Gå til innhold

Blod i urinen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Denne tråden må du oppdatere når du kommer hjem. Er veldig spent på hvordan det går med kosepelsen din :smile:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Takk for gode råd og tips! :) Tror nok jeg skal kjøpe skikkelig kvalitetsmat til henne! Skal fortelle dere hvordan det gjekk. Drar om en halv time nå!

Skrevet

:)

Dyrlegen selger spesialfor for kastrerte hannkatter, slik gjest nevner. Greit å vite, for dyrebutikkene selger ikke hill's-fôr som er for "spesielle tilstander".

Gjest Gjest
Skrevet

Når kom vi nettopp hjem fra dyrlegen! Hun hadde urinveisinfeksjon. Hun fikk 10 tabletter hun skal ha 2 av daglig, en sprøyte med antibiotika, spesialfor som skal surne urinen og hun må vere inne noen dager fordi hun hadde feber og her en ganske så kaldt og mye snøv. Er glad det ikke var noe enda mer alvorlig og er lettet over at jeg vet hva som feiler henne!

Gjest Gjest
Skrevet
Når kom vi nettopp hjem fra dyrlegen! Hun hadde urinveisinfeksjon. Hun fikk 10 tabletter hun skal ha 2 av daglig, en sprøyte med antibiotika, spesialfor som skal surne urinen og hun må vere inne noen dager fordi hun hadde feber og her en ganske så kaldt og mye snøv. Er glad det ikke var noe enda mer alvorlig og er lettet over at jeg vet hva som feiler henne!

Fabelaktig. Flott at det gikk bra.

Skrevet

Det var bra. :kgblunk:

Skrevet

Supert! Nå blir pus frisk og glad igjen :)

Skrevet (endret)
ja, kattemat med høyt mineralinnhold kan føre til krystaller i urinveien. Men det er ikke nødvendigvis slik at krystallene forsvinner av seg selv, ved å bytte for! Dannsynligvis oppdaget du symptomene tidlig nok, men for de fleste katter som får dette er det nøsvnedig med operasjon. Tilstanden er ekstrem smertefull, og er også dødelig. Så, vær så snill ikke gi råd om at det ikke er nødvendig å dra til veterinær!

Hm... jeg begynte innlegget mitt med at selvfølgelig måtte hun ta katten med til dyrelegen... bare slik for ordens skyld.

Bra at det ikke var noe alvorlig galt med kattepusen din, trådstarter! (huff, må være varmt å være katt med feber...)

Endret av nallemaja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...