AnonymBruker Skrevet 6. juli #21 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Morsomt at alle på KG har hvilepuls som toppidretts utøvere 🤣 Anonymkode: 6876a...c44 Det er ikke alle på KG, men alle som benytter trening og sportsrommet... Svarene her vil naturligvis bære preg av at det er ett rom for trening og sport, og de fleste som følger med her på rommet trener aktivt. Anonymkode: 62f59...3a0 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli #22 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Morsomt at alle på KG har hvilepuls som toppidretts utøvere 🤣 Anonymkode: 6876a...c44 For min del er det stor forskjell på hvilepuls under søvn, og hvilepuls på dagtid. Under søvn har jeg en gjennomsnittlig hvilepuls på 51. På dagtid er jeg heldig hvis den kommer under 65. (Og hvis jeg har fokus på å hvile blir den enda høyere) Anonymkode: 5269b...05b 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli #23 Skrevet 6. juli Hvilepuls på 52 i gjennomsnitt seneste året. Antall skritt per dag er 11 500 seneste året. Trener styrke 2-3 ganger i uka, yoga 1-3 ganger i uka, prøver å få til en spinningtime i uka. Nå er jeg gravid og hvilepulsen varierer en del mer. I dag er den på 55. Anonymkode: dd7a2...af5
AnonymBruker Skrevet 6. juli #24 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For min del er det stor forskjell på hvilepuls under søvn, og hvilepuls på dagtid. Under søvn har jeg en gjennomsnittlig hvilepuls på 51. På dagtid er jeg heldig hvis den kommer under 65. (Og hvis jeg har fokus på å hvile blir den enda høyere) Anonymkode: 5269b...05b Glemte å si at jeg trener 2-3 dager i uken, og mosjonerer de andre dagene. K56 Anonymkode: 5269b...05b
AnonymBruker Skrevet 6. juli #25 Skrevet 6. juli Ligger mellom 52-63 i hvilepuls trener ikke og har egentlig aldri gjort det, er 32 år og 125 kg. Blir nok sannsynligvis å forverre seg fremover 🤷🏻♀️ Men har ligget ca der i hvilepuls så lenge jeg har hatt måling for slikt. Anonymkode: 469ee...d98
AnonymBruker Skrevet 6. juli #26 Skrevet 6. juli Mannen har 45. Han er topptrent da. Min er 61. Men jeg går på medisiner for jeg har egentlig høyt blodtrykk. Trener ikke noe no. Men gjorde det for noen år siden. Da trente jeg hver dag. Anonymkode: 3dfb0...5e9
AnonymBruker Skrevet 6. juli #27 Skrevet 6. juli Gjennomsnittlig hvilepuls på 51. Trener 3-4 dager i uka, og går i tillegg en del turer periodevis (kommer an på om jeg får tid, prioriterer treningen først 😊). Anonymkode: 9e641...6c5
AnonymBruker Skrevet 6. juli #28 Skrevet 6. juli K 37. Hvilepuls ifølge pulsklokka er 38. Puls målt hos med UL under legeundersøkelse viste 43. For meg er det genetikk. Ha grei fysikk, men er overhodet ikke topptrent. Trener 1-2 ganger styrke i uka, ellers litt korte gåturer nå og da. Stillesittende arbeid. Anonymkode: bec3d...9ac
AnonymBruker Skrevet 6. juli #29 Skrevet 6. juli 40-50, trener fire dager i uka. har litt fedme. Anonymkode: 1115e...d24
AnonymBruker Skrevet 7. juli #30 Skrevet 7. juli 63, gjennomsnitt for 12 måneder. Jeg trener en god del, løper i gjennomsnitt 38 km uken (gjennomsnitt 12 måneder). Trener styrke 1-2 ganger i uken. Hvilepulsen er høyere enn den kunne vært fordi jeg dessverre snuser altfor mye. Jeg stoppet en måneds tid, og da droppet den ned til rundt 50. Klarte dessverre ikke å holde meg snusfri. Anonymkode: c2bae...eb1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #31 Skrevet 7. juli Jeg skal ta en for laget, altså det laget med høyere hvilepuls 😆💪🏻 Målet er å få den under 80, men det er ikke alltid. Jeg bruker mye medisiner og i perioder er den godt over 90, gjerne mot 100. Ja det merkes godt 😮💨 Jeg går tur i høyt tempo og i bakker flere timer hver dag og er godt trent. Det er på grunn av trening jeg har fått den så «lav», den var høyere før. Anonymkode: 87a0a...82b 1 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli #32 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skal ta en for laget, altså det laget med høyere hvilepuls 😆💪🏻 Målet er å få den under 80, men det er ikke alltid. Jeg bruker mye medisiner og i perioder er den godt over 90, gjerne mot 100. Ja det merkes godt 😮💨 Jeg går tur i høyt tempo og i bakker flere timer hver dag og er godt trent. Det er på grunn av trening jeg har fått den så «lav», den var høyere før. Anonymkode: 87a0a...82b Jeg ligger vanligvis på litt undervektig til i nedre del av normalvektig på bmi. Anonymkode: 87a0a...82b 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #33 Skrevet 7. juli Min er 59. 39 år, trener utholdenhet 2-4 ganger i uka. Kvinne Anonymkode: ed732...bfe
AnonymBruker Skrevet 7. juli #34 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (På 6.7.2025 den 10.38): Morsomt at alle på KG har hvilepuls som toppidretts utøvere 🤣 Anonymkode: 6876a...c44 Det er faktisk ikke så uvanlig, og det er sånne som oss som ender opp med hjerteflimmer senere i livet 🥲 Anonymkode: d4cec...5f2
AnonymBruker Skrevet 7. juli #35 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg skal ta en for laget, altså det laget med høyere hvilepuls 😆💪🏻 Målet er å få den under 80, men det er ikke alltid. Jeg bruker mye medisiner og i perioder er den godt over 90, gjerne mot 100. Ja det merkes godt 😮💨 Jeg går tur i høyt tempo og i bakker flere timer hver dag og er godt trent. Det er på grunn av trening jeg har fått den så «lav», den var høyere før. Anonymkode: 87a0a...82b Før medisiner så var jeg sjeldent under 100. Og ja jeg plagde med mye migrene og hjertebank. Helt ny verden etter jeg begynte med medisiner for min del. Anonymkode: 3dfb0...5e9
AnonymBruker Skrevet 7. juli #36 Skrevet 7. juli Under søvn: 48 Under våken hvile: 57 Det er gjennomsnittet de siste 12 månedene. Har fatigue, så trener ikke i det hele tatt. Tror det er genetisk, har alltid hatt lav puls (men ikke så lav som de siste par årene) Anonymkode: ec6b2...971
AnonymBruker Skrevet 7. juli #37 Skrevet 7. juli Faren min har samme hvilepuls som meg: Rundt 50. Jeg trener 3-4 ganger i uken, han har hjertesykdom hvor bradykardi er et av symptomene. Det er også vanlig å ha lav hvilepuls med hypotyreose eller fatigue. Det er en ekstremt dårlig markør for god helse, isolert sett. Anonymkode: 563d8...b2a 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #38 Skrevet 7. juli 69. Trener aldri og har fatigue Anonymkode: a4804...1cf
AnonymBruker Skrevet 7. juli #40 Skrevet 7. juli Kvinne, 53 år. Har ME, trener overhode ikke. 60 kilo fordelt på 160 cm. Har ikke pulsklokke, men har målt jevnlig på hjemmeblodtrykksmåler i noen måneder. Snittpuls= 77. Men har ganske lavt blodtrykk, tror jeg: 102 over 65. Er det ok? Anonymkode: bb049...9f4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå