Gjest Binna Skrevet 22. mars 2006 #21 Skrevet 22. mars 2006 Helt enig, det sies jo at man aldri skal tvnge i barnet mat!!!De spiser når de er sultne, og kan i perioder ikke ha særlig matlyst! Poden gikk fra å spise ALT som ble satt frem,særlig middag og kveldsmat, mens nå spiser han kun en grei posjon middag og et lite knekkebrød evn en yougert til kvelds. ← Hva med å spise opp skorpene sine foreksempel? En ting er å tvige et barn til å spise opp resten av maten sin, en annen ting er å spise opp alt unntatt skorpene mener jeg. Mulig jeg er streng men jeg ser på det som en uting!
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #22 Skrevet 27. mars 2006 For meg er dette en viktig del av oppdragelsen. Er det flere meninger der ute? ← Jeg har en stesønn på 8 som aldri lærte dette, og det begynner å bli et lite problem. Dessuten er han veldig kresen, og vi har fått oppringninger fra folk han har overnattet hos fordi han ikke ville spise maten deres. Å lære å spise noe annet enn det man får HVER dag hjemme, er også en del av oppdragelsen.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #23 Skrevet 27. mars 2006 Jeg har en stesønn på 8 som aldri lærte dette, og det begynner å bli et lite problem. ← Desverre ser ikke alle foreldre dette selv, og stemor får bare kjeft når hun påpeker det. Full støtte til alle som gir unga sine en skikkelig oppdragelse!
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #24 Skrevet 27. mars 2006 Full støtte til alle som gir unga sine en skikkelig oppdragelse! ← Enig! Da kan du jo ta ungene med på resturant uten å skamme deg
Gjest gjest1 Skrevet 27. mars 2006 #25 Skrevet 27. mars 2006 Hva med å spise opp skorpene sine foreksempel? En ting er å tvige et barn til å spise opp resten av maten sin, en annen ting er å spise opp alt unntatt skorpene mener jeg. Mulig jeg er streng men jeg ser på det som en uting! ← Er enig i det meste som er skervet i denne tråden, folkeskikk ved matbordet er en nødvendighet! Men kjenner dårlig samvitighet omtrent bobler over her nå, for jeg spiser ikke hele skorpen på brødskivene. Dsv ikke den skorpen som er på toppen av brødet. Jeg synes rett og slett ikke den er god......................
Gjest Binna Skrevet 27. mars 2006 #26 Skrevet 27. mars 2006 (endret) Er enig i det meste som er skervet i denne tråden, folkeskikk ved matbordet er en nødvendighet! Men kjenner dårlig samvitighet omtrent bobler over her nå, for jeg spiser ikke hele skorpen på brødskivene. Dsv ikke den skorpen som er på toppen av brødet. Jeg synes rett og slett ikke den er god...................... ← Det er forskjell på i ikke spise "endene" på brødet enn skorpen rundt brøskivene da.. dessuten er man voksen bestemmer man selv Endret 27. mars 2006 av hæxa
Kosejenta Skrevet 27. mars 2006 #27 Skrevet 27. mars 2006 Hva med å spise opp skorpene sine foreksempel? En ting er å tvige et barn til å spise opp resten av maten sin, en annen ting er å spise opp alt unntatt skorpene mener jeg. Mulig jeg er streng men jeg ser på det som en uting! ← Jeg har ikke tenkt på det for å være ærlig,for skorpa forsvinner den å...(Men nå pleier ikke vi å ha brød med veldig hard skorpe.) Men jo,de bør spise opp skorpa å når jeg tenker etter.Poden tar gjerne innmaten og pålegge først,men skorpa glir ned den å.Han har prøvd seg noen ganger,men fordi han må sitte til vi andre er ferdig kjeder han seg og skal gjøre det samme som oss,så da spiser han den opp
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå