Gå til innhold

Katt og utetid

Fremhevede innlegg

Skrevet
Katter er jo ikke små barn. De klarer veldig fint å passe på seg selv. Jeg har vært bortreist i flere dager i strekk ved et par anledninger, og da er min kjære hjemme og passer lille Mia (pusekatten).

Håper du da har noen til å mate dem, og se til dem innimellom. ;)

Ellers er i mine øyne en katt på 5 mnd ikke en fullvoksen katt. Det sises jo at en katt er kattunge til den er 1 år, men det er klart at modenheten varierer mye. Og den kan være kattunge i væremåte selvom den er stor i størrelse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Håper du da har noen til å mate dem, og se til dem innimellom.

:ler: Min kjære klarer å mate både seg selv og pusekatten, han. Han har mange talenter!! :ler:

Gjest Gjesta
Skrevet

Om vinteren er storepusen i praksis innekatt, mens lillepus er litt tøffere og tar seg noen småturer ut selv om det er kaldt og vått. Om sommeren kan de være ute så og si døgnet rundt. Kommer bare inn for å spise og for å gå på do ( :overrasket: ). Ingen av dem går særlig langt, sjelden mer enn 200-300 meter. Men det er visst veldig mye å finne på i nærområdet her. Utmark med masse mus, masse trær å klatre i, og kuer og om sommeren også sauer som er morsomme å erte. :)

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Størstekatta vår vil ikke ut for enhver pris. Hun løper innerst i stua når vi lukker opp ytterdøra. Lillepus derimot er ute og snuser når døra er oppe, men hun er bare tre måneder gammel, så vi holder henne inne fremdeles.

Skrevet
:ler: Min kjære klarer å mate både seg selv og pusekatten, han. Han har mange talenter!! :ler:

:ler::ler::ler:

Skrevet

Den pripne katta mi hater snø, så hele vinterhalvåret tilbringer hun på terrassen UNDER tak vel å merke! Men på sommeren er hun sikkert ute et par timer daglig, det er en bedagelig frøken!

Skrevet

På sommeren kan hun være ute hele dagen, men kommer som regel inn på kvelden. Men det hender at hun overnatter i en isolasjonsrull i fjøsen, men da sitter hun på trappen når jeg står opp!

På vinterstid er hun ute akkurat så lenge det tar å få slengt rumpa ned å få gjort i fra seg. Som regel står jeg bare å venter på henne i døråpninga.

Gjest synseren
Skrevet (endret)

Det dere skriver om at pus er for liten til å være ute på egenhånd kjenner jeg meg ikke helt igjen i. Pus holder seg stort sett rundt huset og storkoser seg ute. Virker som han av og til blir litt rastløs av å gå inne, da hjelper det med en tur ut. Pus har også fått seg kattekompiser :) i området.

Endret av synseren

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...