Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #1 Skrevet 21. mars 2006 Uff, jeg holder på med en oppgave nå og har kjørt meg litt fast. Er det noen som har greie på følgende: 1. Hvem tjener og hvem taper på at et stort land begrenser eksporten av en vare som omsettes i et frikonkurransemarked? 2. Hvem tjener og hvem taper på at et land subsidierer eksporten av en vare som omsettes i et marked med Cournot-duopol? Pliiis ikke si at jeg må lese i boka. Jeg har lest i boka, men tror kanskje jeg har forstått det, men får bare ikke til å forklare det på papiret. Så om noen hadde noen tanker som kan hjelpe det med å løsne hadde jeg blitt kjempeglad!
Gjest gjest1 Skrevet 22. mars 2006 #3 Skrevet 22. mars 2006 Er det makro du koser deg med? ← Ser sånn ut ja. *grøsse* Skal ha makro selv neste semester, og gruer meg allerede.
Gjest Gitte Skrevet 22. mars 2006 #4 Skrevet 22. mars 2006 Urk, jeg hadde makro i fjor og det var smerte.. Hadde mikro forrige semester, og offentlig økonomi nå.. alt er like ille.. Men jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt. Det tar vel litt mer enn et innlegg på KG for å løse de der.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå