AnonymBruker Skrevet 5. juli #1 Skrevet 5. juli Jeg skal kjøpe et nytt sofabord. Jeg har bare ett stort problem: det veier søren meg 100 kg! 😳 Og jeg har en litt bratt trapp med smale trinn ute ned til huset. Hva er beste måte å frakte dette på? Og hvor mange personer trengs til å hjelpe? Og hvilke hjelpemidler trengs? Noen som har erfaring? 😩 Anonymkode: bdb60...2d9
AnonymBruker Skrevet 5. juli #2 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg skal kjøpe et nytt sofabord. Jeg har bare ett stort problem: det veier søren meg 100 kg! 😳 Og jeg har en litt bratt trapp med smale trinn ute ned til huset. Hva er beste måte å frakte dette på? Og hvor mange personer trengs til å hjelpe? Og hvilke hjelpemidler trengs? Noen som har erfaring? 😩 Anonymkode: bdb60...2d9 De fleste møbelforetninger tilbyr levering, og her høres det ut som det er verdt noen kroner! Anonymkode: 46956...3d8 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #3 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De fleste møbelforetninger tilbyr levering, og her høres det ut som det er verdt noen kroner! Anonymkode: 46956...3d8 TS her Ja det koster 30 000 kr. Skal kjøpe det fra royal design og jeg kjøper det på nett. Jeg prøvde å lese meg litt frem, men vet ikke hvordan de gjør det med frakten. Hvor langt bærer de og sånt. Vil de hjelpe å bære helt ned trappa og inn døra? …. En annen gang når jeg kjøpe sofa (fra en annen nettside da) så leverte de bare den oppe i gata så måtte jeg frakte den inn selv. Anonymkode: bdb60...2d9
Grüner Skrevet 5. juli #4 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): TS her Ja det koster 30 000 kr. Skal kjøpe det fra royal design og jeg kjøper det på nett. Jeg prøvde å lese meg litt frem, men vet ikke hvordan de gjør det med frakten. Hvor langt bærer de og sånt. Vil de hjelpe å bære helt ned trappa og inn døra? …. En annen gang når jeg kjøpe sofa (fra en annen nettside da) så leverte de bare den oppe i gata så måtte jeg frakte den inn selv. Anonymkode: bdb60...2d9 Du må som regel betale et tillegg til frakt for å få båret møbler inn i leiligheten. Men er det et bord på 100 kg, hadde jeg heller betalt det enn å dra på meg en prolaps. 2
K.B. Skrevet 5. juli #5 Skrevet 5. juli Tunge ting i trapper er alltid en utfordring og krever litt erfaring for å lykkes. Men 100kg er jo ikke allverdens, så fordelt på fire stykker er det 25kg per person, det er fullt mulig. Men bruk tepper og bobleplast for å beskytte bordet og andre steder du ikke vil ha riper eller merker.
AnonymBruker Skrevet 5. juli #6 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg skal kjøpe et nytt sofabord. Jeg har bare ett stort problem: det veier søren meg 100 kg! 😳 Og jeg har en litt bratt trapp med smale trinn ute ned til huset. Hva er beste måte å frakte dette på? Og hvor mange personer trengs til å hjelpe? Og hvilke hjelpemidler trengs? Noen som har erfaring? 😩 Anonymkode: bdb60...2d9 Du får det du betaler for. Vanlig frakt er til ytterdøra eller til fortauskanten. Så betaler du ekstra for hvor langt inn i huset du vil ha varen levert. Skal du ha varen pakket ut inne i huset, så betale du ekstra for også det., Du må se på alternativene når du bestiller frakt. Pianoflytting var et eget yrke i gamle dager. Anonymkode: 6069e...dab
AnonymBruker Skrevet 5. juli #7 Skrevet 5. juli Dette bordet kommer vel i to eller flere deler. Sjelden i en bit pga fraktkostnaden. Har du 3-4 mann så er dere rikelig. Anonymkode: a084a...69a
AnonymBruker Skrevet 5. juli #8 Skrevet 5. juli TS her Takk for svar alle sammen! Jeg betaler gjerne mer i frakt og for at de leverer inn døra. Jeg leste nettopp litt mer på nettsiden og der står det at de leverer til tomtegrense og at jeg selv er ansvarlig for resten 😩 men er det noen som vet om det går ann å betale for at de tar den helt inn døra uansett? Og i såfall, hvordan gjør jeg det? Anonymkode: bdb60...2d9
BeepBoop Skrevet 5. juli #9 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): TS her Takk for svar alle sammen! Jeg betaler gjerne mer i frakt og for at de leverer inn døra. Jeg leste nettopp litt mer på nettsiden og der står det at de leverer til tomtegrense og at jeg selv er ansvarlig for resten 😩 men er det noen som vet om det går ann å betale for at de tar den helt inn døra uansett? Og i såfall, hvordan gjør jeg det? Anonymkode: bdb60...2d9 Du må kontakte selger siden det er de som er kunde for frakten. Jeg hadde ringt de. 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli #10 Skrevet 5. juli Det er sjelden møbler kommer i så tunge kolli. Sjekk om det ikke er delt opp. Anonymkode: 76aa8...a1c 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #11 Skrevet 5. juli Evt kan du jo pakke det ut og bære det inn i flere deler dersom det er en mulighet. Anonymkode: 76aa8...a1c
AnonymBruker Skrevet 5. juli #12 Skrevet 5. juli Er det en steinkloss du har kjøpt??? De på 120 kg. Inviter de sterkeste karene du kjenner. Pakk ut av trekasse og bruk lastestropper så dere har grep. Anonymkode: a084a...69a
Hololo Skrevet 5. juli #13 Skrevet 5. juli å bære bord på 100kg går fint med 2 mann om det er lett å få godt grep på det. å få det opp en trang trapp kan vær litt utfordrende, du før høre om de tilbyr hjemkjøring med levering helt inn.
AnonymBruker Skrevet 5. juli #14 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (29 minutter siden): TS her Takk for svar alle sammen! Jeg betaler gjerne mer i frakt og for at de leverer inn døra. Jeg leste nettopp litt mer på nettsiden og der står det at de leverer til tomtegrense og at jeg selv er ansvarlig for resten 😩 men er det noen som vet om det går ann å betale for at de tar den helt inn døra uansett? Og i såfall, hvordan gjør jeg det? Anonymkode: bdb60...2d9 Ulike fraktselskap ulike måter å løse oppdraget på. Men vil du virkelig ha et så tungt møbel i hus Anonymkode: 6069e...dab 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #15 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ulike fraktselskap ulike måter å løse oppdraget på. Men vil du virkelig ha et så tungt møbel i hus Anonymkode: 6069e...dab TS her Haha ja det der er virkelig drømmebordet! Jeg er litt interiør frik 😅 så det bordet må jeg bare ha. Koste hva det koster. så får jeg ringe de på mandag å høre hva de sier. Men hvis ikke så har jeg ihvertfall fått noen forslag her inne til hva som må gjøres. Anonymkode: bdb60...2d9 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #16 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Evt kan du jo pakke det ut og bære det inn i flere deler dersom det er en mulighet. Anonymkode: 76aa8...a1c -TS her Ja jeg tror og håper at det skal komme i to deler 😬🤞🏼 Anonymkode: bdb60...2d9
AnonymBruker Skrevet 6. juli #17 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (14 timer siden): TS her Takk for svar alle sammen! Jeg betaler gjerne mer i frakt og for at de leverer inn døra. Jeg leste nettopp litt mer på nettsiden og der står det at de leverer til tomtegrense og at jeg selv er ansvarlig for resten 😩 men er det noen som vet om det går ann å betale for at de tar den helt inn døra uansett? Og i såfall, hvordan gjør jeg det? Anonymkode: bdb60...2d9 Når du velger hvilken fraktmåte du ønsker så skal du få opp forskjellige alternativer Anonymkode: 9070b...dc8
AnonymBruker Skrevet 6. juli #18 Skrevet 6. juli Synes du nesten må linke til bordet 🤓 Anonymkode: 6cd53...1f5 5 1
TBL12 Skrevet 6. juli #19 Skrevet 6. juli Ved frakt av tunge varer kan avsender sende på pall. Bordet er gjerne pakket inn med beskyttende papp eller tilsvarende. Er trappen smal må bordet trolig pakkes noe ut før det bæres?
AnonymBruker Skrevet 7. juli #20 Skrevet 7. juli Kan denne være noe å kjøpe seg? https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/lofteutstyr/traller/trappekjerre-trehjulet-150-kg-2000024045?gad_source=1&gad_campaignid=20567858629&gclid=CjwKCAjw4K3DBhBqEiwAYtG_9AyDYzpwZ5T5Fvo7mhZpjZLzsvuuWxje01H1vT4eD06bp7M9eaElNxoCtG4QAvD_BwE Anonymkode: 540f1...4e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå