EIIa Skrevet 6. juli #1 Skrevet 6. juli Hei!! Har akuratt kjøpt meg mitt første par med løpesko!! Har løpt i litt over ett år, men aldri hatt ordentlige løpesko. Jeg ble både scannet og prøvde skoene på mølle og disse var helt perfekte! Men, nå har jeg gått på mølla i 5 km for 2 dager siden og løpt 5 km idag, begge disse gangene har begge føttene så vidt begynt å sovne, og når planen min er å løpe lengre er jeg redd for at disse skoene ikke passer meg. Er det noen som har følt noe lignende? Og har det gått over når mang går dem inn, eller burde man dra å bytte? Som sagt ble de testet på løplabbet, og hvis det har noe å si så er det Adizero sine boston 13 Takk for svar på forhånd:)
Jegkjedermeg Skrevet 8. juli #2 Skrevet 8. juli On 7/6/2025 at 7:15 PM, EIIa said: Hei!! Har akuratt kjøpt meg mitt første par med løpesko!! Har løpt i litt over ett år, men aldri hatt ordentlige løpesko. Jeg ble både scannet og prøvde skoene på mølle og disse var helt perfekte! Men, nå har jeg gått på mølla i 5 km for 2 dager siden og løpt 5 km idag, begge disse gangene har begge føttene så vidt begynt å sovne, og når planen min er å løpe lengre er jeg redd for at disse skoene ikke passer meg. Er det noen som har følt noe lignende? Og har det gått over når mang går dem inn, eller burde man dra å bytte? Som sagt ble de testet på løplabbet, og hvis det har noe å si så er det Adizero sine boston 13 Takk for svar på forhånd:) Hei, det høres ut som en ganske naturlig opplevelse da du ikke har brukt slike sko før. Kroppen trenger ofte tid til å justere seg til noe nytt, spesielt sensitive kroppsdeler som føtter. Tenk på det som samme prosess som da føttene for eksempel skal vendes til høye heler Føttene våres bærer jo hele kroppen, og alt av ny struktur på sko kan oppvekke forandringer i hvordan kroppen håndtere det. Selvfølgelig, om skoene forblir ubehagelige, kan det være lurt å høre med noen som er erfarne i løping (for eksempel der du kjøpte/testet dem). 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #3 Skrevet 8. juli Jegkjedermeg skrev (2 minutter siden): Hei, det høres ut som en ganske naturlig opplevelse da du ikke har brukt slike sko før. Kroppen trenger ofte tid til å justere seg til noe nytt, spesielt sensitive kroppsdeler som føtter. Tenk på det som samme prosess som da føttene for eksempel skal vendes til høye heler Føttene våres bærer jo hele kroppen, og alt av ny struktur på sko kan oppvekke forandringer i hvordan kroppen håndtere det. Selvfølgelig, om skoene forblir ubehagelige, kan det være lurt å høre med noen som er erfarne i løping (for eksempel der du kjøpte/testet dem). Eh nei, når føttene holder på å dovne, er det press og klem på nerver, da passer ikke skoene eller formen. Ts finn nye sko, det er ikke sånn det skal være. Anonymkode: 7d032...e96
AnonymBruker Skrevet 8. juli #4 Skrevet 8. juli EIIa skrev (På 6.7.2025 den 19.15): Hei!! Har akuratt kjøpt meg mitt første par med løpesko!! Har løpt i litt over ett år, men aldri hatt ordentlige løpesko. Jeg ble både scannet og prøvde skoene på mølle og disse var helt perfekte! Men, nå har jeg gått på mølla i 5 km for 2 dager siden og løpt 5 km idag, begge disse gangene har begge føttene så vidt begynt å sovne, og når planen min er å løpe lengre er jeg redd for at disse skoene ikke passer meg. Er det noen som har følt noe lignende? Og har det gått over når mang går dem inn, eller burde man dra å bytte? Som sagt ble de testet på løplabbet, og hvis det har noe å si så er det Adizero sine boston 13 Takk for svar på forhånd:) Asics har litt bredere form, prøv det kanskje? Anonymkode: 7d032...e96
Jegkjedermeg Skrevet 8. juli #5 Skrevet 8. juli 3 minutter siden, AnonymBruker said: Eh nei, når føttene holder på å dovne, er det press og klem på nerver, da passer ikke skoene eller formen. Ts finn nye sko, det er ikke sånn det skal være. Anonymkode: 7d032...e96 Selvfølgelig, det er helt overflatisk logikk. Ingen er uneig der - men det kan være ekstremt mange grunner til hvorfor det kan skje. Det kan absolutt være fordi føttene er vandt til en helt annen overflate, vi vet jo ikke hvilke sko hun har gått med før. Det kan også hende at lissene er for trange, musklene er utrent, eller bare nerve sensitivitet blandt nybegynnere eller individer med føtter som trenger litt ekstra tilrettelegging. Første svar er nok ikke å kjøpe nye sko da hun selv ikke enda er sikker på om dette går vekk av seg selv, forverrer seg, osv. 1
Anonym6789 Skrevet onsdag kl 19:08 #6 Skrevet onsdag kl 19:08 Samme skjedde med meg sist jeg kjøpte nye (novablast). Gikk seg til etter noen turer
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:15 #7 Skrevet onsdag kl 19:15 Hvis det er en helt annen type sko enn det du vanligvis har så kan det lønne seg å ikke bruke de for mye med en gang. Veksle mellom skoene. Anonymkode: eaeef...1bb
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:47 #8 Skrevet lørdag kl 07:47 Jeg får alltid ubehag i føttene ved nye sko, spesielt løpesko. Pleier å gå seg til etterhvert. Enten er det ankelen, eller fotbuen eller forfoten. Kan aldri bare ta på meg et par sko og løpe, med mindre de nye er veldig lik de gamle. Små nyanser skaper ubehag for mine sensitive føtter og det er ganske irriterende. Så er vanskelig å si om dette er noe som vil gå seg til, eller om det er feil sko for deg. Kanskje umulig å svare på. Tenk litt over hvor du føler foten begynne å sovne. Er det i fotbuen, forfoten, hælen? Er skoen for trang, har du for trange lisser? Boston har forøvrig en trang forfot, og når foten hovner opp under løping, så kan skoen bli trang. Kjenn litt på det. Anonymkode: 07ff4...1c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå