Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan det tenkes hun rett og slett har skattet aaalt for lite i forhold til omsetning/inntekt? Ref. Bilde på snap. Det er alles eget ansvar å justere hvert år. Jeg har restskatt å betale men lager ikke spleis. Ei heller millioninntekt å leve på.

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet

Her er det ett firma som tyr til hjelp fra følgere som (flere skriver i spleis) ikke har råd til å gi så mye da de har lite selv, gir likevel forsi de syns synd på ei dame som driver ett firma, som bruker firmaet sine sosiale medier til å nå ut til flest mulig for å rydde opp i regnskapet.. det er så feil! La oss ta Colorline, Cubus, Egon, hadde de laga spleis for at eier ikke hadde betalt skatten sin hadde det blitt mediasak og hurlumhei. Men her har hun så mange «boblebarn 🤮» som syns såå synd på henne og det utnytter hun så til de grader! 
syns det er en ufin og uetisk ting hun gjør her, og fullstendig feil. 
Håper hun fra nå av tar bilder av alle kvitteringe og at hun i lang tid fremover lever ett «rimeligere» liv, kutter på shopping og rikmanslivet (som hun langt fra har råd til lengre). 

• Liker 22
  • Nyttig 1
Skrevet

Svindel. Lever som en dronning med fine reiser, dyre vesker, masse sløs. Og når hun svindler på skatten skal følgerne betale. Idioter som bidrar til dette. 

• Liker 10
  • Nyttig 10
Skrevet

Og plutselig var målet oppjustert fra 300 000 til 400 000. Hva er det som får oppegående folk til å støtte en sånn spleis.?

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Stargaze skrev (5 minutter siden):

Og plutselig var målet oppjustert fra 300 000 til 400 000. Hva er det som får oppegående folk til å støtte en sånn spleis.?

Boblebarna hjelper boblemor 🤪🤷‍♀️Og boblemor sitter og ler og shopper hele veien til banken!

Endret av Kosetosta
  • Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

For dere som ikke har den andre appen; En person der som skriver at hen har fått svar fra regnskapsfører: «at han desverre ikke kan forsvare seg da han da vil bryte sin taushetsplikt…!»

Her lukter det vondt altså!! 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
Kosetosta skrev (2 timer siden):

For dere som ikke har den andre appen; En person der som skriver at hen har fått svar fra regnskapsfører: «at han desverre ikke kan forsvare seg da han da vil bryte sin taushetsplikt…!»

Her lukter det vondt altså!! 

men, hun trenger altså ikke spleisen sier hun, det er bare irriterende å måtte bruke penger på 😮 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Dette hadde ikke vært en diskusjon dersom hun ikke hadde opprettet spleis. Det er her skoen trykker. Noen har tillit til henne mens andre har ikke. Det må man tåle når man mottar penger fra godhjertede mennesker som ønsker å hjelpe. Man SKAL være kritisk til hvem man gir pengene sine til, og noen ganger må man være kritiske på andre sine vegne når de ikke greier det selv. Fordi det er dessverre sånn at en sak alltid har to sider og her kommer bare hennes frem. Det er fakta. Regnskapsføreren sin side vil ikke komme frem. Da står vi igjen med tillit og med den, hennes ansvar for å forvalte den tilliten.
For all del, jeg synes synd på henne og det er en kjip situasjon å havne i. Samtidig, som jeg nevner tidligere, hun driver en millionbedrift. Hun har tak over hodet og inntekt hver måned. Mine penger går heller til Kirkens bymisjon. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Så hun la ut tidenes rant om alle hatere så måtte inn her å se. Så ut som folk hadde kalt henne nord og ned og vært ufine og frekke på den usannsynlig nedlatende måten hun pratet på. Men jeg må si jeg kan ikke finne så mye hat fra hatere her. Folk som stiller spørsmålstegn ved hele dette opplegget er tydeligvis råttene hatere som er misunnelig på andres suksess? Eller gjelder dette ett annet sted? 

Det er faktisk kvalmt at hun sitter der inne å sier at hun ikke trenger spleisen, for hun har alt hun trenger men det er irriterende å bruke penger på det. Når hun fikk vite at beløpet var høyere så sa hun at hun ville gi alle sammen pengene deres tilbake, og ett øyeblikk senere var spleisen økt fra 3 til 400. Reaksjonen på kritikken sier alt for min del hvertfall. ☺️

• Liker 8
  • Nyttig 12
Skrevet
Holyban skrev (17 minutter siden):

Så hun la ut tidenes rant om alle hatere så måtte inn her å se. Så ut som folk hadde kalt henne nord og ned og vært ufine og frekke på den usannsynlig nedlatende måten hun pratet på. Men jeg må si jeg kan ikke finne så mye hat fra hatere her. Folk som stiller spørsmålstegn ved hele dette opplegget er tydeligvis råttene hatere som er misunnelig på andres suksess? Eller gjelder dette ett annet sted? 

Det er faktisk kvalmt at hun sitter der inne å sier at hun ikke trenger spleisen, for hun har alt hun trenger men det er irriterende å bruke penger på det. Når hun fikk vite at beløpet var høyere så sa hun at hun ville gi alle sammen pengene deres tilbake, og ett øyeblikk senere var spleisen økt fra 3 til 400. Reaksjonen på kritikken sier alt for min del hvertfall. ☺️

Typisk influensene, med engang noen stiller spørsmål er de hatere . 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Ranunkelen skrev (På 6.7.2025 den 22.03):

Men det vet vel alle at man må!? 

Han Stordalen påsto han ikke visste det 

Skrevet
Holyban skrev (På 7.7.2025 den 20.11):

Hele historien skurrer!!

Dette er problemer helt tilbake til 20/21. regnskapsføreren har angivelig fakturert ting på henne privat istedenfor firma. En faktura her og der, til sammen over 800.000. Ingen kvitteringer er å spore opp fordi alle er konkurs. Ingen e-poster å spore fordi servere deres tok kvelden. Ingen anmeldelse av regnskapsfører fordi huk bare «vil glemme hele saken». 
Og på magisk vis byttet hun regnskapsfører i år, å oppdaget dette, bare noen mnd før de skulle ha inn revisor. Jauda.

Hele historien henger ikke på greip og har flere hull enn et fiskenett

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Lillemy_87 skrev (På 7.7.2025 den 21.36):

Jeg tror tingen er at hun ikke kan dokumentere at utgiftene tilhørte firmaet (manglende kvitteringer), og da regnes det til hennes private inntekt istedenfor? Og disse manglende kvitteringene tror jeg ikke er denne miksemaskinen til 50k, og småbeløp her og der.. Jeg tror det har sammenheng med livsstilen som ikke står i stil med betalingsevne med uføretrygd. Stilig BMW? = firmabil. Italiatur? = firmatur. Nye kjoler? = Arbeidsklær. Ukentlig egonlunsj = firmalunsj. Jeg tror det er så mange gråsoner her at det nye regnskapsfirmaet satte foten ned. Lett å skylde på at gamle regnskapsfører har rotet bort alt, og at eneste løsningen er å "hacke hans mailkonto" eller hva hun sa i story.

Tror nok gml har vært mer rundhåndet ja

• Nyttig 1
Skrevet

Noe av pengene var ett lån i boblehuset for å kjøpe seg leilighet, for hun fikk ikke lån på annen måte som ufør? Eller misforsto jeg noe der? 
Og det vil jo si at spleisen bidrar til «huslånet» hennes..

men synes uansett det er litt spesielt å sitte å si at hun ikke har lyst og syns det er vanskelig å ta imot penger, men velger å gjøre det, til tross for at hun har økonomi til å klare det, det er bare sabla kjipt å betale.. hun er nok ikke alene i befolkningen som på ett eller annet tidspunkt må stå for utgifter som er sabla kjipe å betale, uten å må ty til spleis..

og de som bidrar da, når de må vente på penger/lønn for å kunne bidra - så har de kanskje i teorien ikke råd heller..  men de om det 🤷🏼‍♀️

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Men å lage en spleis går fint? Er noe som skurrer her. Hun synes det er sååå fælt å dele denne spleisen? Men hun har jo opprettet den selv? Merkelig opplegg.

Screenshot_20250709_141047_Snapchat.jpg

• Nyttig 5
Skrevet

Godt å se at det ikke kommer noe særlig mer penger.. gikk fort i starten men nå er vel alle Bobleungene ferdige med å gi. 

• Nyttig 2
Skrevet
Fnug skrev (1 time siden):

Noe av pengene var ett lån i boblehuset for å kjøpe seg leilighet, for hun fikk ikke lån på annen måte som ufør? Eller misforsto jeg noe der? 
Og det vil jo si at spleisen bidrar til «huslånet» hennes..

men synes uansett det er litt spesielt å sitte å si at hun ikke har lyst og syns det er vanskelig å ta imot penger, men velger å gjøre det, til tross for at hun har økonomi til å klare det, det er bare sabla kjipt å betale.. hun er nok ikke alene i befolkningen som på ett eller annet tidspunkt må stå for utgifter som er sabla kjipe å betale, uten å må ty til spleis..

og de som bidrar da, når de må vente på penger/lønn for å kunne bidra - så har de kanskje i teorien ikke råd heller..  men de om det 🤷🏼‍♀️

Hun sa noe om det ja. Det skurrer sååååå

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Kosetosta skrev (2 timer siden):

Godt å se at det ikke kommer noe særlig mer penger.. gikk fort i starten men nå er vel alle Bobleungene ferdige med å gi. 

Tja, kan jo være noen venter på lønn enda… 🤷🏼‍♀️

• Liker 1
Skrevet
Holyban skrev (19 timer siden):

Irriterende å bruke penger på EGEN skatt? Derfor skal andre gjøre det? 

Stopp verden, jeg vil av.

• Liker 17
  • Nyttig 4
Skrevet

Det med syting over hvor "sløste" hun er, er vilt. Hun har nevnt det følger ganger i da, og det hadde holdt med det hun snakket om det i går.

Jeg har fulgt med på henne fordi vi har samme jobb, og spurte henne tidlig i mitt løp om hun kunne veilede litt siden hun sa selv en gang at det var vanskelig å fatte noe av regelverket i denne bransjen. (Vi går til helt ulike veier. Jeg er mye mer natur orientert, ikke har det, og ikke hadde det blitt konkurranse mellom oss)
For meg har hun alltid virket ovenfra og ned holdning, men har likt samarbeidet med Iris og all hjelpen hun har gitt henne.

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...