Gå til innhold

Rosenrot

Fremhevede innlegg

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg kjøpte en pakke rosenrot idag, litt på impuls, etter å ha fått det anbefalt. Visste ikke så mye om det, men har lest litt på nettet og det fremstår jo som et fantastisk vidundermiddel.

Men, jeg er litt skeptisk til sånt jeg da... Noen som har opplevd negative erfaringer ved bruk av rosenrot?

Og er det noen som vet om det gjør noe å ta rosenrot når man går på minipiller (cerazette)?

Hadde vært så flott om det virkelig ga bedre konsentrasjon, motvirker psykisk stress, ga bedre sexlyst etc... Men vet liksom ikke helt om jeg tror på det.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

*dytte*

Ingen? :forvirret:

Jeg blir selvfølgelig glad om noen vil dele positive erfaringer også da ;)

Skrevet

Vel..

Jeg kjøpte det en gang for å få litt mer energi. Men merket aldri noe forskjell. Av den erfaringen synes jeg det er et tulleprodukt.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tok det i en periode da jeg var kjempetrøtt og uten energi. Etter kort tid merket jeg stor forandring. Hadde mye mer energi, men ellers merket jeg ingenting. (Noe som ikke gjorde meg noe, ettersom det var energi jeg trengte!)

Gjest gjesta
Skrevet

Hm.. Kanskje det er litt individuelt da, om det har noen effekt eller ikke?

Men dere vet ikke om det kan ødelegge virkningen av minipillene?

Takk for svar :)

Gjest gjesta
Skrevet

Takk for linken :)

Hmm, tja.. Skal til legen snart uansett, kanskje jeg venter med å prøve til jeg har spurt henne. Men jeg er ikke akkurat blitt mindre skeptisk nå altså.

Skrevet

Jeg så nå at det ikke var så mye info på den linken da, men det er bare å søke på rosenrot her på forumet, så får du i hvert fall en del treff som kanskje sier litt mer. :)

Skrevet

Det er ikke forska noe særlig på effekt i forhold til p-piller og sånt tror jeg...

Men det er ikke utelukka.

Det er iallfall dette jeg har forstått ut i fra en prat på apoteket...

Gjest gjesta
Skrevet

Hmm, ja, jeg venter nok til jeg har snakket med legen jeg.

Takk for svar :)

Gjest GreenSky
Skrevet

Ja, den negative erfaringen var at jeg kastet bort pengene.

Skrevet (endret)

hei sann dere.. her er en del forklaringer på hvordan den virker i form av kapsler... i forhold til i tablett form..... hehe....

i kapsler får du mer RosenRot ekstrakt enn du gjør av de i tablett form.. dvs at i tablett formen blir det tilsatt noe som blir kalt anti-klumpe-middel, for at ikke tabletten skal løses seg opp, og det er ikke alltid det fungerer så bra som selgerene skal ha det til...

Jeg har solgt RosenRot fra Trionord / Bioform... ikke lenger nå, men ut i fra min erfaring som har gått på tre forskjellige rosenrot, føler meg ganske trygg på at jeg vet hva jeg snakker om av min erfaring....

Jeg brukte RosenRot fra NaturaMed Pharma som er i tablett form og 350 mg rosenrot ekstrakt. funka ikke i det hele tatt, og jeg ble faktisk litt dårlig av dem.

Så gikk jeg over til NorVital sin, som er i kapsel.. nå husker jeg ikke hvor mye det var i de, men det var et lite snev av ny energi i kroppen...

Da jeg begynte å selge fra Trionord / Bioform, prøvde jeg dem, for å kunne prate av min erfaring, og merket forskjell med en gang.. ikke fordi jeg solgte det, men fordi det faktisk fungerte... det er også kapsler, kan deles i to å ta kun pulveret i, men en kapsel bestod av 498 mg rosenrot ekstrakt...

Trionord / bioform sin rosenrot er 100 % norsk.. den blir plukket i norge - fra kysten i Arendal og helt opp til øst-finnmark...langs kysten...

Da jeg ringt rundt, fikk jeg høre mye rart av forskjellige typer rosenrot, men mest fra NaturaMed Pharma sin...

Noen ble kvalme, fikk utslett, og faktsik blødninger... og det er langt fra normalt!

Det sier jo at man får mer sexlyst av å bruke rosenrot.. det er bare tull...

Den gir mer energi, og derfor mer energi til å ha sex... den går ikke direkte på sexlysten... det har kun med hva du har ork og energi til å gjøre...

den øker konsentrasjonen, du sover bedre om natten.

Den fungerer på samme måte som Ginseng, sånn rent bortsett fra at Ginseng bruker den energien du allerede har i kroppen, mens rosenroten tilfører energi!!! stor forskjell!!!

så til dere som ser på Rorsenrot negativt, eller for dere som vil prøve rosenrot... vil jeg annbefale sterkt å prøve Rosenrot fra Trionord / Bioform...

www.trionord.no

håper dere fikk nok info da folkens.. hehe...

Endret av Angelfairy
Skrevet

Vet du om "skallet" på kapslene inneholder noe animalsk, angelfairy?

Skrevet

om du bruker kapsler skal det være vegetabilsk kapsel- altså den vil ikke skade kroppen på noen måte!

Det som oxo er fint, er at om du ikke klarer å svelge kapslen ( den er veeeldig tørr og ekkel) kan du faktisk dele den i 2, og ha på søltetøy, eller i kald drikke.. ( ikke vann- det smaker PYTON!! har prøvd, og aldri mere) men andre kalde drikker jeg jeg ikke prøvd, men du merker Rosenrot smaken veldig godt.

Og er man interessert i å bruke Rein rosenrot, som ikke er tilsatt andre stoffer anbefaler jeg dere å bruke fra www.trionord.no den har jeg brukt før, og du vil merke veldig stor forskjell på kroppen etter bare et par dager.

bruker du tabletter er kapsler med mindre virkestoffer vil det ta opptil flere dager, om ikke uker...

Første gang jeg tok den, merket jeg det etter et par dager, mens samboeren min merket det samme dag!

Med tanke på at Rosenrot er Adaptogen ( den tilpasser seg kroppens behov ) vil den fungere forskjellig på de som bruker den, for den gir det kroppen trenger av det den kan gi!

Det er bekreftet (sist jeg hørte) at det finnes 3 adaptogene planter som er brukt som kost-tillskudd, og en av dem er Rosenrot!

Det spiller ingen rolle om du går på flere kost-tillskudd, eller medisiner når du tar rosenrot, den vil ikke dempe virkningen og heller ikke dempe virkningen på andre ting du putter i kroppen!

Eneste OBS med rosenrot er at du ikke skal ta det når du går gravid eller ammer.

Da jeg jobbet som tlf selger og solgte rosenrot, snakket jeg med en dampe på 95 år som hadde en søster på 93 år, begge de tok trionord sin rosenrot, og ikke vært syke siden de begynte å bruke den. de går da også på andre helsekostprodukter som Q10, og omega 3, og div andre.. Så det er t.o.m bevist fra gamle at dette faktisk fungerer...

Så der fikk dere den leksa oxo!

___AngelFairy___

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har akk kjøpt rosenrot i håp om å få litt energi.. Kjøpte den fra svenska örtmedisinske institutt siden det var den jeg fikk anbefalt av legen fordi den har dokumentert virkning. Det står på selve apkningenogså. Jeg vet ikke hva jeg skal tro, men håper sårt, for jeg erfryktelig sliten.

Det står på pakken at det ikke interfererer med andre medisinske stoffer, men hør med legen om du er usikker...

:)

Skrevet
Vel..

Jeg kjøpte det en gang for å få litt mer energi. Men merket aldri noe forskjell. Av den erfaringen synes jeg det er et tulleprodukt.

Merket heller ikke forskjell.

Gjest Jalileh
Skrevet

Jeg fikk "skjelven" av dem. Så jeg likte de ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...