Gå til innhold

11 døde av abortpille?!

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

jeg er en jente på 21år.. jeg er gravid men vil ikke ha barnet. så jeg ville dra til legen å få abortpille. men så leste jeg på vg.no at 11 jenter er døde pga denne pillen....noen har fått infeksjoner og noen har blødd ihjel!!!!hjelp, hva skal jeg gjøre?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehh...du drar ikke bare til legen å får abortpiller. Man må på sykehuset og man blir fulgt opp.

Skrevet
Ehh...du drar ikke bare til legen å får abortpiller. Man må på sykehuset og man blir fulgt opp.

Ehh..Hvorfor så sarkastisk? Går det ikke an å svare på en normal måte til en jente som tydeligvis er redd/usikker?

Slapp av, du får informasjon, bare fortell om alt du er redd for og alt du lurer på- og du får svar. Det ordner seg :klem:

Lykke til

Skrevet

Det er 11 kvinner som har dødd siden 1991! Av et legemiddel som brukes av mange millioner kvinner på årsbasis. For meg virker det mer som et relativt trygt legemiddel, enn som noe skremmende. Ta det helt med ro i forhold til disse pillene - og oppsøk lege.

Dette går bra, lykke til.

Gjest Gjesta
Skrevet

Du, disse 11 kvinnene ikke noe med deg og ditt problem å gjøre. Det har nok dødd fler av p-piller, cola og potetgull, for ikke å snakke om i trafikken...

Men ta opp slike spørsmål med legen din. Han kan gi deg bedre og riktige svar på sånne spørsmål :troest:

Skrevet

+ at man har litt kontroll selv ved å være obs på symptomer, tror det var endel som ikke leste bruksanvisningen.

Det er uansett tryggere enn kirurgisk inngrep. Flere har dødd av p-piller. Det er nok større sjanse for å dø av å bære fram barnet også.

Man kan dø av det meste, ingen legemidler er trygge for absolutt alle (les på felleskatalogen.no og bli skremt), men sjansen for at det skal skje hver enkelt noe er veldig lav.

Gjest Gjest
Skrevet

Vil bare legge til at man vanligvis bør være ørlite skeptisk til det man leser i tabloidaviser som VG. I "Dagens Medisin", en avis for leger, står det en artikkel i Mars utgaven om akkurat denne saken. Her kommer det frem at de 11 dødsfallene som er rapportert, ikke har noen som helst beviselig kobling til abortpillen. (De har dødd av infeksjoner som det finnes mangfoldige mulige årsaker til) I artikkelen rettes det skarp kritikk til saken: den har dukket beleilig opp i USA midt i de konservatives kamp mot retten til selvbestemt abort. Spørsmålet reises, om dette kan være et ledd i anti-abort-skremsels-propagandaen som USA for tiden preges av.

Ikke tro på alt du leser! Kontroller kildene! Vær kritisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...