AnonymBruker Skrevet 7. juli #1 Skrevet 7. juli Jeg begynte i ny jobb for 6 år siden. Jeg er samboer og i 40 årene. Alle Jeg jobber med tok det som en selvfølge at vi eier leiligheten vi bor i, men vi leier. Og det har jeg ikke sagt på jobben. Det er flaut at vi aldri har eid leilighet. Har aldri klart å spare opp egenkapital pga lavtlønnsyrker. Men jeg har så lyst å si på jobben sannheten. Men føler at det er for seint å gjøre det nå. Anonymkode: a93db...5a6 1 8
AnonymBruker Skrevet 7. juli #2 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg begynte i ny jobb for 6 år siden. Jeg er samboer og i 40 årene. Alle Jeg jobber med tok det som en selvfølge at vi eier leiligheten vi bor i, men vi leier. Og det har jeg ikke sagt på jobben. Det er flaut at vi aldri har eid leilighet. Har aldri klart å spare opp egenkapital pga lavtlønnsyrker. Men jeg har så lyst å si på jobben sannheten. Men føler at det er for seint å gjøre det nå. Anonymkode: a93db...5a6 Dummeste jeg har hørt. Ingen yrker i Norge har så lav lønn. Om dere begge jobber i butikk burde dere lett ha råd til et hus til 8-10 millioner i 40-årene. Anonymkode: b1771...7a7 8 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli #3 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Dummeste jeg har hørt. Ingen yrker i Norge har så lav lønn. Om dere begge jobber i butikk burde dere lett ha råd til et hus til 8-10 millioner i 40-årene. Anonymkode: b1771...7a7 Reagerer jeg også på. Jeg er i slutten av 20-årene, og sparte egenkapital av studielån, tiltakspenger og AAP på en periode på 10 år. Jeg har aldri hatt jobb. Da kan vi snakke om å ha lite å rutte med, men likevel klare å spare til EK. Anonymkode: 21b80...bbd 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. juli Populært innlegg #4 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Dummeste jeg har hørt. Ingen yrker i Norge har så lav lønn. Om dere begge jobber i butikk burde dere lett ha råd til et hus til 8-10 millioner i 40-årene. Anonymkode: b1771...7a7 8-10 mill? Nå er du på bærtur Anonymkode: 16c11...95c 49 28
AnonymBruker Skrevet 7. juli #5 Skrevet 7. juli Man får ikke råd til et hus på 8-10, la oss si 9 millioner på butikklønn. Man tjener max 492000 i året, to stykker det er da 984000, man får lånt 5x dette, så for å eie et hus til 9 mill må man ha spart opp 4 mill selv først, og husk at man samtidig betaler husleie. Med mindre det var tenkt at ts skulle ha bodd i telt imens hun sparte opp dette. Anonymkode: 6af46...4a6 16 15
AnonymBruker Skrevet 7. juli #6 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): 8-10 mill? Nå er du på bærtur Anonymkode: 16c11...95c Jeg var arbeidsledig til jeg var 23, begynte i butikk og eier nå bolig til 4,5 millioner alene i midten av 30-årene. Jeg har aldri fått ei krone av foreldrene mine og det er mye dyrere å betale alle regningene alene enn å splitte med partner, så ja 8-10 millioner går fint i 40-åra om man er 2. Anonymkode: b1771...7a7 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #7 Skrevet 7. juli Hvorfor tenker du at du har rapporteringsplikt overfor kollegaene dine om dette? Og hvorfor tror du at de i det hele tatt er interessert? Anonymkode: 098b7...b1a 14 2 12
AnonymBruker Skrevet 7. juli #8 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Man får ikke råd til et hus på 8-10, la oss si 9 millioner på butikklønn. Man tjener max 492000 i året, to stykker det er da 984000, man får lånt 5x dette, så for å eie et hus til 9 mill må man ha spart opp 4 mill selv først, og husk at man samtidig betaler husleie. Med mindre det var tenkt at ts skulle ha bodd i telt imens hun sparte opp dette. Anonymkode: 6af46...4a6 I 2010 kunne jo man kjøpe splitter ny leilighet til 1 million som i dag er verdt 3 millioner, så vipps der er 2 millioner ekstra per pers. Anonymkode: b1771...7a7 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli #9 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Dummeste jeg har hørt. Ingen yrker i Norge har så lav lønn. Om dere begge jobber i butikk burde dere lett ha råd til et hus til 8-10 millioner i 40-årene. Anonymkode: b1771...7a7 Dette innlegget ditt er noe av det dummeste jeg har lest. Tenker du bør ta deg en tur og snakke med fagforeningsfolk som representerer folk med lavtlønnsyrker. Der kommer du å få høre jævlig mange kjipe historier. Det finnes mennesker som utnyttes grovt her i Norge, og så finnes det faktisk mennesker med "ulevelige" lønninger. Anonymkode: 1b6ce...58b 19 1 13
AnonymBruker Skrevet 7. juli #10 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (29 minutter siden): I 2010 kunne jo man kjøpe splitter ny leilighet til 1 million som i dag er verdt 3 millioner, så vipps der er 2 millioner ekstra per pers. Anonymkode: b1771...7a7 Hvor da? Indre Ødeland med 12 innbyggere? Anonymkode: 16c11...95c 16
AnonymBruker Skrevet 7. juli #11 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Dummeste jeg har hørt. Ingen yrker i Norge har så lav lønn. Om dere begge jobber i butikk burde dere lett ha råd til et hus til 8-10 millioner i 40-årene. Anonymkode: b1771...7a7 Hvor mye tenker du man tjener i butikk. Om man lett kan ta lån på 8-10 mill så er man ikke lavlønnet Anonymkode: aa923...a1c 4 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli #12 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Dummeste jeg har hørt. Ingen yrker i Norge har så lav lønn. Om dere begge jobber i butikk burde dere lett ha råd til et hus til 8-10 millioner i 40-årene. Anonymkode: b1771...7a7 Vi er i 50-årene og leier. Ikke alle har råd. ts: Si det som det er. Anonymkode: 54736...77f 14 5
Mardina Skrevet 7. juli #13 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg begynte i ny jobb for 6 år siden. Jeg er samboer og i 40 årene. Alle Jeg jobber med tok det som en selvfølge at vi eier leiligheten vi bor i, men vi leier. Og det har jeg ikke sagt på jobben. Det er flaut at vi aldri har eid leilighet. Har aldri klart å spare opp egenkapital pga lavtlønnsyrker. Men jeg har så lyst å si på jobben sannheten. Men føler at det er for seint å gjøre det nå. Anonymkode: a93db...5a6 Jeg hadde ikke reagert på at dere leier bolig om jeg hadde møtt dere for første gang. Ikke alle har oppspart EK til å kjøpe bolig. Selv er jeg 46 og leier leilighet. Jeg driter en lang marsj i om folk ser ned på meg for det. Det er det valget jeg har tatt i den situasjonen jeg er i pr. dags dato 😊 8 1 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli #14 Skrevet 7. juli Vi er også i 40 årene å leier. Hvorfor tenker du at du har opplysningsplikt? Folk rundt oss vet at vi leier, men det er for at folk graver å maser om ting de egentlig ikke har noe med. Ikke for at jeg ut av det blå ønsket å dele den informasjonen. Anonymkode: a608d...22a 5 1
Knirke Skrevet 8. juli #15 Skrevet 8. juli Typisk KG å skulle henge seg opp i hvordan TS burde spart for å få råd til bolig, istedenfor å addressere problemet. Dere støtter jo bare opp under fordommene om at alle nordmenn er besatt av eiesjuke og ser ned på alle som ikke eier bolig. TS: Du trenger ikke fortelle kollegaene dine noe som helst, men hvis de spør rett ut så sier du sannheten, ferdig med det. Det er ikke vits i å gjøre seg til løgner for noe så banalt. Det er kun på KG det er en skam å leie. I virkeligheten er det ingen som bryr seg. 16 1 8
AnonymBruker Skrevet 8. juli #16 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg begynte i ny jobb for 6 år siden. Jeg er samboer og i 40 årene. Alle Jeg jobber med tok det som en selvfølge at vi eier leiligheten vi bor i, men vi leier. Og det har jeg ikke sagt på jobben. Det er flaut at vi aldri har eid leilighet. Har aldri klart å spare opp egenkapital pga lavtlønnsyrker. Men jeg har så lyst å si på jobben sannheten. Men føler at det er for seint å gjøre det nå. Anonymkode: a93db...5a6 Alle vet det nok uansett. Eiendomsinformasjon er offentlig i Norge. Et par klikk i eiendomsregisteret så vet man hvem som eier hva, samt hvor mye de har i tinglyst pant. Jeg sjekker ofte nye kolleger, bare for å snoke. Morsomt å vite i mitt stille sin om de er ærlige og hva de evt holder tilbake av økonomisk rot. Alle utlegg i bolig legges ut i grunnboka for eksempel. Man finner også lett ut hva du har/hadde i billån, om du har startet gjeldsordning den siste tiden, hvilken årsmodell og kilometerstabd du har på bilen, om den er eu-godkjent osv. Man finner også ut om du har autorisasjon som helsepersonell om du påberoper deg det 😉 Utrolig mye gratis tilgjengelig informasjon om folk. Og skattelister såklart, men der legges det jo spor.. Anonymkode: 3bd3f...821 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli #17 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dummeste jeg har hørt. Ingen yrker i Norge har så lav lønn. Om dere begge jobber i butikk burde dere lett ha råd til et hus til 8-10 millioner i 40-årene. Anonymkode: b1771...7a7 Enig. Å være på leiemarkedet i 40-årene ER flaut og forteller at du overhodet ikke har økonomisk sans. Anonymkode: 10808...40d 2 2
Fremmed fugl Skrevet 8. juli #18 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Enig. Å være på leiemarkedet i 40-årene ER flaut og forteller at du overhodet ikke har økonomisk sans. Anonymkode: 10808...40d Hvorfor er det flaut? Fordi du syns man skal eie bolig? Hvorfor er det et tegn på manglende økonomisk sans? Fordi du syns det er viktig å binde kapital i fast eiendom? 3 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli #19 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Enig. Å være på leiemarkedet i 40-årene ER flaut og forteller at du overhodet ikke har økonomisk sans. Anonymkode: 10808...40d Tull. Mine besteforeldre leide hele livet. De ønsket ikke å eie. Begge var i full jobb. Anonymkode: 25c32...9da 5 6
AnonymBruker Skrevet 8. juli #20 Skrevet 8. juli Fremmed fugl skrev (1 minutt siden): Hvorfor er det flaut? Fordi du syns man skal eie bolig? Hvorfor er det et tegn på manglende økonomisk sans? Fordi du syns det er viktig å binde kapital i fast eiendom? AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tull. Mine besteforeldre leide hele livet. De ønsket ikke å eie. Begge var i full jobb. Anonymkode: 25c32...9da Nå må vi ikke falle for å mate trollet … Anonymkode: ebc0b...24c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå