Gå til innhold

har du et FAST håndtrykk?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har et slapt et, desverre.

Førteinntrykket er håndtrykket for meg,men desverre har jeg møtt noen som deg. Beklager, det sier mye om deg som person.

Etter et slapt håndtrykk som minner om et lommetørkle, så er jeg ferdig med den personen.

Videoannonse
Annonse
Gjest nobilian
Skrevet

Har et fast og bestemt håndtrykk, men ikke overdrevent..

Blir fysisk uvel å ta folk i hånda om det er som å ta i en fiskepudding.

Skrevet

Jeg har et akkurat passe fast håndtrykk og ser folk i øya når jeg hilser på dem.

Værste jeg vet når jeg skal hilse på noen er å få ei "dau" hånd som jeg nesten må klemme fast for at den ikke skal dette ut...får følelsen av at denne personen ikke er særlig interessert i å snakke med meg, jeg da...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har et godt, fast og bestemt håndtrykk, og jeg tror det sier mye om meg som person. Jeg vet hva jeg vil, og jeg får det jeg vil.

Jeg ser personen rett inn i øynene smiler hjertlig og presenterer meg selv og sier gjerne hei, og navnet mitt.

Jeg rister ikke! Det syns jeg er ubehagelig, bare et behagelig trykk og en bevegelse er nok, så holder jeg gjerne en brøkdel av et sekund lengre enn jeg må, det får personen til å se ekstra på deg og husker deg til senere.

Tror jeg faktisk kan gå så langt som å si at håndtrykket har gitt meg et par jobber uten å måtte slite meg gjennom annengangs og tredjegangsintervjuer, for slike intervjuer har jeg aldri hatt....

Sorry dere med slappe håndtrykk, dere skulle visst hva dere går glipp av, men det er heldigvis enkelt å forandre på!!

Gjest Virvel
Skrevet

Når jeg håndhilser på folk, så gjør jeg det skikkelig, ja. En bekjent av meg har imidlertid tidenes slappeste håndtrykk - det kan vel ikke engang kalles håndtrykk, ettersom hun bare såvidt tar tak i fingrene til den hun hilser på. Sier ikke "hei" eller navnet sitt eller noe, men kan kanskje strekke seg til et lite grynt. :roll: Hun virker ikke akkurat sjenert ellers, så jeg fatter ikke hvorfor hun er så slapp... Det er da vel ikke flaut å håndhilse?

Gjest Den undrende
Skrevet

Har fast håndtrykk selv.

Liker heller ikke slappe håndtrykk, det er *grøss*. Aller verst synes jeg er de som er så slappe at i det hundredelssekundet etter at jeg trykker, så faller de ut av hånden min. De trekker altså ikke til seg hånden, den bare faller tilbake.

Inntrykket mitt av folk med slappe håndtrykk er at de er uhøflige fordi de viser lite interesse av å hilse på meg og viser liten interesse av å bli kjent med meg. Litt blærete førsteintrykk jeg får kanskje? Det samme følelsen får jeg av folk som ikke ser på meg eller ikke smiler når jeg møter de, folk som lar være å si hva de heter, selv om jeg spør om navn etter jeg presenterer mitt osv.

Møter jeg en person som jeg ser er revmatiker stiller saken seg selvfølgelig annerledes. Synes forresten at det er sjelden det er beskjedne mennesker som har slappe håndtrykk, så jeg tror ikke det henger så mye sammen der. Noen ganger stemmer det nok ja, man ser det selvfølgelig godt om det akkomapaneres sammes med unnvikende blikk, nervøs latter og lutete kroppsholdning.

Ellers så synes jeg det er jævlig med skviserene. Det er faen meg ikke håndtrykk, de må ha en skrue løs i hodet. Et skrekkeksempel var den gangen jeg møtte en mann som var så "hjertelig" at jeg skreik ut AU og de som stod rundt hørte hånda knase. *idiot*

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har et gjennomsnittshåndtrykk tror jeg. Ikke slapt, men jeg er ikke villmann heller.

Gjest Liten Tapir
Skrevet
Møter jeg en person som jeg ser er revmatiker stiller saken seg selvfølgelig annerledes.

Nå er det jo faktisk ikke sånn at revmatikere går med stempel i panna.

Skrevet

Møter jeg en person som jeg ser er revmatiker stiller saken seg selvfølgelig annerledes.

:klaske:

Jeg har heldigvis et fast handtrykk. Selv om jeg er revmatiker. Og har INGEN planer om

å forklare min sykdom til mennesker jeg akkurat har truffet. :ler:

Gjest Den undrende
Skrevet

Ikke alle selvfølgelig, men hos noen er det svært tydelig. Er det meningen å forstå innlegg på verst tenkelig måte, eller er det noe med tema som treffer dere på en øm måte?

Gjest Gjest
Skrevet
Nå er det jo faktisk ikke sånn at revmatikere går med stempel i panna.

Men uuuuansett så er det i hvert fall slik at det er lett å få et bestemt førsteinntrykk av folk som håndhilser slapt. Uansett hva den bakenforliggende årsaken (som de ikke vil fortelle oss) er. For de aller fleste med slapt håndtrykk gjelder det jo heller ikke at de er syke på en eller annen måte, men at de ikke syns det er så viktig å hilse ordentlig.

Synd for deg, men jeg kommer ikke til å forandre på min måte å oppfatte dette på - det er jo ikke riktig å tenke at alle som håndhilser dårlig har en eller annen skjult lidelse heller... De fleste har vel ulike måter å tolke folk de ikke kjenner så godt på uavhengig av hvordan den personen egentlig er innerst inne.

Gjest Gjest
Skrevet
Det hadde vært interessant å vite hva slags personer dere mener vi med slappe håndtrykk er... Noen som kan fortelle det?

En veik person.

Slappe håndtrykk er direkte ubehagelig, og gir meg definitivt et dårlig førsteinntrykk.

Skrevet
Ikke alle selvfølgelig, men hos noen er det svært tydelig. Er det meningen å forstå innlegg på verst tenkelig måte, eller er det noe med tema som treffer dere på en øm måte?

Sukk..Hva skulle det være da? Jeg har et fast håndtrykk sa jeg jo.

Skrevet

Jeg har et fast håndtrykk - har nærmest fått inn med morsmelken hvor viktig det er! Det er helt grusomt med slappe håndtrykk, og jeg må innrømme at hvis jeg hilser på noen som er skikkelig fiskebolle, så kvepper jeg sånn at mitt eget håndtrykk også mister kraften.....akkurat som om jeg blir redd for å skade den jeg hilser på! Noen andre som gjør det samme?

Skrevet

Jeg har et fast håndtrykk, og stødig blikkontakt. Dette synes jeg er viktig for et godt førsteinntrykk.

Har en jobb der jeg ofte hilser på folk med håndtrykk, og mener håndtrykk sier mer en 100 ord!

Skrevet

Jeg har mange ganger håndhilst på folk som kun tar ytterst på fingertuppene...slappe som lutefisk. Helt grusomt, føler nesten at de synes det er ekkelt å berøre hendene mine.

Skrevet (endret)

Jeg har et fast håndtrykk. Hater slappe håndtrykk.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Gjest Gjest
Skrevet

Hater du de som har slappe håndtrykk?

Jeg liker ikke slappe håndtrykk, men jeg kan like personen som har slapt håndtrykk selv om jeg ikke liker å motta slappe håndtrykk...

Å hate de med slappe håndtrykk blir jo det samme som å hate de som er sjenerte når de møter nye mennesker eller liknende.. Helt på jordet....

Gjest gjest1
Skrevet
Tror ikke mitt slappe håndtrykk sier stort om meg som person, faktisk.

Det er ikke sikkert det sier noe om deg som person, men det kan gi folk et annet inntrykk av din person enn det som er riktig.

Jeg ser på folk med slappe håndtrykk som veike og usikre. Om det er riktig eller ikke, blir underordnet. Man har et par sekunder på seg til å gi et godt førsteinntrykk av seg selv, og den sjansen får man ikke tilbake.

Det hadde vært interessant å vite hva slags personer dere mener vi med slappe håndtrykk er... Noen som kan fortelle det?

Som jeg sa over...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...