Gå til innhold

Kjærestetur til Egypt i sommer?

Fremhevede innlegg

Gjest Summertime
Skrevet

Vi er et kjærestepar i midten av tjueårene som skal ta oss en to ukers sydenferie i sommer. Har lurt på å reise til Egypt, da prisnivået er litt lavere enn for eksempel Hellas, og det er muligheter for litt flere opplevelser.

Er det noen som har vært i Egypt? Vi ønsker mulighet for å være på stranden og sole oss og bade, men også å kunne finne på ting, for eksempel mopedtur, snorkling eller titt på pyramider og så videre. Fint med litt shoppingmuligheter også;) Gjerne et sted der vi ikke er de eneste turistene.

Blir kjempeglad for tips, vi har nemlig ikke bestilt ennå..

Videoannonse
Annonse
Gjest Summertime
Skrevet

Vi reiser forresten i begynnelsen av august og ønsker gjerne et billig hotell med ok standard :)

Gjest Gjest
Skrevet

Makadi bay er kjempefint!

Anbefaler en 3-dagers tur til Cairo

Skrevet

men er det turer til egypt om sommeren? Det er da altfor varmt der da? orker ikke tenke på å gå rundt i Kongenes Dal i 50 grader i august...

Gjest Gjest
Skrevet

Vi var i Egypt i januar og syntes det var ørlite kjørlig da.. Så august hadde ikke jeg satset på.. (men det var jo meg, da..)

Vi hadde fly tur/retur Hurgada og oppholdet varte i 2 uker. På den tiden reiste vi til Alexandria en tur (med tog) videre med buss til Sinai der vi gikk på Sinai fjellet. Hadde vi hatt bedre tid skulle vi veldig gjerne reist inn i ørkenen med noen kjempehyggelige beduiner vi bodde hos.

Så reiste vi til Sharm-el-Sheik som vi HATET og vider med catamaranen tilbake til Hurgada.

Gjest Gjest_mira_*
Skrevet

Ja, Sharm el Sheik er oppskrytt.

Folkene er utrolig innpåslitne og frekke.

Aldri vært så glad for å komme hjem etter en sydentur.

Gjest Gjest
Skrevet

Enig i at Sharm var en grusom plass. Ville heller ikke reist i august da det er så utrolig varmt da.

Gjest egyptelsker
Skrevet

Sharm el Sheik er den mest kommersielle og kostbare plassen å feriere i Egypt.Men mange har det fint der. Reiste dit alene i fjor,men det var ekkelt,for jeg var fritt vilt for arbeidende egyptere der,som så at jeg var alene. Utrolig masete. MEN,hyggelig også.

Hurghada er ikke så kommersiell,men med flere store hotell utenfor selve byen. Kortere vei til Luxor er fordelen her. Sharm ligger nærmere Cairo.

Safaga ligger lengre syd,og er roligere og mest myntet på dykkere og snorklere. Lite uteliv.Laidback.

Cairo er fantastisk,men bråkete,skitten og overveldende. 2-3 dager er nok der,vanligvis.

mitt tips: få med dere 1-2 dgr. i Cairo med pyramidene,shopping ,egyptiske museeetog basarene,reis så videre til Safaga og bad,dykk og snorkle og kos dere.. Ta en utflukt til luxor og kongenes dal og bli imponert!

Da har dere fått med det meste.

Selgere ER masete. Overse de,eller lat som du ikke forstår.Gå videre. Prut så det svir,start under halve av oppgitt pris. Fin måte å krangle og trasse på!:-). men få selvsagt servert te og cola,diu trenger ikke handle for det!

Gjest Gjest
Skrevet

IKKE reis til Egypt midt på sommeren. Dødelig varmt da!!!

Ellers er jeg enig med innlegget over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...