Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så nervøs, jeg er overvektig og egentlig ganske pen men gått opp mye i vekt siste året pga stress og medisiner, jobber med å gå ned igjen.

Nå har jeg sendt bilder av meg og sagt til daten at jeg ikke er slank. Jeg er livredd for han blir skuffet, så jeg føler kanskje på å avlyse. Han sier jeg er så pen osv og liker ikke tynne damer men likevel. Jeg er overvektig og tør ikke vise meg naken engang.

Det gjør så vondt, jeg pleide være tynn og fin før. 

Anonymkode: cc662...d51

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er sikkert fortsatt fin og nydelig, men bare litt rundere enn før.

Han sier han ikke liker tynne damer og du er ikke tynn, så da ligger alt til rette for at han skal like deg. Så er jo det viktigste at du skal like ham.

Anonymkode: c0b8a...a31

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Gjest Cartman
Skrevet

Du er helt sikkert veldig pen nå også. Det er ikke slik at vi menn utelukkende liker veldig tynne damer. Sannsynligvis er mannen like nervøs som deg, men da rundt sine egne usikkerheter. Ikke tenk noe mer på det.

AnonymBruker
Skrevet

Det å regelrett lyve seg annerledes enn det man faktisk er, er ikke særlig ålreit gjort, verken overfor deg selv eller daten. Da legger du jo opp til skuffelse - ikke fordi du nødvendigvis ser dårligere ut, men fordi du har laget en forventning om noe annet. Dette er det mange menn som gjør, f.eks. lyver seg høyere enn det de er, og det er det ingen som syns er noe kult. Vær ærlig med daten din neste gang, så slipper du både voldsom nervøsitet, løgner og potensiell skuffelse.

Anonymkode: 94344...64b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det å regelrett lyve seg annerledes enn det man faktisk er, er ikke særlig ålreit gjort, verken overfor deg selv eller daten. Da legger du jo opp til skuffelse - ikke fordi du nødvendigvis ser dårligere ut, men fordi du har laget en forventning om noe annet. Dette er det mange menn som gjør, f.eks. lyver seg høyere enn det de er, og det er det ingen som syns er noe kult. Vær ærlig med daten din neste gang, så slipper du både voldsom nervøsitet, løgner og potensiell skuffelse.

Hæ? Hun sier jo hun har sendt bilder OG har sagt hun ikke er slank? Hvor lyver hun?

Ts: Dette kommer til å gå kjempefint, du er fin nok akkurat som du er. Dette er mentalt :)

Anonymkode: f2950...f27

• Liker 8
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du har sendt bilder som viser hvordan du faktisk ser ut idag, har sagt ifra at du er overvektig og han nå har sagt at det ikke er noe problem så er det ingenting å være nervøs over. Han sa det var ett ikke problem for han, da er det kun i hodet ditt. Pynt deg og gå på daten, fortsett å gå ned i vekt for helsen din, men ikke la vekten din stoppe deg fra å leve livet nå :) 

Anonymkode: 438b6...fbb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er dine holdninger til daten sin kropp/vekt? 
Hvis han har vært ærlig om kroppen sin, vist deg bilder, og han ser ut omtrent som han har sagt/vist, blir du skuffet? 

Hvorfor tror du at han skal bli skuffet, hvis du har vært ærlig, og sendt bilder som viser størrelsen din? 
Og hvorfor går du på date med han, hvis du tror han er så overfladisk, og at han lyver når han sier hvilke damer han liker? 

Anonymkode: 34a9e...b45

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hva mener du? Jeg har vært ærlig og sendt bilde av meg hel. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan er dine holdninger til daten sin kropp/vekt? 
Hvis han har vært ærlig om kroppen sin, vist deg bilder, og han ser ut omtrent som han har sagt/vist, blir du skuffet? 

Hvorfor tror du at han skal bli skuffet, hvis du har vært ærlig, og sendt bilder som viser størrelsen din? 
Og hvorfor går du på date med han, hvis du tror han er så overfladisk, og at han lyver når han sier hvilke damer han liker? 

Anonymkode: 34a9e...b45

Det ligger nok i mitt hode, jeg sliter veldig med å trives med kroppen min og jeg vet ikke hvordan det skal gå om jeg har sex 

AnonymBruker
Skrevet

Det er da ikke noe problem! Det er massevis av menn som liker tykksaker.

Anonymkode: b234d...05c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Postet du i feil tråd, eller, ut fra at TS skriver at hun har gjort det diametralt motsatte av alt du legger til grunn her?

Anonymkode: d885c...75e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Så lenge du har vært ærlig, tenker jeg at dette skal gå bra. Tenk at dette vil han like mye som deg! :)

Min mann elsker meg for den jeg er, og har aldri brydd seg om at jeg er overvektig. Han elsker at det er litt ekstra å ta i. Det finnes nok av mennene som liker det også. ;)

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er så nervøs, jeg er overvektig og egentlig ganske pen men gått opp mye i vekt siste året pga stress og medisiner, jobber med å gå ned igjen.

Nå har jeg sendt bilder av meg og sagt til daten at jeg ikke er slank. Jeg er livredd for han blir skuffet, så jeg føler kanskje på å avlyse. Han sier jeg er så pen osv og liker ikke tynne damer men likevel. Jeg er overvektig og tør ikke vise meg naken engang.

Det gjør så vondt, jeg pleide være tynn og fin før. 

Prøv å ikke tenk så mye på det med vekten. Hvis han sier at han liker deg sånn som du er, så gjør han det. Du vet det finnes mange menn der ute som liker damer med litt ekstra å ta i 😊

Jeg er selv overvektig og dater en kjempefin mann som ALDRI har kommentert negativt på vekten eller kroppen min. Jeg føler meg ganske trygg på at han liker meg akkurat sånn som jeg er. Jeg var, sånn som deg, veldig usikker på om han ville si noe på vekten min første gang vi skulle ha sex. Men det har han som sagt aldri gjort. Han trygger meg på at han liker meg akkurat sånn som jeg er ❤️ Han er rett og slett den beste mannen jeg noen gang har møtt ❤️ 😍 

Hvis du fortsatt er usikker, så snakk med han om det du føler. Kanskje han kan trygge deg og at dere får en god og fin stund sammen 🥰 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vondt å se at folk er så opptatt av utseende, og enda mer smertefullt å se at helt normale flotte, verdifulle mennesker nesten går fullstendig til grunne psykisk fordi de, som oftest feilaktig, tror at de er så stygge og unormale at ingen liker dem. Fokuset på det ytre er kanskje mye av forklaringen på at folk som flytter sammen, i de fleste tilfeller flytter fra hverandre igjen når de blir kjent med personene bak fasadene.

Prøv å se forbi det ytre og bli kjent med mennesket bak fasaden når du treffer nye folk. De vakreste kunstverk kan skjule seg bak den mest kjedelige fasade.

Anonymkode: 1a549...533

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er som vi er om vi er tjukke, tynne eller noe midt imellom. Tror en rett og slett må "eie" det, en er ikke bedre enn andre selv med en perfekt kropp. 

Lykke til på date:hjerte:

Anonymkode: f0146...493

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hjernen din som prøver å beskytte deg, for den har ikke kontroll. Ganske normalt å tenke worst case, hva hvis ditt og datt. Men tenk hva om han faktisk liker deg

Anonymkode: 39912...8af

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo litt ann på da. Datet ei som sa hun var litt overvektig selv en gang, i mine øyne var hun kjempefeit. Det ble med den kaffekoppen 🔮

Anonymkode: 5b2a6...c0e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er vondt å se at folk er så opptatt av utseende, og enda mer smertefullt å se at helt normale flotte, verdifulle mennesker nesten går fullstendig til grunne psykisk fordi de, som oftest feilaktig, tror at de er så stygge og unormale at ingen liker dem. Fokuset på det ytre er kanskje mye av forklaringen på at folk som flytter sammen, i de fleste tilfeller flytter fra hverandre igjen når de blir kjent med personene bak fasadene.

Prøv å se forbi det ytre og bli kjent med mennesket bak fasaden når du treffer nye folk. De vakreste kunstverk kan skjule seg bak den mest kjedelige fasade.

Det er jo som regel fordi vi til stadighet blir avvist på grunn av utseendet.

Anonymkode: b234d...05c

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, men det er jo fordi man blir fortalt at man er stygg, OG fordi man blir valgt bort. Nå skal det sies at dårlig selvtillit selvfølgelig også er medvirkende, for det gjør at man blir mindre attraktiv. 

Det handler jo ikke om å gå etter utseendet i seg selv, men man ønsker jo gjerne en som liker en for den man er - inkludert utseendet. Og for en som aldri har blitt fortalt at man er fin og flott, så er det jo både deilig og fantastisk å få høre det. Det sagt, det er jo en veldig liten del av det. Jeg vil jo helst at mannen min elsker meg for min personlighet, holdninger, verdier, intelligens osv, hvilket han helt klart gjør, men det er jo fint å få alt sammen. For en som aldri blir fortalt at du er fin, flott, pen osv, er det å få høre at man er nettopp det både litt merkelig, men også berusende og fint. Det er noe med å føle seg elsket og sett, ikke på tross av, men på grunn av. Og det med hele seg. 

Det er ingenting som slår den følelsen som den gang min mann så på meg med både lyst og begjær grunnet mitt utseendet. Det var en magisk opplevelse. Det er det ennå. :) 

Endret av SPOCA
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det kommer jo litt ann på da. Datet ei som sa hun var litt overvektig selv en gang, i mine øyne var hun kjempefeit. Det ble med den kaffekoppen 🔮

Anonymkode: 5b2a6...c0e

Enig.

Hvis du har brukt gamle bilder, der du var mange kilo lettere, så sidestiller jeg det med løgn. 
Har du hatt bilder som viser overvekten, så bør du ikke ha noe å frykte.

Anonymkode: b9966...ed1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...