Gå til innhold

Erfaringer med Weight Wellness?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om det er noen som har erfaring med Weight Wellness? Det er jo ganske dyrt å melde seg på kurset og jeg vet ikke helt hva jeg får for de pengene. 

Anonymkode: e171f...42b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spis mindre, vær mer aktiv. Sånn, det var gratis.

Anonymkode: 06839...10b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

haha, du går inn for å være tulling og ikke svare på det som det faktisk blir spurt om?

Anonymkode: 29137...de5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Og det var din erfaring med kurset? Du mener at de to damene bare lurer folk? 

Anonymkode: e171f...42b

• Liker 1
  • 8 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Litt sent svar, men greit for andre å lese hvis de søker opp erfaring fra Weight Wellness. Jeg har deltatt på kurset, men hadde ingen effekt. De gjentar det samme som du sikkert allerede vet: spis sunt og beveg deg.

jeg var veldig motivert, men hadde ingen effekt. Jeg forsøkte å si opp før avtaleperioden var ute (12 mnd), for det stod i vilkårene at man kunne si opp etter 3 måneder dersom man ikke hadde utbytte av opplegget. Men det fikk jeg ikke, så må nok bare betale ut perioden. Det ble en dyr lærepenge.

Anonymkode: f2776...748

• Nyttig 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.4.2026 den 6.20):

Litt sent svar, men greit for andre å lese hvis de søker opp erfaring fra Weight Wellness. Jeg har deltatt på kurset, men hadde ingen effekt. De gjentar det samme som du sikkert allerede vet: spis sunt og beveg deg.

Da har du ikke fulgt med, for det er virkelig ikke det som er essensen i budskapet.

Det handler om å bygge nye vaner og tanker om mat gjennom metoder fra kognitiv adferdsterapi, og de har laget et opplegg som i utgangspunktet bygger på boka The Beck Diet Solution av Judith Beck.

Du får en journal å fylle ut, og den handler ikke om mat men om tanker, vaner og mikrovaner. Det er ukentlige samlinger på zoom med en gruppe, og individuelle samtaler på zoom, i tillegg til ferdiginnspilte videoer.

Anonymkode: 28945...4e4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd, og for min del var det helt bortkastet. Nå, tre år senere har jeg tatt tak på egen hånd. Jeg har lagt om kosten med fokus på proteiner, grønnsaker, og passe mengder. Spisevindu, men passer på å spise nok, sånn at jeg blir mett. Og det blir jeg overraskende fort hvis jeg får nok proteiner i maten.  Jeg har kuttet ut all brus, også brus med kunstig søtning. Før drakk jeg ikke vann, kun brus. Sjokolade kun på lørdager. Og jeg trener eller er i bevegelse hver dag. 
Jeg har begynt å tenke på hva som er bra for kroppen min, ikke hva jeg har lyst på. Det jeg har lyst på har ført meg til fedme, så det må jeg rett og slett overstyre. 
Denne innstillingen gir meg mer motivasjon. Det ble for mye prat og fluff på weight wellness. 

Anonymkode: b31d1...8fe

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, glemte å skrive at jeg også forsøkte å si opp siden jeg fikk inntrykk av at man kunne det hvis man ikke fikk det til å fungere. Men så enkelt var det ikke, så jeg også måtte betale hele kurset/perioden. Det var en dyr lærepenge ja. 

Anonymkode: b31d1...8fe

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Da har du ikke fulgt med, for det er virkelig ikke det som er essensen i budskapet.

Det handler om å bygge nye vaner og tanker om mat gjennom metoder fra kognitiv adferdsterapi, og de har laget et opplegg som i utgangspunktet bygger på boka The Beck Diet Solution av Judith Beck.

Du får en journal å fylle ut, og den handler ikke om mat men om tanker, vaner og mikrovaner. Det er ukentlige samlinger på zoom med en gruppe, og individuelle samtaler på zoom, i tillegg til ferdiginnspilte videoer.

Anonymkode: 28945...4e4

Endret av Harding
Flott tips, jeg skulle heller kjøpt boka! Kurset koster 7000,- og det er rimelig dyrt.
Skrevet

Det veldige fokuset på mat og matvaner og fikk motsatt effekt på meg. Jeg fikk mer matstøy, og tenkte på mer på mat enn tidligere - og la faktisk på meg! Men det er nok forskjellig fra person til person - for MIN del var det helt bortkastet.

Vaner og mikrovaner er ikke umulig å endre, men biologi spiller også en utrolig stor rolle.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Og obs obs til alle som vurderer medlemskap: bindingstiden er 12 måneder og fornyes automatisk med nye 12 måneder dersom du ikke sier opp! 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...