Kosetosta Skrevet 8. juli Forfatter #41 Skrevet 8. juli AnonymUfør skrev (4 minutter siden): Dere burde skamme dere.. Boblemor gjør alt hun kan for å være åpen om sitt, og det var oss følgere som maset om at hun måtte lage en spleis. Dere bitcher om ting hun gjør som ufør, men tenker ikke over at mye av det hun gjør er fordi hun er ufør. Kan nok se for meg at mange av dere som tenker sånn faktisk ikke er ufør selv, derav ikke forstår hva det egentlig går i. Selvom det kan være forskjellig fra sykdom til sykdom, men i Monas tilfelle med ME og fibromyalgi er f.eks det å få håret vasket hos frisøren noe som gjør at hun kan klare en ekstra time på jobb, eller en god komfortabel bil gjør at hun klarer å kjøre til jobb, og andre planer. Lunsjdate på Egon gjør godt for sjelen, psyken til en ung ufør er ikke alltid like god, så det å komme seg ut og kose gjør godt, ja det er en hverdagsluksus-men man velger selv hva man velger å ta seg råd til, samme med reiser osv. Men uansett - Boblemor har prøvd å være så åpen og ærlig, og ser jo at flere faktisk ikke har fulgt skikkelig med i timen siden dere er her inne å spekulerer. Som tidligere skrevet av ei her, så er det forrige regnskapsfører som har satt flere av boblehuset sine regninger på henne privat, Mona selv har trodd alt har vært good, derfor ikke gjort noe med dette. Når hun kom inn i nytt regnskapsfirma har de funnet flere ting som skurrer og de har klart å gravd opp flere feil. Så kommer det til spm ang hvorfor hun ikke har kvittering osv, husker dere i starten av året (dere som faktisk er kunder og skikkelig boblebarn da) hvor vi prøvde å få tak i henne via mail og det var masse problemer rundt mailen, nettsiden klikket osv. Jo dette var jo når hun skiftet mailsystem (aner ikke riktig ord på det). Da kræsjet hele systemet og hun mistet alt av mail i samme slengen, altså alle kvitteringer, beviser i denne situasjonen. Huff.. ble en lang avhandlingen dette - men hovedpoenget er at flere av dere ikke har satt dere godt nok inn i saken før dere gå inn her for å bitche. Hvis dere syntes det er så ille, ikke støtt saken . Ikke verre enn det. Boblemor.. 😁 16
Irak Skrevet 8. juli #42 Skrevet 8. juli (endret) Fullrulle skrev (På 6.7.2025 den 21.39): Nå er ikke jeg ekspert på skatt og AS, men er det ikke i bunn og grunn skatt hun burde betalt som ikke er betalt? Sånn sett har hun jo ikke blitt «lurt»? Dersom regnskapsføreren har gjort noe ulovlig så burde han jo anmeldes? Og kvitteringer som er scannet forsvinner jo ikke bare? Nei jeg skjønner ikke noe av dette. Ifølge henne så har regnskapsføreren gjort en feil der gjeld (innkjøp) er satt på henne personlig istedenfor firmaet. For å komme til bunns i dette, og bevise at det ikke er hennes personlige gjeld, men firmaet sitt, så trengs alle bilagene. De hadde hun gitt til regnskapsføreren i god tro. Når man ansetter en regnskapsfører så stoler man jo på at de gjør jobben sin... Det er ikke enkelt når det har pågått i mange år med tanke på bevis. Det er det jeg har fått med meg i saken. Endret 8. juli av Irak 2
NoaideBiehtar Skrevet 8. juli #43 Skrevet 8. juli AnonymUfør skrev (20 minutter siden): Dere burde skamme dere.. Boblemor gjør alt hun kan for å være åpen om sitt, og det var oss følgere som maset om at hun måtte lage en spleis. Dere bitcher om ting hun gjør som ufør, men tenker ikke over at mye av det hun gjør er fordi hun er ufør. Kan nok se for meg at mange av dere som tenker sånn faktisk ikke er ufør selv, derav ikke forstår hva det egentlig går i. Selvom det kan være forskjellig fra sykdom til sykdom, men i Monas tilfelle med ME og fibromyalgi er f.eks det å få håret vasket hos frisøren noe som gjør at hun kan klare en ekstra time på jobb, eller en god komfortabel bil gjør at hun klarer å kjøre til jobb, og andre planer. Lunsjdate på Egon gjør godt for sjelen, psyken til en ung ufør er ikke alltid like god, så det å komme seg ut og kose gjør godt, ja det er en hverdagsluksus-men man velger selv hva man velger å ta seg råd til, samme med reiser osv. Men uansett - Boblemor har prøvd å være så åpen og ærlig, og ser jo at flere faktisk ikke har fulgt skikkelig med i timen siden dere er her inne å spekulerer. Som tidligere skrevet av ei her, så er det forrige regnskapsfører som har satt flere av boblehuset sine regninger på henne privat, Mona selv har trodd alt har vært good, derfor ikke gjort noe med dette. Når hun kom inn i nytt regnskapsfirma har de funnet flere ting som skurrer og de har klart å gravd opp flere feil. Så kommer det til spm ang hvorfor hun ikke har kvittering osv, husker dere i starten av året (dere som faktisk er kunder og skikkelig boblebarn da) hvor vi prøvde å få tak i henne via mail og det var masse problemer rundt mailen, nettsiden klikket osv. Jo dette var jo når hun skiftet mailsystem (aner ikke riktig ord på det). Da kræsjet hele systemet og hun mistet alt av mail i samme slengen, altså alle kvitteringer, beviser i denne situasjonen. Huff.. ble en lang avhandlingen dette - men hovedpoenget er at flere av dere ikke har satt dere godt nok inn i saken før dere gå inn her for å bitche. Hvis dere syntes det er så ille, ikke støtt saken . Ikke verre enn det. Det er jo ikke mulig å sette seg godt nok inn i saken når det bare deles på snapchat. Når man går ut på tiggerunde for HELE Norge og ikke legger ut skikkelig informasjon der må man tåle kritiske spørsmål og skepsis. "har jo snakka om det på snap" er en helt ubrukelig forklaring for en forretningskvinne. 11 2
NoaideBiehtar Skrevet 8. juli #44 Skrevet 8. juli Irak skrev (7 minutter siden): Når man ansetter en regnskapsfører så stoler man jo på at de gjør jobben sin... Det er ikke enkelt når det har pågått i mange år med tanke på bevis. Det er det jeg har fått med meg i saken. Jobben til en regnskapsfører er ikke sort/hvitt. Det er jo mange nyanser som skal vurderes i samråd med klienten. En forretning kan ikke bare kaste alt ansvar over på regnskapsfører og ikke følge med selv! Siden det skrives her at hun ikke "orker" å anmelde så vil jeg tro det skyldes at hun har fått råd om å la være, fordi hun bærer store deler av ansvaret selv. Det er ganske enkelt å melde fra til Finanstilsynet hvis man mener en regnskapsfører har opptrådt uredelig. 7 1
Irak Skrevet 8. juli #45 Skrevet 8. juli NoaideBiehtar skrev (4 minutter siden): Jobben til en regnskapsfører er ikke sort/hvitt. Det er jo mange nyanser som skal vurderes i samråd med klienten. En forretning kan ikke bare kaste alt ansvar over på regnskapsfører og ikke følge med selv! Siden det skrives her at hun ikke "orker" å anmelde så vil jeg tro det skyldes at hun har fått råd om å la være, fordi hun bærer store deler av ansvaret selv. Det er ganske enkelt å melde fra til Finanstilsynet hvis man mener en regnskapsfører har opptrådt uredelig. Komplisert er det uansett. Hun er heldig som har så mange mennesker som støtter henne. Det er ikke bare bare å drive eget firma. Da skal man ha tunga rett i munnen som det heter 👆 1 1
AnonymUfør Skrevet 8. juli #46 Skrevet 8. juli NoaideBiehtar skrev (4 minutter siden): Det er jo ikke mulig å sette seg godt nok inn i saken når det bare deles på snapchat. Når man går ut på tiggerunde for HELE Norge og ikke legger ut skikkelig informasjon der må man tåle kritiske spørsmål og skepsis. "har jo snakka om det på snap" er en helt ubrukelig forklaring for en forretningskvinne. Både ja og nei - i 2025 så er det desverre slik at sosiale NoaideBiehtar skrev (5 minutter siden): Det er jo ikke mulig å sette seg godt nok inn i saken når det bare deles på snapchat. Når man går ut på tiggerunde for HELE Norge og ikke legger ut skikkelig informasjon der må man tåle kritiske spørsmål og skepsis. "har jo snakka om det på snap" er en helt ubrukelig forklaring for en forretningskvinne. Både ja og nei - i 2025 går så å si alt på sosiale medier og man kan gå glipp av ekstremt mye ved å ikke være aktiv. Hun har lagt ut den infoen hun følte var nødvendig når hun laget spleisen, og gitt en mer detaljert forklaring for følgerene sine. Det jeg mener er galt med denne tråden er at flere går til angrep og er ekstremt negative uten å vite hele greia, noe som ikke er riktig uansett hvordan en vrir og vender på det. Heller prøv å finne ut det du lurer på enn å anklage. Og det å kalle det en tiggerunde er lite fint, gjelder det alle som lager spleis det da? Vet det er tilfeller der spleis burde blitt unngått, men mener virkelig ikke at denne er det. 3
Lillemy_87 Skrevet 8. juli #47 Skrevet 8. juli AnonymUfør skrev (37 minutter siden): Dere burde skamme dere.. Boblemor gjør alt hun kan for å være åpen om sitt, og det var oss følgere som maset om at hun måtte lage en spleis. Dere bitcher om ting hun gjør som ufør, men tenker ikke over at mye av det hun gjør er fordi hun er ufør. Kan nok se for meg at mange av dere som tenker sånn faktisk ikke er ufør selv, derav ikke forstår hva det egentlig går i. Selvom det kan være forskjellig fra sykdom til sykdom, men i Monas tilfelle med ME og fibromyalgi er f.eks det å få håret vasket hos frisøren noe som gjør at hun kan klare en ekstra time på jobb, eller en god komfortabel bil gjør at hun klarer å kjøre til jobb, og andre planer. Lunsjdate på Egon gjør godt for sjelen, psyken til en ung ufør er ikke alltid like god, så det å komme seg ut og kose gjør godt, ja det er en hverdagsluksus-men man velger selv hva man velger å ta seg råd til, samme med reiser osv. Men uansett - Boblemor har prøvd å være så åpen og ærlig, og ser jo at flere faktisk ikke har fulgt skikkelig med i timen siden dere er her inne å spekulerer. Som tidligere skrevet av ei her, så er det forrige regnskapsfører som har satt flere av boblehuset sine regninger på henne privat, Mona selv har trodd alt har vært good, derfor ikke gjort noe med dette. Når hun kom inn i nytt regnskapsfirma har de funnet flere ting som skurrer og de har klart å gravd opp flere feil. Så kommer det til spm ang hvorfor hun ikke har kvittering osv, husker dere i starten av året (dere som faktisk er kunder og skikkelig boblebarn da) hvor vi prøvde å få tak i henne via mail og det var masse problemer rundt mailen, nettsiden klikket osv. Jo dette var jo når hun skiftet mailsystem (aner ikke riktig ord på det). Da kræsjet hele systemet og hun mistet alt av mail i samme slengen, altså alle kvitteringer, beviser i denne situasjonen. Huff.. ble en lang avhandlingen dette - men hovedpoenget er at flere av dere ikke har satt dere godt nok inn i saken før dere gå inn her for å bitche. Hvis dere syntes det er så ille, ikke støtt saken . Ikke verre enn det. Er så teit når voksne kaller seg boblemor og boblebarn av en bedrift🤣 15 5
AnonymUfør Skrevet 8. juli #48 Skrevet 8. juli Lillemy_87 skrev (3 minutter siden): Er så teit når voksne kaller seg boblemor og boblebarn av en bedrift🤣 Det som er enda verre er at folk har så lite å gjøre at de føler de må kommentere "teite" kommentarer 4
Huldra-78 Skrevet 8. juli #49 Skrevet 8. juli Når skulle denne feilen evt ha blitt gjort av regnskapsfører? Om hun sier at det er umulig å få tak i bilagene, så skal hovedsaklig alle bilag/kvitteringer oppbevares i 5 år, og 3,5 år for sekundær-bilag. Så om dette er gjort etter 2020, kan/skal regnskapsfører komme med alle bilag hun har levert inn 10
NoaideBiehtar Skrevet 8. juli #50 Skrevet 8. juli Irak skrev (7 minutter siden): Komplisert er det uansett. Hun er heldig som har så mange mennesker som støtter henne. Det er ikke bare bare å drive eget firma. Da skal man ha tunga rett i munnen som det heter 👆 Hvor vidt denne saken er komplisert er jo umulig å vite da fakta ikke er på bordet. AnonymUfør skrev (5 minutter siden): Både ja og nei - i 2025 så er det desverre slik at sosiale Både ja og nei - i 2025 går så å si alt på sosiale medier og man kan gå glipp av ekstremt mye ved å ikke være aktiv. Hun har lagt ut den infoen hun følte var nødvendig når hun laget spleisen, og gitt en mer detaljert forklaring for følgerene sine. Det jeg mener er galt med denne tråden er at flere går til angrep og er ekstremt negative uten å vite hele greia, noe som ikke er riktig uansett hvordan en vrir og vender på det. Heller prøv å finne ut det du lurer på enn å anklage. Og det å kalle det en tiggerunde er lite fint, gjelder det alle som lager spleis det da? Vet det er tilfeller der spleis burde blitt unngått, men mener virkelig ikke at denne er det. Infoen hun har lagt ut er jo helt verdiløs. Det holder kanskje for å få inn nok penger fra følgerne, men da nytter det ikke sutre over at folk også stiller kritiske spørsmål. Jo mindre info du legger ut, jo mer kritikk får du. Det er jo en tiggerunde. Når et selskap må opprette en Spleis for å samle inn penger pga noe shady i regnskapet som man ikke engang greier å forklare så er det tigging. Fair enough det, men da må man tåle kritikk. 9 5
Irak Skrevet 8. juli #51 Skrevet 8. juli NoaideBiehtar skrev (4 minutter siden): Hvor vidt denne saken er komplisert er jo umulig å vite da fakta ikke er på bordet. Det er det som gjør det komplisert 👆 Hadde faktaene vært på bordet så hadde det mest sannsynlig vært enkelt... 2
AnonymUfør Skrevet 8. juli #52 Skrevet 8. juli NoaideBiehtar skrev (4 minutter siden): Hvor vidt denne saken er komplisert er jo umulig å vite da fakta ikke er på bordet. Infoen hun har lagt ut er jo helt verdiløs. Det holder kanskje for å få inn nok penger fra følgerne, men da nytter det ikke sutre over at folk også stiller kritiske spørsmål. Jo mindre info du legger ut, jo mer kritikk får du. Det er jo en tiggerunde. Når et selskap må opprette en Spleis for å samle inn penger pga noe shady i regnskapet som man ikke engang greier å forklare så er det tigging. Fair enough det, men da må man tåle kritikk. Det er ikke bare kritiske spm som blir lagt ut her, det er mye anklagelser. Spørr henne i stedet for å bitche her tenker jeg. Folk må jo ha hørt om denne spleisen fra en eller annen plass, så da klarer en å finne snappen og ta en titt for å få infoen en vil ha og evt spørr om en lurer på mer. Men neida, viktigere å gå inn på kvinneguiden for å anklage og bitche, men folk som heller ikke har mer svar enn Mona selv. 3
NoaideBiehtar Skrevet 8. juli #53 Skrevet 8. juli Irak skrev (3 minutter siden): Det er det som gjør det komplisert 👆 Hadde faktaene vært på bordet så hadde det mest sannsynlig vært enkelt... Det gjør det ikke komplisert, men ubelyst. Det er jo influenseren selv som velger dette. 4
NoaideBiehtar Skrevet 8. juli #54 Skrevet 8. juli AnonymUfør skrev (3 minutter siden): Det er ikke bare kritiske spm som blir lagt ut her, det er mye anklagelser. Spørr henne i stedet for å bitche her tenker jeg. Folk må jo ha hørt om denne spleisen fra en eller annen plass, så da klarer en å finne snappen og ta en titt for å få infoen en vil ha og evt spørr om en lurer på mer. Men neida, viktigere å gå inn på kvinneguiden for å anklage og bitche, men folk som heller ikke har mer svar enn Mona selv. Hvorfor skal man spørre henne? Hun har selv aktivt valgt å legge dette ut på en åpen side for å be om penger. Hun kan selv velge å belyse saken skikkelig hvis hun ikke liker spekulasjoner og spørsmål. Jeg er så pisslei influensere som insisterer på at de kun skal eie sin egen historie i sine egne kanaler (der de tjener penger), og når folk stiller spørsmål utenfor kanalene så blir de så fornærmet og lei seg. Sorry, sånn er business! Skal du tjene penger på folk så må du tåle spørsmål utenfor kanaler du selv kontrollerer. Hets og nedlatende kommentarer er selvfølgelig ikke greit, men det ser jeg ikke mye av i denne tråden. 11 11
Carrot Skrevet 8. juli #55 Skrevet 8. juli Hva får enkelte ut av å spekulere i dette? Er de for å hjelpe så gi på spleisen, er de ikke så la det ligge. Å bruke så mye energi på å sutre og sverte er et tegn på at man har for lite å ta seg til og for mye tid til overs egentlig.. 3
AnonymUfør Skrevet 8. juli #56 Skrevet 8. juli NoaideBiehtar skrev (2 minutter siden): Hvorfor skal man spørre henne? Hun har selv aktivt valgt å legge dette ut på en åpen side for å be om penger. Hun kan selv velge å belyse saken skikkelig hvis hun ikke liker spekulasjoner og spørsmål. Jeg er så pisslei influensere som insisterer på at de kun skal eie sin egen historie i sine egne kanaler (der de tjener penger), og når folk stiller spørsmål utenfor kanalene så blir de så fornærmet og lei seg. Sorry, sånn er business! Skal du tjene penger på folk så må du tåle spørsmål utenfor kanaler du selv kontrollerer. Hets og nedlatende kommentarer er selvfølgelig ikke greit, men det ser jeg ikke mye av i denne tråden. Så du/dere ønsker egentlig ikke svar - bare muligheten for å diskutere og/eller snakke nedlatende om andre uten at de skal få forsvart seg. Tenker jeg har brukt nok tid her nå - jeg syntes bare synd på gode Mona som gjør sitt beste, og her sitter folk å tviler på henne. Forstår at ikke alle følger henne og forstår mitt synspunkt. 4
NoaideBiehtar Skrevet 8. juli #57 Skrevet 8. juli AnonymUfør skrev (1 minutt siden): Så du/dere ønsker egentlig ikke svar - bare muligheten for å diskutere og/eller snakke nedlatende om andre uten at de skal få forsvart seg. Tenker jeg har brukt nok tid her nå - jeg syntes bare synd på gode Mona som gjør sitt beste, og her sitter folk å tviler på henne. Forstår at ikke alle følger henne og forstår mitt synspunkt. Jeg ønsker ikke svar på hennes premisser (dvs hennes kanaler). Når hun går ut på Spleis forventer jeg at hun legger ut all relevant informasjon der. Selvfølgelig følger ikke alle henne. Men nå har hun aktivt valgt å gå ut i en kanal der de som ikke følger henne også får servert denne syltynne historien. Kan godt hende hun har gjort så godt hun kan, men det er jo umulig å vurdere. 4
Maskopi Skrevet 8. juli #58 Skrevet 8. juli AnonymUfør skrev (8 minutter siden): Så du/dere ønsker egentlig ikke svar - bare muligheten for å diskutere og/eller snakke nedlatende om andre uten at de skal få forsvart seg. Tenker jeg har brukt nok tid her nå - jeg syntes bare synd på gode Mona som gjør sitt beste, og her sitter folk å tviler på henne. Forstår at ikke alle følger henne og forstår mitt synspunkt. Du vil jo kneble alle kritikere her. Folk ønsker bare at det spilles med åpne kort. 15 1
Lunabelle Skrevet 8. juli #59 Skrevet 8. juli AnonymUfør skrev (10 minutter siden): Så du/dere ønsker egentlig ikke svar - bare muligheten for å diskutere og/eller snakke nedlatende om andre uten at de skal få forsvart seg. Tenker jeg har brukt nok tid her nå - jeg syntes bare synd på gode Mona som gjør sitt beste, og her sitter folk å tviler på henne. Forstår at ikke alle følger henne og forstår mitt synspunkt. Hun har alle muligheter til å forsvare seg! Hun kan f.eks gjøre som deg, opprette en bruker her inne, bare for å diskutere denne saken, hun kan vedlegge brevet fra Skatteetaten, som viser hva de reagerer på, i Spleisen, mm. 5
Anwa Skrevet 8. juli #60 Skrevet 8. juli I en sak som denne hvor man velger å være offentlig om et sårt tema så må man forvente at menigmann stiller spørsmål. Spesielt når "Boblemor" selv viser til en livsstil som drukner i luksus. Det er ingen skam i å være skeptisk og kildekritisk, noe som Mona med et AS med såpass stor omsetning hadde hatt god nytte av å være med tanke på hva som har skjedd. Som mange bedrifter nå har, så burde det vært implementert uavhengige systemer som tar backup av digitale dokumenter, nettopp fordi det er en fare for at noe som dette skjer. 3 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå