Gå til innhold

Klarer ikke spise...

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Det er jo greit å gå ned i vekt, men når man er så utrygg at man ikke spiser mer...

:tristbla:

Har jeg en slags anorexsi?

Spiste siste uka? 5 knekkebrød...

Jeg tror jeg har en slags form for anorexi... pga når jeg er når jeg deppa makte jeg ikke mat...

(og jeg er bevisst på at det er feil...)

Men har jeg et problem? De siste ukene har jeg gått ned kanksje 8 kg i vekt, og jeg er ikke (var ikke) feit...

...Tjukk i hodet ja, men

Jeg ser at jeg blir redusert av å ikke spise.

spess psykisk...

Har jeg en grunnleggende anorexia?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Du står i faresonen, definitivt!!!!

MAn MÅ ha mat for å fungere, du bryter deg ned både psykisk og fysisk..

Snakk med noen voksne du stoler på, lege, hva som helst.

Du har virkelig et problem om du KUN spiser 5 knekkebrød i løpet av HELE uken....?? :overrasket:

Kom deg ut av det, før det går for langt!!!!!!!!!!

Jobb med deg selv!!!!

Lykke til :klem:

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg ville ikke sagt at du er i faresonen for anorexia. Du reagerer med å miste appetitten når livet blir tøft, det kjenner jeg godt til!

Men 8 kg høres mye ut! Snakk med legen din!

Når du ikke orker noe, så sørg i allefall for at det du faktisk spiser er næringsrikt. Frukt, grønt og fisk går ofte ned, selv når man ikke orker tanken på mat!

:klem:

Skrevet

En begynnende anorektikter spør som regel ikke om han eller hun er anorektisk. De tenker ikke på seg selv som syke. Og de lar jo bevisst være å spise, samme hvor sultne de måtte være. De vil jo bli tynnere. Og du sier jo selv at det vil ikke du. Men at det er farlig for kroppen din å ikke spise, er selvsagt. Men jeg tror at det forandrer seg. Det er helt naturlig at matlysten følger med depresjon( jeg gikk selv ned ti kilo i en tung periode). Men det kom tilbake igjen. Men det smarteste er nok å oppsøke legen din. Kanskje du kan få noen råd om hvordan du kan få matlysten tilbake?

Du er ikke anorektisk, men dette kan bli et problem hvis du ikke klarer å spise igjen. Man trenger jo mat.

Men lege er mitt råd. Og å prøve så godt du bare kan å få i deg noe næringsrikt. Frukt og grønnsaker.

Masse lykke til.

B.

Gjest gjest1
Skrevet

Takk for svar. Jeg hadde spiseforstyrrelser i perioder da jeg var i tenårene også, (jeg var ikke klar over det da...) men er usikker på om jeg kan kalle det anoerxia. Jeg spiste f.eks. 2 knekkebrød daglig, og ble jeg bedt ut på middag bestilte jeg alltid salat uten dressing...og da ville jeg bli slankere, så jeg spiste lite helt bevisst...

Nå spiser jeg igjen, og jeg kan litt om kosthold så jeg passer på å spise sunt og ta vitamintilskudd.

Gjest gjest1
Skrevet

Anorexia Nervosa er en psykisk sykdom, ordet anorexi/anoreksi er gresk og betyr uten apetitt.

I så måte kan man jo si at du har anoreksi, altså er uten apetitt. Men anorexia nervosa er noe annet.

Det kan du lese om her

Ingen her kan sette diagnoser. Hvis du er bekymret og lurer, så får du ta kontakt med legen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...