Gå til innhold

Hodepine....


Kid-a

Anbefalte innlegg

Og imorgen har jeg nynorsk heldagsprøve. Jeg gråter og bærer meg, hiver inpå med paracet, drikker kaffe, blir massert (nakken er også en djevel i dag) og spiser mat. Ingenting hjelper.

Så kom jeg på at jeg spiste pillene mine i morges, ikke i går kveld, slik jeg burde. Zoloften kan ha vært problemet. Kanskje.

Eller kan det være nakkevondten?

Stress?

Hva med for mye kaffe? For lite frisk luft? Mangel på utfordringer og dermed lav tankevirksomhet?

Noen forslag til hvordan jeg kan lindre smertene og hjelpe meg selv? Eller noen andre innspill som forteller meg hvorfor i huleste heita hodet skulle verke som f**** akkurat i dag?

Kid-a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vankelig å si hva hodepinen din skyldes, men jeg får migrene av disse tingene;

-lite vann

-stress

-lite søvn

-sjokolade

-rødvin

-ost

-uregelmessige måltider

-kaffe

-mint

-høy musikk

-sterke lukter

-sterkt lys

-hard fysisk aktivitet.

Er du mye plaget med hodepine? Kanskje du trenger briller/linser eller har feil styrke på de du har? Du bør kanskje oppsøke lege?

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har egentlig ikke så mye vondt i hodet. Men det har vært en del etter at jeg begynte på zoloft. Derfor tenkte jeg kanskje at det kunne ha noe med det å gjøre. Etter å ha sett din lange liste fant jeg imidlertid ut at det kan være mye annet også...

Takk for gode forslag, iallfalL!!

Kid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Men hva du kan prøve? søvn, vann og frisk luft. Samt en pakke paracet i penalet til eksamen. Selv tok jeg ekamen i vår med et hode som slett ikek var bra, det hørtes for meg ut som om eksamensvaktene ROPTE der de gikk for seg selv før vi skulle begynne. (Jeg hadde svake mistanker om at dette muligens kunne være migrene, men jeg har aldri hatt det før, og aldri etter. Dessuten gikk det over i løpet av dagen)

Jeg våknet med veldig vondt, og takket min skaper, eller anrre høye makter, for at ekasmen ikke begynte før klokka to. Masse paracet løste saken for meg, jeg klarte å gjennomføre eksamen, selv om det ikke ble min beste.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan hende at det hjelper å bruke smertestillende med annet virkemiddel - foreksemel ibux som inneholder ibuprofen (paracet bruker paracetamol).

Det kan være forskjell på hvilket stoff som virker best på en.

Jeg har gått over til å bruke tabletter som inneholder kodein (400 mg ibuprofen og 10 mg kodein) - de er en del sterkere men syns det er bedre å ta to slike og bli kvitt hodepinen, enn å ta 6-8 panodil e.l.

Mitt topptips er å ta tabletter og så sove litt, men er bare så altfor klar over at det ikke er mulig alltid.. :o

Til eksamen har jeg alltid med meg et par flasker vann og smertestillende i pennalet :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...