Lugubru Skrevet 6. juli #21 Skrevet 6. juli Angel75 skrev (5 minutter siden): Regnskapet for 2024 er jo godkjent. Og at det er så mye rot på rett over et halvår? Må være noe som skurrer her? Nei, problemene var fra 2020 til 2024 tror jeg. Nå i januar fikk hun ny regnskapsfører, og det var da problemene ble avdekket virker det som. Så er ikke nye regnskapsfirmaet, men det forrige som er problemet. 4
Angel75 Skrevet 6. juli #22 Skrevet 6. juli Lugubru skrev (3 minutter siden): Nei, problemene var fra 2020 til 2024 tror jeg. Nå i januar fikk hun ny regnskapsfører, og det var da problemene ble avdekket virker det som. Så er ikke nye regnskapsfirmaet, men det forrige som er problemet. Takk for oppklaringen
Purple Diamond Skrevet 6. juli #23 Skrevet 6. juli Synes hun er tøff som oppretter Spleis og ønsker hjelp! For øvrig ikke hun som kom på det selv, det var det flere av følgerne som gjorde. Historien virker troverdig for meg, synes synd i henne for noe som burde blitt oppdaget av tidligere reinskapsfører. Hun har jo ikke gjort dette med vilje. Og hvis dere ikke ønsker å bidra, så la vær. Så enkelt er det 😊 4
Kosetosta Skrevet 6. juli Forfatter #24 Skrevet 6. juli Purple Diamond skrev (37 minutter siden): Synes hun er tøff som oppretter Spleis og ønsker hjelp! For øvrig ikke hun som kom på det selv, det var det flere av følgerne som gjorde. Historien virker troverdig for meg, synes synd i henne for noe som burde blitt oppdaget av tidligere reinskapsfører. Hun har jo ikke gjort dette med vilje. Og hvis dere ikke ønsker å bidra, så la vær. Så enkelt er det 😊 Ikke noe tøft i det i mine øyner. Trnk om alle bedrifter skulle drive business sånn..? Bare fordi følgerene tror de er venninnene hennes så utnytter hun det.. ikke greit! 19
Mia_88 Skrevet 7. juli #25 Skrevet 7. juli Fnug skrev (8 timer siden): Hun sa at hun får ikke lenger ufør fra NAV, men tar ut lønn fra Boblehuset. Nå skjønner ikke jeg alt hun snakket om på snap, siden jeg ikke har noe med bedriftsøkonomi å gjøre.. Men tidligere regnskapsfører har visstnok satt diverse utgifter på henne privat istedet for på bedriften, som gjør at det går under svindel om hun ikke betaler hele beløpet nå. For å få til dette har hun vært nødt til å ta ut overskudd for å betale hele summen på over 800 000kr, som igjen gjør at hun må skatte på overskuddet, selv om hun ikke får pengene.. mulig jeg ikke har skjønt hele greia - men i hvert fall dette jeg satt igjen med etter storyen, så får evt noen rette om jeg har misforstått noe 😊 Men da er det tidligere regnskapsfører som har erstatning ansvarlig for feil hvis ikke gjorde riktig jobb ? Hvorfor går det på henne ?
Fullrulle Skrevet 7. juli #26 Skrevet 7. juli Purple Diamond skrev (8 timer siden): Synes hun er tøff som oppretter Spleis og ønsker hjelp! For øvrig ikke hun som kom på det selv, det var det flere av følgerne som gjorde. Historien virker troverdig for meg, synes synd i henne for noe som burde blitt oppdaget av tidligere reinskapsfører. Hun har jo ikke gjort dette med vilje. Og hvis dere ikke ønsker å bidra, så la vær. Så enkelt er det 😊 Ja på en måte, samtidig er hun en bedrift med millionomsetning. Derfor synes jeg den spleiser har litt bismak. Det er ikke slik at hun har dårlig økonomi! Jeg får vondt av henne, det gjør jeg, men så er det noe med historien som ikke gir helt mening…. Mailene er borte, kvitteringer borte… Nei jeg vet ikke helt. 10 8
firetoen Skrevet 7. juli #27 Skrevet 7. juli Fullrulle skrev (2 timer siden): Ja på en måte, samtidig er hun en bedrift med millionomsetning. Derfor synes jeg den spleiser har litt bismak. Det er ikke slik at hun har dårlig økonomi! Jeg får vondt av henne, det gjør jeg, men så er det noe med historien som ikke gir helt mening…. Mailene er borte, kvitteringer borte… Nei jeg vet ikke helt. Enig med deg, dette gir ikke mening 4
ninjamamma Skrevet 7. juli #28 Skrevet 7. juli Spleis er en uting, dette burde hun ordnet selv. Likte å følge boblehuset før, nå er det bare forbruk og det å tjene penger på følgerne som gjelder. Stort forbruk og flere reiser, deretter er hun syk og dårlig. Merkelig at samtlige kronisk syke influencere klarer alt dette men ikke gå i 50%(under 20timer i uken ) jobb.. men er klart bedre å gå hjemme å få penger enn å bidra.. For all del, godt jobbet med å bygge opp bedriften, men uten mannen med full jobb og det å gå hjemme med trygd hadde hun ikke klart det økonomisk, før nå når de reiser på flere ferier hvert år, kjøper ny bil osv. Må til frisøren for å vaske å stelle hår ofte, hudbehandling og botox osv.. må koste en god del? Vanlige kronisk syke snur på krona, men kjøper produkter fra boblehuset sånn hun kan reise på ferie. Kynisk utnyttelse, "vennene" og "boblene mine" 🤨 19 2
Lunabelle Skrevet 7. juli #29 Skrevet 7. juli Fnug skrev (13 timer siden): Hun sa at hun får ikke lenger ufør fra NAV, men tar ut lønn fra Boblehuset. Nå skjønner ikke jeg alt hun snakket om på snap, siden jeg ikke har noe med bedriftsøkonomi å gjøre.. Men tidligere regnskapsfører har visstnok satt diverse utgifter på henne privat istedet for på bedriften, som gjør at det går under svindel om hun ikke betaler hele beløpet nå. For å få til dette har hun vært nødt til å ta ut overskudd for å betale hele summen på over 800 000kr, som igjen gjør at hun må skatte på overskuddet, selv om hun ikke får pengene.. mulig jeg ikke har skjønt hele greia - men i hvert fall dette jeg satt igjen med etter storyen, så får evt noen rette om jeg har misforstått noe 😊 Hvis hun ikke kan vise kvitteringer eller fradragene ikke kan godkjennes, så vil det vel i et as, bli ført som et lån. Da har hun muligens måtte ta ut et utbytte for å dekke inn dette, og utbytte skattlegges vel med 37,84 % Så denne situasjonen skyldes vel muligens at hun har forsøkt å trekke fra mer enn det som er lovlig 🤔 Syns uansett at det ikke er greit å fronte den livsstilen hun gjør og opprette spleis for å dekke kravet fra Skatteetaten. Det er litt i grenseland for utspekulert svindel… 6 10
Margit777 Skrevet 7. juli #30 Skrevet 7. juli Lunabelle skrev (5 timer siden): IHvis hun ikke kan vise kvitteringer eller fradragene ikke kan godkjennes, så vil det vel i et as, bli ført som et lån. Da har hun muligens måtte ta ut et utbytte for å dekke inn dette, og utbytte skattlegges vel med 37,84 % Så denne situasjonen skyldes vel muligens at hun har forsøkt å trekke fra mer enn det som er lovlig 🤔 Syns uansett at det ikke er greit å fronte den livsstilen hun gjør og opprette spleis for å dekke kravet fra Skatteetaten. Det er litt i grenseland for utspekulert svindel… Nei, da får hun bare selge unna luksusen sin. 6
Lugubru Skrevet 7. juli #31 Skrevet 7. juli Margit777 skrev (1 time siden): Nei, da får hun bare selge unna luksusen sin. Enig. Som å finne seg en rimeligere bil og selge klær og vesker fra Italia. Eller droppe alle restaurantturene. Men neida, heller be om penger fra andre vanskeligstilte enn å ofre noe luksus. 9 3
Holyban Skrevet 7. juli #32 Skrevet 7. juli Hele historien skurrer!! Dette er problemer helt tilbake til 20/21. regnskapsføreren har angivelig fakturert ting på henne privat istedenfor firma. En faktura her og der, til sammen over 800.000. Ingen kvitteringer er å spore opp fordi alle er konkurs. Ingen e-poster å spore fordi servere deres tok kvelden. Ingen anmeldelse av regnskapsfører fordi huk bare «vil glemme hele saken». Og på magisk vis byttet hun regnskapsfører i år, å oppdaget dette, bare noen mnd før de skulle ha inn revisor. Jauda. 19 2
Hallepalle2 Skrevet 7. juli #33 Skrevet 7. juli Jeg kjenner ikke til dette paret, men lurer på om Odda syns det er greit å bli brukt på denne måten, ref bildet på innsamlingssiden 8
Lillemy_87 Skrevet 7. juli #34 Skrevet 7. juli Jeg tror tingen er at hun ikke kan dokumentere at utgiftene tilhørte firmaet (manglende kvitteringer), og da regnes det til hennes private inntekt istedenfor? Og disse manglende kvitteringene tror jeg ikke er denne miksemaskinen til 50k, og småbeløp her og der.. Jeg tror det har sammenheng med livsstilen som ikke står i stil med betalingsevne med uføretrygd. Stilig BMW? = firmabil. Italiatur? = firmatur. Nye kjoler? = Arbeidsklær. Ukentlig egonlunsj = firmalunsj. Jeg tror det er så mange gråsoner her at det nye regnskapsfirmaet satte foten ned. Lett å skylde på at gamle regnskapsfører har rotet bort alt, og at eneste løsningen er å "hacke hans mailkonto" eller hva hun sa i story. 6 6
Lugubru Skrevet 7. juli #35 Skrevet 7. juli (endret) Hallepalle2 skrev (1 time siden): Jeg kjenner ikke til dette paret, men lurer på om Odda syns det er greit å bli brukt på denne måten, ref bildet på innsamlingssiden Godt poeng! Kanskje noen burde høre med han? Endret 7. juli av Lugubru 2
Holyban Skrevet 7. juli #36 Skrevet 7. juli Lillemy_87 skrev (2 timer siden): Jeg tror tingen er at hun ikke kan dokumentere at utgiftene tilhørte firmaet (manglende kvitteringer), og da regnes det til hennes private inntekt istedenfor? Og disse manglende kvitteringene tror jeg ikke er denne miksemaskinen til 50k, og småbeløp her og der.. Jeg tror det har sammenheng med livsstilen som ikke står i stil med betalingsevne med uføretrygd. Stilig BMW? = firmabil. Italiatur? = firmatur. Nye kjoler? = Arbeidsklær. Ukentlig egonlunsj = firmalunsj. Jeg tror det er så mange gråsoner her at det nye regnskapsfirmaet satte foten ned. Lett å skylde på at gamle regnskapsfører har rotet bort alt, og at eneste løsningen er å "hacke hans mailkonto" eller hva hun sa i story. Aldri sett noen spise så mye på Egon. Tilogmed etter at man lager spleis på 300.000kr så er det flere luncher på Egon. 😅 12 2
Justlooking Skrevet 7. juli #37 Skrevet 7. juli Holyban skrev (5 timer siden): Hele historien skurrer!! Dette er problemer helt tilbake til 20/21. regnskapsføreren har angivelig fakturert ting på henne privat istedenfor firma. En faktura her og der, til sammen over 800.000. Ingen kvitteringer er å spore opp fordi alle er konkurs. Ingen e-poster å spore fordi servere deres tok kvelden. Ingen anmeldelse av regnskapsfører fordi huk bare «vil glemme hele saken». Og på magisk vis byttet hun regnskapsfører i år, å oppdaget dette, bare noen mnd før de skulle ha inn revisor. Jauda. Her er det virkelig mye som skurrer. De har hatt as tilbake til 2017 og fravalgt revisor står det i Brønnøysund. Hvorfor skulle regnskapsfører fakturere henne privat og ikke as’et? Og hvorfor 800.000 tusen??? Regnskapsfører fakturerer kun for sin jobb. De har hatt autorisert regnskapsfører og hun har godkjent.
Kosetosta Skrevet 8. juli Forfatter #38 Skrevet 8. juli Ser Spleisen har økt fra maksbeløp på 300 til nå 400k..
Fnug Skrevet 8. juli #39 Skrevet 8. juli (endret) Kosetosta skrev (1 time siden): Ser Spleisen har økt fra maksbeløp på 300 til nå 400k.. hun la ut på snap at beløpet hun må betale har blitt fastsatt til 395000kr, så da er det vel bare å gå inn for å få inn mer i spleis, enn å gjøre andre endringer… 🤷🏼♀️ Endret 8. juli av Fnug 4
AnonymUfør Skrevet 8. juli #40 Skrevet 8. juli Dere burde skamme dere.. Boblemor gjør alt hun kan for å være åpen om sitt, og det var oss følgere som maset om at hun måtte lage en spleis. Dere bitcher om ting hun gjør som ufør, men tenker ikke over at mye av det hun gjør er fordi hun er ufør. Kan nok se for meg at mange av dere som tenker sånn faktisk ikke er ufør selv, derav ikke forstår hva det egentlig går i. Selvom det kan være forskjellig fra sykdom til sykdom, men i Monas tilfelle med ME og fibromyalgi er f.eks det å få håret vasket hos frisøren noe som gjør at hun kan klare en ekstra time på jobb, eller en god komfortabel bil gjør at hun klarer å kjøre til jobb, og andre planer. Lunsjdate på Egon gjør godt for sjelen, psyken til en ung ufør er ikke alltid like god, så det å komme seg ut og kose gjør godt, ja det er en hverdagsluksus-men man velger selv hva man velger å ta seg råd til, samme med reiser osv. Men uansett - Boblemor har prøvd å være så åpen og ærlig, og ser jo at flere faktisk ikke har fulgt skikkelig med i timen siden dere er her inne å spekulerer. Som tidligere skrevet av ei her, så er det forrige regnskapsfører som har satt flere av boblehuset sine regninger på henne privat, Mona selv har trodd alt har vært good, derfor ikke gjort noe med dette. Når hun kom inn i nytt regnskapsfirma har de funnet flere ting som skurrer og de har klart å gravd opp flere feil. Så kommer det til spm ang hvorfor hun ikke har kvittering osv, husker dere i starten av året (dere som faktisk er kunder og skikkelig boblebarn da) hvor vi prøvde å få tak i henne via mail og det var masse problemer rundt mailen, nettsiden klikket osv. Jo dette var jo når hun skiftet mailsystem (aner ikke riktig ord på det). Da kræsjet hele systemet og hun mistet alt av mail i samme slengen, altså alle kvitteringer, beviser i denne situasjonen. Huff.. ble en lang avhandlingen dette - men hovedpoenget er at flere av dere ikke har satt dere godt nok inn i saken før dere gå inn her for å bitche. Hvis dere syntes det er så ille, ikke støtt saken . Ikke verre enn det. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå