Fnug Skrevet i går, 08:32 #101 Skrevet i går, 08:32 Anelyy skrev (14 timer siden): For et forbruk på den dama. Nye negler 1. gang i uken ish... Var vel familie hun som legger negler?💅 men stusser nok litt på forbruk generelt, men så klart - når hun oppretter spleis, som så langt har dekket ca halve av det hun er skyldig(i hvert fall sist jeg så), så gir det jo henne også rom for å ha ett sånt forbruk, når hun slipper å stå for det økonomiske rotet sitt selv.. 🤷🏼♀️ 3
Eva-Lena Skrevet i går, 08:58 #102 Skrevet i går, 08:58 Jeg aner ikke hva boblehuset er, kjenner ikke til noe som helst annet enn fra lest litt i tråden her. Ang spleis, kan ikke noen av dere som kjenner til denne bedriften og dama melde inn spleisen til Skatteetaten? Får hun inn flere 100 tusen der, så skal jo det skattes også.
Fnug Skrevet 23 timer siden #103 Skrevet 23 timer siden Eva-Lena skrev (2 timer siden): Jeg aner ikke hva boblehuset er, kjenner ikke til noe som helst annet enn fra lest litt i tråden her. Ang spleis, kan ikke noen av dere som kjenner til denne bedriften og dama melde inn spleisen til Skatteetaten? Får hun inn flere 100 tusen der, så skal jo det skattes også. Må man skatte av spleis som privatperson? Jeg har overhode ingen peiling på spleis-konseptet.. For selv om hun bruker bedriftsnavnet/kanalene for å «reklamere» for spleisen, så er det hun som privatperson som mottar pengene, ikke firmaet..
Sofirus Skrevet 23 timer siden #104 Skrevet 23 timer siden Googlet «Er spleis skattepliktig?» fikk opp dette svaret Som mottaker av en innsamling er du selv ansvarlig for eventuell skatteplikt på pengene du mottar fra en innsamling. På generell basis kan man si at innsamlinger til skattepliktige virksomheter er skattepliktige, mens innsamlinger til hobbyer og veldedige formål er skattefrie.
Eva-Lena Skrevet 23 timer siden #105 Skrevet 23 timer siden Fnug skrev (20 minutter siden): Må man skatte av spleis som privatperson? Jeg har overhode ingen peiling på spleis-konseptet.. For selv om hun bruker bedriftsnavnet/kanalene for å «reklamere» for spleisen, så er det hun som privatperson som mottar pengene, ikke firmaet.. Jeg aner ikke, men når de pengene skal brukes til skatt så er nok Skatteetaten interessert. Hun kan ikke kalle det for gave, da beløpet er for stort. Ei heller er det arv og da er jeg ganske sikker på at det må skattes av. Skatteetaten følger nok ikke med på spleis, hun må selv innrapportere beløpt og skatte - noe hun sikkert ikke vil. 1
Sammy! Skrevet 16 timer siden #106 Skrevet 16 timer siden allice skrev (På 11.8.2025 den 9.27): Nei, jeg tror hun har alt på det rene ang. Kravene og mattilsynet. Det jeg ser, er umerket egenereklame, 98% av det hun har på snap er jo sine eggene produkter. Enten dem i monitor, eller snakk om de. Men jeg kan ikke reglene godt nok for det, hun har jo en bedriftskanal.... Jeg kan ha misforstått, men trodde ikke de måtte merke med reklame når kontoen heter det samme som bedriften.
Armarillo Skrevet 11 timer siden #107 Skrevet 11 timer siden Altså.. Her må jeg bare kommentere 😂 Skal man kritisere folk, så må man følge med og komme med berettiget kritikk. Ikke "jeg aaaaner ikke hvem dette er, men.....". Angående skatt på spleis, så har hun forklart at hun må skatte av dette. Hun har kontakt med skatteetaten (selvfølgelig). Noe annet hadde vært rimelig rart. Ser også at noen skriver at smykkene hun har i Luxira merket er fra Temu. Snakk om å sette ut rykter da 😅 Hvorfor? Er man så sjalu på et menneske som (åpenbart) har fått det til, at man må gå inn på Kvinneguiden for å spre usannheter? Hun har da vist følgerne sine hvor hun har kjøpt enkelte ting fra. Når det kommer til innhold i produktene er hun også åpen om det. Og man kan absolutt ikke bare begynne å selge slike produkter uten å få det godkjent både her og der. Det er ulovlig. Og dessuten, så velger man selv hvor man handler! Folk må ærlig talt undersøke og tenke selv. Jeg selv syns det er meget halleluja-stemning blant følgerne, og syns "boblene mine" og "boblemor" er særs kleint at de driver med. Syns også den "jeg vil egentlig ikke opprette spleis" for så å faktisk gjøre det, og snakke ofte om det, blir litt snodig. MEN, jeg går ikke rundt og sprer rykter fordi jeg ikke er enig i enkelte ting. Man må rette kritikken dit den er berettiget, og man må følge med for å kunne ha noe å si. Ikke spekuler uten å sjekke. Ikke ta det som blir skrevet på KG som god fisk. Logg deg inn på snap og se selv. Blir for dumt å kommentere noe man ikke vet noe om. 😅 1
Kosetosta Skrevet 2 timer siden Forfatter #108 Skrevet 2 timer siden Armarillo skrev (8 timer siden): Altså.. Her må jeg bare kommentere 😂 Skal man kritisere folk, så må man følge med og komme med berettiget kritikk. Ikke "jeg aaaaner ikke hvem dette er, men.....". Angående skatt på spleis, så har hun forklart at hun må skatte av dette. Hun har kontakt med skatteetaten (selvfølgelig). Noe annet hadde vært rimelig rart. Ser også at noen skriver at smykkene hun har i Luxira merket er fra Temu. Snakk om å sette ut rykter da 😅 Hvorfor? Er man så sjalu på et menneske som (åpenbart) har fått det til, at man må gå inn på Kvinneguiden for å spre usannheter? Hun har da vist følgerne sine hvor hun har kjøpt enkelte ting fra. Når det kommer til innhold i produktene er hun også åpen om det. Og man kan absolutt ikke bare begynne å selge slike produkter uten å få det godkjent både her og der. Det er ulovlig. Og dessuten, så velger man selv hvor man handler! Folk må ærlig talt undersøke og tenke selv. Jeg selv syns det er meget halleluja-stemning blant følgerne, og syns "boblene mine" og "boblemor" er særs kleint at de driver med. Syns også den "jeg vil egentlig ikke opprette spleis" for så å faktisk gjøre det, og snakke ofte om det, blir litt snodig. MEN, jeg går ikke rundt og sprer rykter fordi jeg ikke er enig i enkelte ting. Man må rette kritikken dit den er berettiget, og man må følge med for å kunne ha noe å si. Ikke spekuler uten å sjekke. Ikke ta det som blir skrevet på KG som god fisk. Logg deg inn på snap og se selv. Blir for dumt å kommentere noe man ikke vet noe om. 😅 Smykkene er jo derfra? Eller de er iallefall helt like som de man får fra Temu, hvert eneste ene som har blitt vist frem? 1
Jaenna Skrevet 2 timer siden #109 Skrevet 2 timer siden (endret) Armarillo skrev (9 timer siden): Ser også at noen skriver at smykkene hun har i Luxira merket er fra Temu. Snakk om å sette ut rykter da 😅 Hvorfor? Er man så sjalu på et menneske som (åpenbart) har fått det til, at man må gå inn på Kvinneguiden for å spre usannheter? Hun har da vist følgerne sine hvor hun har kjøpt enkelte ting fra. Legg merke til hvordan bildet over er lett redigert med kunstig intelligens for å se annerledes ut Ja, noen veldig få av smykkene er fra norske nettbutikker. Men 90% er fra Kina, og så kan folk "gamble" penger på å få et ekte smykke med diamant som er skjult blant disse her Endret 2 timer siden av Jaenna 1 2
Jaenna Skrevet 2 timer siden #110 Skrevet 2 timer siden (endret) Siterer: "Sølvet får vi fra egen fabrikk, men alle de dyreste er kjøpt i Norge av Norsk butikk" De som ikke ga treff på diverse kinesiske handelssider var fra dingullsmedbutikk .no. Det var også snakk om å kjøpe noen ringer fra ASECO, men hun mente den ansatte der var homofobisk, så usikker på om det ble noe av. Og fra produktbeskrivelsene "du får selvfølgelig alltid mer enn du betaler for når du velger å handle hos Luxira. Verdien på denne gaveesken starter på 849,-, og strekker seg helt opp til utrolige 10.000,-." Så verdiene regnes å være fra 500 og opp, men unboxingene som postes på story er i de fleste tilfeller unboxing av kinaringene, og så har en liten håndfull mennesker faktisk fått dyre ringer. Verdien har hun bestemt selv, og er en fantasiverdi basert på hva hun tenker ringene kan bli videresolgt for i Norge. Husk også at hun har kjøpt i bulk på sikkert 50+ av hver av temusmykkene, så prisene er sikkert lavere enn om man kjøper én og én fra selgerene. Armarillo skrev (9 timer siden): Er man så sjalu på et menneske som (åpenbart) har fått det til... Om man (åpenbart) får til ting med å svindle og lure kunder så er det ikke mye å være sjalu over. Hadde hun faktisk vært ærlig og genuin hadde hun ikke endt opp som et tema på et forum. Endret 2 timer siden av Jaenna 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå