grunner til at folk ikke har et kraftig håndtrykk som også er tidligere nevnt.

I jobbsammenheng kan du jo faktisk risikere å miste muligheter på grunn av slapt håndtrykk. I situasjoner hvor du skal hilse på mange vil som regel de som gir et godt førsteintrykk i alle fall utmerke seg. Noen steder går ting fort og det handler ikke bare om forhåndsdømming, det hander også om erfaring…

Det er lett å gjøre noe med håndtrykket, bare å øve seg. Hjelper ikke å synes det er forhåndsdømmende å gjøre seg opp en mening etter et håndtrykk, det kommer til å skje igjen og igjen. Her er det ingen grunn til å ikke følge strømmen.

Gjest nobilian
Skrevet
Drittunger alle sammen. Jeg blir pissed når gamlinger skal vise ungdommen hvor sterke de er med håndtrykkene sine. Frekt og uhøflig. Om jeg framstår som tafatt om jeg har et mindre fast håndtrykk så driter jeg i det, jeg har i hvert fall mer omtanke enn det flertallet her kan vise til!

Står det noe sted her at man skal vise hvor sterk man er?

At man har et fast håndtrykk betyr ikke at man knuser knokler hos den man hilser på.

Har ihvertfall fått mange gode tilbakemeldinger på mitt.

Gjest Binna
Skrevet (endret)

Jeg har et fast og bestemt håndtrykk, men uvanen min er når jeg er ferdig med å hilse.. da forvandles hånda mi til en slapp fisk som åler seg ut av taket... wæææ! Bare noen ganger da.. jeg øver på å ikke gjøre det..

Endret av hæxa
Skrevet (endret)

Det er lett å gjøre noe med håndtrykket, bare å øve seg. Hjelper ikke å synes det er forhåndsdømmende å gjøre seg opp en mening etter et håndtrykk, det kommer til å skje igjen og igjen. Her er det ingen grunn til å ikke følge strømmen.

Det har jeg vel forsåvidt sagt jeg er klar over også, og det er vel ingen som sier de har slappe håndtrykk for å ha slappe håndtrykk.

Det er neppe en motegreie ;)

Jada, for noen er det bare å øve seg, for noen er det bare ubetenksomhet som gjør det, mens andre ligger det grunner bak som gjør at det ikke er så mye å få gjort med dette.

Det vet man altså ikke på forhånd.

Endret av Abr@xas
Skrevet

Ja jeg har fast håndtrykk. En av tingene mine far var så sinnsykt nøye på under oppveksten ;)

Gjest cecilia
Skrevet

Ja, har nok et fast håndtrykk. Skikkelig ekkelt å hilse på folk som har et slapt et. Nesten bare jenter som har det, har jeg lagt merke til.

Fikk streng beskjed fra mine foreldre at et slapt håndtrykk var uhøffeig, så har alltid vært nøye på akkurat det.

Skrevet

Ja, det har jeg. Tenker alltid over det når jeg hilser på folk, slappe håndtrykk gir et ganske dårlig inntrykk.

Gjest Gjest
Skrevet

liker ikke slappe håndtrykk, hvor jeg har følelsen av at først må jeg samle handa oppi min og så bare gi et ørelite klem for å ikke knuse denne fine lille slappe handa.

mao, jeg har et fast håndtrykk, hånda mi er aktiv og tar rundt motpartens hånd og gir et klem og holder fast så lenge vi hilser, ikke slapp og livløs liten klut som ikke hilser men blir hilst på.

hvis personen med et slapt håndtrykk ellers smiler og snakker og ser meg i øynene, så dømmer jeg ikke personen pga håndtrykket.

men, ser personen i været og grynter en liten lyd som hilsen og ellers har en nesa-i-været holdning og gir uttrykk for at jeg er en liten slask som ikke er verd å hilse på, ja da dømmer jeg personen som uhøflig, overlegen og jeg er ihvertfall ikke interessert i å bli videre kjent.

må si at beinknuserene er ikke noe særlig å håndhilse på heller da... spesielt hvis man har ringer på fingrene.

og det er flest beinknusere blant mannfolk og flest slappe kluter blant jentene.

Gjest Gjest
Skrevet

meg over, må si at jeg tror selv at jeg ser forskjellen på en sjenert person og en som tror de er øverst på rangstigen.

Gjest Hippopotamus
Skrevet
hvis personen med et slapt håndtrykk ellers smiler og snakker og ser meg i øynene, så dømmer jeg ikke personen pga håndtrykket.

Takk for at ikke absolutt alle er like fordomsfulle og fordømmende som man skulle tro når man leser denne tråden. :)

Gjest Miloine
Skrevet

Jeg dømmer ingen på håndtrykket, nei det skal mere til for å "dømme" noen.

Jeg kan uansett ikke fordra å hilse på noen som har et slakt håndtrykk!

Jeg har alltid blitt fortalt at et fast håndtrykk gir et godt inntrykk!

...og det stemmer.

Se personen inn i øynene, smil, + fast håndtrykk!

Ikke sånn at det gjør "vondt" men et fast og bestemt et.

mener jeg da.

Skrevet
Jeg dømmer ingen på håndtrykket, nei det skal mere til for å "dømme" noen.

Jeg kan uansett ikke fordra å hilse på noen som har et slakt håndtrykk!

Jeg har alltid blitt fortalt at et fast håndtrykk gir et godt inntrykk!

...og det stemmer.

Se personen inn i øynene, smil, + fast håndtrykk!

Ikke sånn at det gjør "vondt" men et fast og bestemt et.

mener jeg da.

Helt enig med deg! ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest gjest1
Skrevet

Hva skjer egentlig når to med like slapt håndtrykk møtes?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...