Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #1 Skrevet 21. mars 2006 Vi skal også til mexico, playa del carmen i år, takk for gode tips der nede. har bare et par tilleggsspørsmål. Hvordan er prisnivået der? Har skjønt der er ganske dyrt å gå ut på flotte restauranter etc, men hva med mer lokale steder? og hvordan er shoppingen der ifht klær og sko? ser noen skrev det er mange look fantastic butikker der, er det samme konseptet som på nettet? Takknemlig for svar
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #2 Skrevet 21. mars 2006 Hei, meg der nede som ikke var imponert over Carmen Veldig vanskelig å finne lokale steder i en by som er bygget utelukkende for turister. Vi fant én liten lunsjbule for lokale innbyggere, og der fikk vi den eneste skikkelig sterke maten vi fikk smake på fjorten dager! Der var det også utrolig billig. Men det var litt i utkanten av byen, og den har etter det jeg har hørt, vokst kraftig siden jeg var der for seks år siden, så sikkert ikke lett å finne sånne steder. Restaurantene er ellers av alle slag som de ville være i en europeisk by. Du kan sikkert spise indisk mat i en uke om du ønsker det... Prisnivået er helt europeisk (og jeg vil påstå at det er billigere i sørspania enn det var i Playa del Carmen). Pass deg ellers for matforgiftning, veldig annerledes bakterieflora, Mexico er trøblete for nordiske mager Men det var mange gøye butikker, særlig hvis du er interessert i pyntegjenstander, smykker og interiørting. Jeg har utrolig masse greier hjemme som jeg kjøpte der - trefigurer, en flott mayamaske, meksikanske ryer, en hel haug med hengekøyer mm. Aner ikke hvordan jeg fikk med meg alt hjem, det var en shoppeferie uten like. Hadde nettopp kjøpt meg leilighet hjemme og var klar som et fly til å fylle den! Kan ikke huske hvordan klesbutikkene var der. Vi var bare ikke på jakt etter klær... Plonk
Gjest Fruktfat Skrevet 22. mars 2006 #3 Skrevet 22. mars 2006 leste i vg at yucatan er skikkelig herjet etter orkanen i fjor, og at mye må bygges opp igjen. og da skal det satses på eldre, voksne folk med dertil hørende økonomi... vi hadde tenkt til å reise til mexico til høsten, men nå vet jeg ikke helt lenger...
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #4 Skrevet 22. mars 2006 leste i vg at yucatan er skikkelig herjet etter orkanen i fjor, og at mye må bygges opp igjen. og da skal det satses på eldre, voksne folk med dertil hørende økonomi... Da leste du nok litt dårlig. Det var det snakk om Cancun - og det er bare en mikroskopisk flekk på Yucatan. Det stod også at de ønsket å komme litt vekk fra å være et feriested for amerikanske festungdommer, og at de heller ville satse på voksne mennesker med og uten barn.
Gjest Fruktfat Skrevet 22. mars 2006 #5 Skrevet 22. mars 2006 "nå er det luksus-segmentet og gjerne småbarnsfamilier som skal lokkes til mexicos mest besøkte ferieby. det er det mer pengesterke voksen-markedet som nå skal dyrkes. det cancun som nå gjenoppstår skal bestå av vakre luksushoteller..." dette leser jeg.
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #6 Skrevet 22. mars 2006 "nå er det luksus-segmentet og gjerne småbarnsfamilier som skal lokkes til mexicos mest besøkte ferieby. det er det mer pengesterke voksen-markedet som nå skal dyrkes. det cancun som nå gjenoppstår skal bestå av vakre luksushoteller..." dette leser jeg. ← Og det er noe helt annet enn du skrev først.
Gjest Fruktfat Skrevet 22. mars 2006 #7 Skrevet 22. mars 2006 hva var helt annet?? jeg skrev at de nå ville satse på eldre, voksne folk med mer penger? er ikke det det samme? jeg skrev yucatan, cancun ligger på yucatan halvøya, og mulig jeg tar feil, men jeg antar at det ikke bare var akkurat cancun som ble rammet? wilma kom i oktober og feide bort bygninger og infrastruktur til en verdi av 7 milliarder kroner, da kan man vel si det er riktig at stedet er skikkelig herjet? eller?
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #8 Skrevet 22. mars 2006 hva var helt annet?? jeg skrev at de nå ville satse på eldre, voksne folk med mer penger? er ikke det det samme? jeg skrev yucatan, cancun ligger på yucatan halvøya, og mulig jeg tar feil, men jeg antar at det ikke bare var akkurat cancun som ble rammet? wilma kom i oktober og feide bort bygninger og infrastruktur til en verdi av 7 milliarder kroner, da kan man vel si det er riktig at stedet er skikkelig herjet? eller? ← Var helst at du skrev Yucatan jeg reagerte på ja. Yucatan er stort. Det er ikke bare Cancun som ble rammet, men var den byen det ble skrevet om - og den er den som har hatt stor tilstrømning av amerikanske teenagers og nå ønsker en vridning bort fra dette. At de ønsker å satse på eldre, betyr i hovedsak folk eldre enn collegestudenter.
Gjest Fruktfat Skrevet 23. mars 2006 #9 Skrevet 23. mars 2006 Det er ikke bare Cancun som ble rammet At de ønsker å satse på eldre, betyr i hovedsak folk eldre enn collegestudenter. ← nettopp! jeg skrev; eldre, voksne mennesker. det betyr *henter teskje* eldre enn tenåringer, altså voksne folk, ikke pensjonister. men du gjør det så vanskelig som du vil.
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2006 #10 Skrevet 23. mars 2006 nettopp! jeg skrev; eldre, voksne mennesker. det betyr *henter teskje* eldre enn tenåringer, altså voksne folk, ikke pensjonister. men du gjør det så vanskelig som du vil. ← *Låner teskjeen* Det er kun Cancun som har sagt de ønsker å endre sin publikumsvinkling. Det gjelder altså fremdeles bare en veldig liten del av Yucatan - en bitteliten prikk.
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2006 #11 Skrevet 23. mars 2006 Her er gjest som skal til mexico. Lover å gi dere en nøyaktig beskrivelse av ferierende aldersgruppe og stadie i oppbygging når jeg er tilbake
Gjest Fruktfat Skrevet 23. mars 2006 #12 Skrevet 23. mars 2006 Her er gjest som skal til mexico. Lover å gi dere en nøyaktig beskrivelse av ferierende aldersgruppe og stadie i oppbygging når jeg er tilbake ← hehe, flott! når har dere tenkt til å reise?
Gjest Fruktfat Skrevet 23. mars 2006 #14 Skrevet 23. mars 2006 hvor mye betaler dere tilsammen? vi har nemlig også lyst til å reise tre uker, men prisene står stort sett for to...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå