AnonymBruker Skrevet 6. juli #1 Skrevet 6. juli Jeg, eller rettere sagt sønnen min, har funnet en mobiltelefon (android) utenfor oppgangen. Det er batteri igjen på den, og når jeg trykker PÅ tasten på siden for å få skjermen til å lyse opp, ser jeg at språket ikke er norsk. Er kodelås på den, så jeg får ikke funnet ut telefonnummeret til telefonen da, ikke sant? Hadde jeg visst nummeret dens, kunne jeg søkt på det på telefonkatalogen på nett og funnet eieren. Jeg lurer på om det er noen "magisk måte" å finne telefonnummeret til denne telefonen på sånn at jeg kan spore eier? Selv har jeg iphone, ingen peiling på android-telefoner. Anonymkode: ddaec...bb7
AnonymBruker Skrevet 6. juli #2 Skrevet 6. juli Kanskje android har noe tilsvarende find-my-iphone? Anonymkode: c6533...943
AnonymBruker Skrevet 6. juli #3 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg, eller rettere sagt sønnen min, har funnet en mobiltelefon (android) utenfor oppgangen. Det er batteri igjen på den, og når jeg trykker PÅ tasten på siden for å få skjermen til å lyse opp, ser jeg at språket ikke er norsk. Er kodelås på den, så jeg får ikke funnet ut telefonnummeret til telefonen da, ikke sant? Hadde jeg visst nummeret dens, kunne jeg søkt på det på telefonkatalogen på nett og funnet eieren. Jeg lurer på om det er noen "magisk måte" å finne telefonnummeret til denne telefonen på sånn at jeg kan spore eier? Selv har jeg iphone, ingen peiling på android-telefoner. Anonymkode: ddaec...bb7 Får du opp nødkontakter? I så fall kan du ringe dem Anonymkode: b3801...65e
enkefru Skrevet 6. juli #4 Skrevet 6. juli Utenfor oppgangen? Heng opp en stor lapp på døra (til oppgangen) om at den er funnet og hvor den kan hentes! 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli #5 Skrevet 6. juli Legg ut i en lokal-gruppe på face, og den som kan fortelle om bakgrunnsbilde på telefonen kan få hente den hos deg. Anonymkode: 5cd15...939 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli #6 Skrevet 6. juli Har funnet noen ganger. Venter bare til den ringer. Om jeg ikke får opp nødkontakt. De fleste oppdager dette temmelig raskt. Anonymkode: c0413...6cc 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli #7 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Får du opp nødkontakter? I så fall kan du ringe dem Anonymkode: b3801...65e Jeg vet ikke hva som er hva på en android tlf, og språket på den er ikke norsk, så jeg skjønner ikke noe. enkefru skrev (2 minutter siden): Utenfor oppgangen? Heng opp en stor lapp på døra (til oppgangen) om at den er funnet og hvor den kan hentes! Det er selvsagt allerede gjort. ts Anonymkode: ddaec...bb7
AnonymBruker Skrevet 6. juli #8 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Legg ut i en lokal-gruppe på face, og den som kan fortelle om bakgrunnsbilde på telefonen kan få hente den hos deg. Anonymkode: 5cd15...939 Har gjort det. Første jeg gjorde. Lapp hengt opp på døren til oppgangen også. ts Anonymkode: ddaec...bb7 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli #9 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har funnet noen ganger. Venter bare til den ringer. Om jeg ikke får opp nødkontakt. De fleste oppdager dette temmelig raskt. Anonymkode: c0413...6cc Ah, ja det er klart en mulighet. Kanskje de ringer sitt eget nummer for å sjekke. Håper det. Da får jeg vel svare da og håpe de snakker engelsk i det minste, eller kanskje norsk også. ts Anonymkode: ddaec...bb7 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli #10 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ah, ja det er klart en mulighet. Kanskje de ringer sitt eget nummer for å sjekke. Håper det. Da får jeg vel svare da og håpe de snakker engelsk i det minste, eller kanskje norsk også. ts Anonymkode: ddaec...bb7 Slapp av... Du bor jo i denne oppgangen, så det kan jo umulig være veldig farlig om de snakker fremmenlandsk. Jeg har fransk på min. Håper ikke det skremmer noen fra å ta telefonen når jeg ringer for å høre hvor den er 😂 Anonymkode: c0413...6cc 2
petterm Skrevet 6. juli #11 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ah, ja det er klart en mulighet. Kanskje de ringer sitt eget nummer for å sjekke. Håper det. Da får jeg vel svare da og håpe de snakker engelsk i det minste, eller kanskje norsk også. ts Anonymkode: ddaec...bb7 Bare pass på at den ikke går tom for strøm. Hvis ingen ringer og ingen etterlyser den kan det hende det er mulig å finne eieren via nummeret på sim kortet, hvis den har fysisk sim kort. I så fall må du nok ha hjelp av en forhandler. Tror ikke du får opplyst eieren av sim kortet, men det er mulig forhandleren kan kontakte eieren.
AnonymBruker Skrevet 6. juli #12 Skrevet 6. juli petterm skrev (10 minutter siden): Bare pass på at den ikke går tom for strøm. Hvis ingen ringer og ingen etterlyser den kan det hende det er mulig å finne eieren via nummeret på sim kortet, hvis den har fysisk sim kort. I så fall må du nok ha hjelp av en forhandler. Tror ikke du får opplyst eieren av sim kortet, men det er mulig forhandleren kan kontakte eieren. Jeg har som nevnt iphone selv, og denne hittetelefonen er android, så jeg har ikke ladekabel som passer til det store ladekabelhullet den har. Prøvde å legge den på trådløs ladeplate (sånn magnetisk) men den reagerte ikke på det, så den kan tydeligvis ikke lades trådløst. Batteriet er på 55% nå. Teleoperatøren ikke er norsk heller, ser jeg nå. Står navnet på en utenlands operatør oppe i venstre hjørne på skjermen. Googlet det jeg så der. Da er det vel umulig å finne eier i norske telefonkataloger, selv om jeg hadde visst nummeret? ts Anonymkode: ddaec...bb7 1
petterm Skrevet 6. juli #13 Skrevet 6. juli Stor sjanse for at den lader med USB-C kabel. Den er mye brukt blant annet til hodetelefoner, nyere PC-er osv. Kanskje noen du kjenner kan låne deg en hvis det blir lite strøm på den.
AnonymBruker Skrevet 6. juli #14 Skrevet 6. juli petterm skrev (2 minutter siden): Stor sjanse for at den lader med USB-C kabel. Den er mye brukt blant annet til hodetelefoner, nyere PC-er osv. Kanskje noen du kjenner kan låne deg en hvis det blir lite strøm på den. Prøvde tipset ditt, og ja, den begynte å lade med ladekabelen til Chromebook-en min. Da vet jeg i hvert fall at jeg klarer å holde telefonen i "live" en stund, så eier kan få tid på seg til å ringe den. Eller noen slektninger/venner av eieren ringer den fordi de ikke vet at den er mistet. Da kan jeg gi beskjed til dem, og han/hun kan hente telefonen. Takk for tipset! ts Anonymkode: ddaec...bb7 3 1
Fighter83 Skrevet 6. juli #15 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg, eller rettere sagt sønnen min, har funnet en mobiltelefon (android) utenfor oppgangen. Det er batteri igjen på den, og når jeg trykker PÅ tasten på siden for å få skjermen til å lyse opp, ser jeg at språket ikke er norsk. Er kodelås på den, så jeg får ikke funnet ut telefonnummeret til telefonen da, ikke sant? Hadde jeg visst nummeret dens, kunne jeg søkt på det på telefonkatalogen på nett og funnet eieren. Jeg lurer på om det er noen "magisk måte" å finne telefonnummeret til denne telefonen på sånn at jeg kan spore eier? Selv har jeg iphone, ingen peiling på android-telefoner. Anonymkode: ddaec...bb7 Tror jeg bare hadde satt den til lading og ventet på at noen skulle ringe på den.
VetAlt Skrevet 6. juli #16 Skrevet 6. juli (endret) Du kan oppgi nummeret som står på sim-kortet til Telia/Telenor på Facebook. De kan kontakte eier. Har gjort dette 2 ganger før. Endret 6. juli av VetAlt
AnonymBruker Skrevet 6. juli #17 Skrevet 6. juli Lever på politikontoret såklart. Så slipper du å ha ansvar for den mer. Anonymkode: 32409...eb2 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli #18 Skrevet 6. juli VetAlt skrev (23 minutter siden): Du kan oppgi nummeret som står på sim-kortet til Telia/Telenor på Facebook. De kan kontakte eier. Har gjort dette 2 ganger før. Jeg tror ikke Telia eller Telenor har noe mer mulighet for å finne eier enn jeg. Det er utenlandsk teleoperatør som vises på skjermen når jeg trykker på-knappen på siden av skjermen, og den teksten som er, er også utenlandsk. Polsk, tror jeg, for jeg fikk opp en polsk operatør da jeg googlet teleoperatørnavnet på skjermen (oppe til venstre i liten skrift på skjermen). ts Anonymkode: ddaec...bb7 1 1
Et hen Skrevet 6. juli #19 Skrevet 6. juli Tips: lag et notat med kontaktinfo og bruk det på låseskjermen. Jeg lagde meg dette. Da kan finner kontakte meg hvis funnet. (Lurt å legge inn mobilnummer til en nær venn da, skal oppdatere med det senere). Jeg brukte gratisappen Desygner. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #20 Skrevet 7. juli Det der pleier normalt å løse seg helt greit ved at eieren ringer sin egen mobil, og du tar telefonen. Er vel et eller annet bulgarsk matbud som har vært uheldig. Anonymkode: 129d7...ddb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå