Holyban Skrevet 9. juli #81 Skrevet 9. juli Livetlevesengang skrev (34 minutter siden): Det med syting over hvor "sløste" hun er, er vilt. Hun har nevnt det følger ganger i da, og det hadde holdt med det hun snakket om det i går. Jeg har fulgt med på henne fordi vi har samme jobb, og spurte henne tidlig i mitt løp om hun kunne veilede litt siden hun sa selv en gang at det var vanskelig å fatte noe av regelverket i denne bransjen. (Vi går til helt ulike veier. Jeg er mye mer natur orientert, ikke har det, og ikke hadde det blitt konkurranse mellom oss) For meg har hun alltid virket ovenfra og ned holdning, men har likt samarbeidet med Iris og all hjelpen hun har gitt henne. Enig i samarbeidet med Iris. Det er kjempe fint, og ingen sier jo at hun bare har dårlige holdninger og verdier for der er hun raus og god. Til sammenligning da, så har iris nekta å ta imot en speis siden dag én. Mens «boblemor» oppretta en egen på 4 minutter. Men det er jo flott for henne at hun føler seg som verdens beste menneske, som alltid har rett, for da kan hun hvertfal tro på ekte at det er alle tvilere som er hatere. 😂 2 5
Fnug Skrevet 9. juli #82 Skrevet 9. juli Syns vel kanskje for min del at det blir litt flaut å holde på sånn som bedriftseier og voksen kvinne. 🤷🏼♀️ Men tanken er vel å bli en influenser med gul stjerne og få reklame mellom snappene - siden hun har som mål å få 50000 følgere innen utgangen av året.. 4 4
Kosetosta Skrevet 9. juli Forfatter #83 Skrevet 9. juli Fnug skrev (30 minutter siden): Syns vel kanskje for min del at det blir litt flaut å holde på sånn som bedriftseier og voksen kvinne. 🤷🏼♀️ Men tanken er vel å bli en influenser med gul stjerne og få reklame mellom snappene - siden hun har som mål å få 50000 følgere innen utgangen av året.. samme her.. Fins verken sjalu eller misunnelig, er ingen hater eller ei drittkjerring/drittmann, men jeg syns dette er en fæl måte å rydde opp i egen dritt. Bruke sine følgere på denne måten som hun gjør, fordi hun hun syns det er kjedelig og irriterende (egne ord) å betale skatten sin… fullstendig bak mål og en ufin handling fra henne og Boblehuset AS. 2 19
Holyban Skrevet 9. juli #84 Skrevet 9. juli Ser Iris også er ute å ranter litt i dag, har nok lest her at noen skrev at Mona hadde hjulpet henne. 😂 Må jo bare presisere at jeg på ingen måte har ment at samarbeidet med boblehuset er HJELP for iris, selv om jeg siterte det svaret. Det er nok myemyemye mer _hjelp_ for boblehuset, jeg feks har aldri kjøpt ett produkt der før Iris. Fordi hun for meg er en troverdig person som man kan stole på. Mens ett menneske som påstår at absolutt alle produktene de har er mye bedre enn alle andre produkter man kan få tak i, er lite troverdig i mine øyne. Og dette er jo også hele forskjellen, på å gjøre det selv, og på å sutre litt og få det på spleis, når det itillegg mest sannsynlig er uærlighet som er grunnen til at du har havnet i uføre. Sånn, Versegod neste rant. Hvem tar den? 2 1
Holyban Skrevet 21. juli #85 Skrevet 21. juli Ser hun sier nå at spleis har kontaktet henne og bedt om mer informasjon og at hun tydeliggjør dette skattekravet. «Folk har vel rapportert fordi de ikke tror på at jeg har skattekrav»..? Er vel ingen som har sagt det? Er vel heller hvordan dette skattekravet har blitt til. 😀😀 13
Ikkekokkendin Skrevet 31. juli #87 Skrevet 31. juli Flere som føler at Tina sin siste rant om manglende ingredienslister og laboratorietesting er et stikk til boblehuset? 1
Sammy! Skrevet 31. juli #88 Skrevet 31. juli Sofirus skrev (På 29.7.2025 den 13.52): Og snakker nå om og kjøpe seg hund.. Yikes! Jeg har aldri gitt til noen spleis, men om jeg skulle gjort det måtte det vært til noen som faktisk måtte snu på hver en krone, ikke som syns det var sure penger å betale. Folk som har kommet i alvorlig økonomisk uføre spiser ikke lunsj ute, de reiser ikke på dyre ferier (kanskje ikke på ferie i det hele), de kjøper ikke hund. Jeg klarer ikke forstå at andre syns det er greit å støtte denne spleisen???? Det er også en uting at forsvarere sier ting som "det er bare å la være å gi", "hvorfor henger dere dere opp i det?" Og bla bla bla. Hvis ingen sier noe tar dette aldri slutt, da fortsetter denne evige karusellen med å gi til de rike. 6
Fnug Skrevet 31. juli #89 Skrevet 31. juli Ikkekokkendin skrev (6 timer siden): Flere som føler at Tina sin siste rant om manglende ingredienslister og laboratorietesting er et stikk til boblehuset? Skal ikke se det bort fra at det er derfor hun fikk det «travelt» med ingrediensliste.. Har hun testet noe av produktene sine noen andre plasser enn bare venner, familie og de som har kjøpt? eller bruker hun kun «baseprodukter» med sin egen vri - som Tina snakket om? 🤔
Sofirus Skrevet 31. juli #90 Skrevet 31. juli Sammy! skrev (7 timer siden): Yikes! Jeg har aldri gitt til noen spleis, men om jeg skulle gjort det måtte det vært til noen som faktisk måtte snu på hver en krone, ikke som syns det var sure penger å betale. Folk som har kommet i alvorlig økonomisk uføre spiser ikke lunsj ute, de reiser ikke på dyre ferier (kanskje ikke på ferie i det hele), de kjøper ikke hund. Jeg klarer ikke forstå at andre syns det er greit å støtte denne spleisen???? Det er også en uting at forsvarere sier ting som "det er bare å la være å gi", "hvorfor henger dere dere opp i det?" Og bla bla bla. Hvis ingen sier noe tar dette aldri slutt, da fortsetter denne evige karusellen med å gi til de rike. Helt enig! Veldig spesielt og lage en spleis pga det formålet, når hun i utgangspunktet har god personlig økonomi. 2
Holyban Skrevet onsdag kl 16:26 #91 Skrevet onsdag kl 16:26 Ikkekokkendin skrev (På 31.7.2025 den 8.49): Flere som føler at Tina sin siste rant om manglende ingredienslister og laboratorietesting er et stikk til boblehuset? «Boblemor» har jo laga en hel greie om at ho skal lage hudpleie som er bedre enn gemology, til halve prisen. Tilogmed lagt ut bilde av spesifikke produkter, og uttalt at Tina har sagt at hennes dry bodyoil er like bra som gemology bare billigere osv. Syns det er en snodig å gjøre, å gå inndirekte til angrep på en samarbeidspartner sånn. Ho la også ut en hel rant som starta med «nå ryker sikkert samarbeidet vårt», og langa ut om noe tina hadde sagt om sulfater. Alt tas som ett personlig angrep på ho det virker det som. En ting jeg har stusset på i det siste er at ho skryter jo så innmari av hvor bra huden hennes har blitt, og at det er hennes hudpleie. Men den er jo ikke akkurat gammel?! Ho har sjøl sagt ho bruker gemology. 😅😅🤦🏻♀️
Mia_88 Skrevet torsdag kl 11:54 #92 Skrevet torsdag kl 11:54 Holyban skrev (19 timer siden): «Boblemor» har jo laga en hel greie om at ho skal lage hudpleie som er bedre enn gemology, til halve prisen. Tilogmed lagt ut bilde av spesifikke produkter, og uttalt at Tina har sagt at hennes dry bodyoil er like bra som gemology bare billigere osv. Syns det er en snodig å gjøre, å gå inndirekte til angrep på en samarbeidspartner sånn. Ho la også ut en hel rant som starta med «nå ryker sikkert samarbeidet vårt», og langa ut om noe tina hadde sagt om sulfater. Alt tas som ett personlig angrep på ho det virker det som. En ting jeg har stusset på i det siste er at ho skryter jo så innmari av hvor bra huden hennes har blitt, og at det er hennes hudpleie. Men den er jo ikke akkurat gammel?! Ho har sjøl sagt ho bruker gemology. 😅😅🤦🏻♀️ Er hun hudterapeut ? Angående hudpleie hun skal lage , er det henne selv som lager og tester eller har hun noen produsenter ?
Buxus Skrevet torsdag kl 19:29 #93 Skrevet torsdag kl 19:29 Jeg følger ikke Boblehuset eller vet hvem denne dama er. Men det hele høres helt SPINNVILT ut! Altså: jeg har et eget firma. Dersom jeg spiser lunsj, og ikke kan "bevise" at jeg gjør det i arbeids øyemed, blir kvitteringen på denne ført på meg privat. Dersom jeg kjøper meg noe og ikke kan bevise at det er til jobb, blir dette ført på meg privat. Regnskapsfører har tydeligvis fått inn masse rare kvitteringer på forbruk som ikke kan anses som annet enn privat. Og dermed blir dette ført som inntekt, og altså må Bobledama skatte for dette. Så tar hun imot SPLEIS fra andre for å dekke inn skatten???? For å betale for sitt private overforbruk? Dette høres helt sprøtt ut. Og en annen ting: jeg hadde ikke kjøpt hudprodukter av en som koker opp noe greier selv. Hvorfor i all verden skal store hudpleiemerker drive med forskning dersom enhver inspirert bygdekvinne fra Norge kan lage noe mye bedre, liksom? Galskap. 8 8
Fullrulle Skrevet lørdag kl 18:56 #94 Skrevet lørdag kl 18:56 Jeg er skeptisk til hudpleien… Hun er jo ikke kjemiker! Er det ikke slikt regulert på noen måte? 2 3
Jaenna Skrevet lørdag kl 22:31 #95 Skrevet lørdag kl 22:31 Produktene det er snakk om her er ikke laget under sterile forhold, og ingen av ingrediensene er garantert sterile. Det finnes ingen mikrobiologisk testing, ingen konserveringstesting, og ingen dokumentert sikkerhetsvurdering fra uavhengig laboratorium som faktisk er lovpålagt i Norge og EU hvis man selger kosmetikk. Alt blir kokt sammen med helt tilfeldig blanding av ingredienser, uten kjemikunnskap, uten faglig utdanning innen kosmetisk kjemi, og uten kontroll av pH, stabilitet eller holdbarhet. Tilfeldige blandinger av ingredienser som PEG-er, phenoxyethanol, cocamidopropyl betaine og parfyme uten deklarerte allergener, kombinert med "naturlige" ekstrakter som acai, rosevann, goji og silkepeptider. Dette kan kanskje høres eksklusivt ut, men det gir ingen trygghet for stabilitet, samvirkning eller holdbarhet. Det finnes heller ingen info om pH, emulsjonsstabilitet eller emballasjebruk. Når Luxirasmykkene kommer rett fra Temu uten å bli testet for farlige tungmetaller, så tipper jeg alt av oljer og ingredienser også importeres fra billige produsenter i Kina, og ingen kontrollerer at disse ingrediensene faktisk er så rene og trygge som det påstås. Billig plastemballasje fra Kina med kjemikalier som kan smitte av på produktene inni, og flere ingredienser som diverse syrer og vitaminer kan trenge spesialemballasje/reagere med plastkjemikaliene. Likevel blir disse produktene markedsført som om de har medisinsk effekt, og målrettet mot folk med hudsykdommer og sensitiv hud. Det er ekstremt uetisk, og potensielt helseskadelig. Det som gjør dette enda mer alvorlig, er at hun også har søkt etter frivillige med hudsykdommer som kan teste produktene gratis for henne. Det skjer helt uten medisinsk tilsyn, dokumentasjon eller etisk godkjenning. Det er ikke slik produktutvikling skal foregå og det er ikke forsvarlig å bruke syke mennesker som forsøkskaniner for hjemmelagede og udokumenterte blandinger. Det gis inntrykk av at produktene er "rene", "naturlige" og "snille", men det er løgnaktig markedsføring. Mange av ingrediensene er kjent for å kunne forårsake irritasjon eller allergiske reaksjoner, og uten riktig konservering kan bakterier og mugg vokse i produktet. Det finnes ingen kontroll, ingen regulering og ingen form for kvalitetsikring her. Dette er hjemmemekk, ikke hudpleie du bør stole på. Det er fullstendig fravær av faglig forankring, kvalitetssikring og ansvarlighet. Folk må gjerne lage ting selv for privat bruk, men å selge det som seriøse produkter, til sårbare folk, og gi inntrykk av at det er trygt og testet, er direkte uforsvarlig. Er helt utrolig å følge med på hvordan hun presenterer seg som en ekspert som snakker fra et "faglig ståsted" når den eneste kunnskapen hun har er eksperimentering etter youtubevideoer. 2 11
Mia_88 Skrevet i går, 08:23 #96 Skrevet i går, 08:23 Jaenna skrev (9 timer siden): Produktene det er snakk om her er ikke laget under sterile forhold, og ingen av ingrediensene er garantert sterile. Det finnes ingen mikrobiologisk testing, ingen konserveringstesting, og ingen dokumentert sikkerhetsvurdering fra uavhengig laboratorium som faktisk er lovpålagt i Norge og EU hvis man selger kosmetikk. Alt blir kokt sammen med helt tilfeldig blanding av ingredienser, uten kjemikunnskap, uten faglig utdanning innen kosmetisk kjemi, og uten kontroll av pH, stabilitet eller holdbarhet. Tilfeldige blandinger av ingredienser som PEG-er, phenoxyethanol, cocamidopropyl betaine og parfyme uten deklarerte allergener, kombinert med "naturlige" ekstrakter som acai, rosevann, goji og silkepeptider. Dette kan kanskje høres eksklusivt ut, men det gir ingen trygghet for stabilitet, samvirkning eller holdbarhet. Det finnes heller ingen info om pH, emulsjonsstabilitet eller emballasjebruk. Når Luxirasmykkene kommer rett fra Temu uten å bli testet for farlige tungmetaller, så tipper jeg alt av oljer og ingredienser også importeres fra billige produsenter i Kina, og ingen kontrollerer at disse ingrediensene faktisk er så rene og trygge som det påstås. Billig plastemballasje fra Kina med kjemikalier som kan smitte av på produktene inni, og flere ingredienser som diverse syrer og vitaminer kan trenge spesialemballasje/reagere med plastkjemikaliene. Likevel blir disse produktene markedsført som om de har medisinsk effekt, og målrettet mot folk med hudsykdommer og sensitiv hud. Det er ekstremt uetisk, og potensielt helseskadelig. Det som gjør dette enda mer alvorlig, er at hun også har søkt etter frivillige med hudsykdommer som kan teste produktene gratis for henne. Det skjer helt uten medisinsk tilsyn, dokumentasjon eller etisk godkjenning. Det er ikke slik produktutvikling skal foregå og det er ikke forsvarlig å bruke syke mennesker som forsøkskaniner for hjemmelagede og udokumenterte blandinger. Det gis inntrykk av at produktene er "rene", "naturlige" og "snille", men det er løgnaktig markedsføring. Mange av ingrediensene er kjent for å kunne forårsake irritasjon eller allergiske reaksjoner, og uten riktig konservering kan bakterier og mugg vokse i produktet. Det finnes ingen kontroll, ingen regulering og ingen form for kvalitetsikring her. Dette er hjemmemekk, ikke hudpleie du bør stole på. Det er fullstendig fravær av faglig forankring, kvalitetssikring og ansvarlighet. Folk må gjerne lage ting selv for privat bruk, men å selge det som seriøse produkter, til sårbare folk, og gi inntrykk av at det er trygt og testet, er direkte uforsvarlig. Er helt utrolig å følge med på hvordan hun presenterer seg som en ekspert som snakker fra et "faglig ståsted" når den eneste kunnskapen hun har er eksperimentering etter youtubevideoer. Fins det ikke noe lover for sånt ? Er det sånt at alle kan lage produkter og selge fritt ?
allice Skrevet i går, 08:49 #97 Skrevet i går, 08:49 Mia_88 skrev (21 minutter siden): Fins det ikke noe lover for sånt ? Er det sånt at alle kan lage produkter og selge fritt ? Det er lover og regler. Oppskriften du bruker på bli godkjent av en kjemiker, (CPSR rapport), du må lage en PIF, melde den og oppskriften inn i en EU portal, og så registrere deg hos mattilsynet. CP såper (cold process) kan faktisk hjelpe en del med hudproblematikk. Jeg lager såper, salver og kremer selv, og får gode tilbakemeldinger på både såpe og salver. Mye som hydrokortisol ikke har klart å få bukt med av utslett har Salvene mine klart på en ukes tid. Obs; vi har IKKE lov til å komme med helsepåstander om produktene som vi produserer. 1
Lillemy_87 Skrevet 15 timer siden #98 Skrevet 15 timer siden (endret) Er ikke dette noe man kan melde til mattilsynet? 🤔 https://www.mattilsynet.no/kosmetikk-og-kroppspleieprodukter Endret 15 timer siden av Lillemy_87 1
allice Skrevet 13 timer siden #99 Skrevet 13 timer siden Nei, jeg tror hun har alt på det rene ang. Kravene og mattilsynet. Det jeg ser, er umerket egenereklame, 98% av det hun har på snap er jo sine eggene produkter. Enten dem i monitor, eller snakk om de. Men jeg kan ikke reglene godt nok for det, hun har jo en bedriftskanal.... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå