AnonymBruker Skrevet 6. juli #1 Skrevet 6. juli Nå i dag våknet jeg til et helsevarsel på mobilen: økt fallfare grunnet lav stabilitet ved gange. Jeg fikk skade i foten min i begynnelsen av mai, stabiliteten i gangen er målt som dårlig fra rundt 1. juni og har bedret seg litt til nå i juli. Det er flere ting jeg ikke skjønner. Jeg finnes ikke stabil i kroppen og hadde flere stygge fall i vinter på kollektivtransport. Dette er ikke registrert på noen måte. Det er kjent at jeg har dårligere balanse og jeg har hatt det hele livet. Så er det ukene fra jeg fikk skaden til destabiliseringa er målt. Min egen følelse har vært at jeg i denne perioden har fått dårligere hold rundt leddene mine. Senefestene har vært hovne gummi - knatter rundt spesielt anklene på begge føttene og jeg har igangsatt både lett trening og innhenting av støtte-hjelpemidler. Jeg vil dessverre av erfaring ikke tåle hard trening før dette er gått bort. Jeg har tatt kontakt med ergoterapi - og hjelpemiddel avdelingen i kommunen jeg bor i, en dag får jeg time. Er det noen som har erfaring med å bygge seg opp fra en slags greie hvor kroppen bare har gått opp i liminga og heller ikke vil tåle mye trening? Noen erfaringer og innsikter tilknyttet iPhones stabilitetsmåler eller hvordan den leser data? Er det for eksempel tilknyttet balansen eller kan skranglete ledd være nok? Anonymkode: c7ea1...241
AnonymBruker Skrevet 6. juli #2 Skrevet 6. juli Skal du ha ortoser, fotsenger og stabile sko f.eks er det henvisning til et ortopedisk verksted som gjelder. Det kan du få av legen din, det aller beste er å få det av en spesialist da. Trenger du krykker eller stokk må du kjøpe det selv, men trenger du rullator, rullestol eller andre slike hjelpemidler er det ergoterapitjenesten som er stedet. Hadde ikke lagt stor vekt på en vanlig telefon sin stabilitetsmåler. Anonymkode: 00cc4...fdd 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli #3 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal du ha ortoser, fotsenger og stabile sko f.eks er det henvisning til et ortopedisk verksted som gjelder. Det kan du få av legen din, det aller beste er å få det av en spesialist da. Trenger du krykker eller stokk må du kjøpe det selv, men trenger du rullator, rullestol eller andre slike hjelpemidler er det ergoterapitjenesten som er stedet. Hadde ikke lagt stor vekt på en vanlig telefon sin stabilitetsmåler. Anonymkode: 00cc4...fdd Jeg har allerede ortopediske sko og får hjelp fra et ortopedisk verksted. Får levert ankelstøtte utpå sensommeren. Krykker har jeg. Ja, det er nettopp det, hvor stor vekt skal en tilskrive en telefon som måler stabilitet? Anonymkode: c7ea1...241
AnonymBruker Skrevet 6. juli #4 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg har allerede ortopediske sko og får hjelp fra et ortopedisk verksted. Får levert ankelstøtte utpå sensommeren. Krykker har jeg. Ja, det er nettopp det, hvor stor vekt skal en tilskrive en telefon som måler stabilitet? Anonymkode: c7ea1...241 Ville ikke vektlagt telefonen sin måling. jeg har en klokke som måler søvn. Den kan si jeg har sovet optimalt selv om jeg har ligget våken hele natten. Anonymkode: ea801...11a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå