Gå til innhold

Er vi eller bror urimelig? Mange bonusbarn…

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Tenker at alle kan betale for barna sine selv. Det er den beste ordningen. 

Anonymkode: dd82d...489

Enig i dette. Og flott at din bror har tatt til seg barna til ny dame på en sånn måte at han ønsker at de skal behandles som en del av familien. Det er helt fantastisk av han, for mange barn av foreldre som ikke lengre bor sammen føler at de ikke er en del av en familie på hverken den ene eller andre siden lengre når foreldrene finner ny partner. 

Ts: hva om dere fra nå av inviterer bestemor på middag hjemme, istedenfor å la bestemor på minstepensjon spandere på dere alle ute? For det er vel samholdet og det å møtes alle sammen som er viktig for bestemoren din?

Anonymkode: 03596...d59

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig i dette. Og flott at din bror har tatt til seg barna til ny dame på en sånn måte at han ønsker at de skal behandles som en del av familien. Det er helt fantastisk av han, for mange barn av foreldre som ikke lengre bor sammen føler at de ikke er en del av en familie på hverken den ene eller andre siden lengre når foreldrene finner ny partner. 

Ts: hva om dere fra nå av inviterer bestemor på middag hjemme, istedenfor å la bestemor på minstepensjon spandere på dere alle ute? For det er vel samholdet og det å møtes alle sammen som er viktig for bestemoren din?

Anonymkode: 03596...d59

Det kan jo tenkes at gamlemor synes det er stas å spise uten av og til.

Og broren til ts er jo veldig snill men og litt ubetenksomt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Din bror er urimelig!

Anonymkode: 740c5...1d6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Din bror er urimelig. 

Anonymkode: 3fc19...c36

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
fru Alving skrev (Akkurat nå):

Da kan de spandere på henne, men det er vel uhørt..

Anonymkode: 159cd...1bd

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
fru Alving skrev (Akkurat nå):

Men da kan foreldrene betale for seg og sine og dele på å spandere de få hundrelappene det koster å ta med minstepensjonisten.

Jeg synes også at Ts er svært ubetenksom som vurderer å la gamle pensjonister med dårlig råd betale for hennes familie på 4 personer. Fort vekk 50000 for en uke det!

Anonymkode: 0b70a...a27

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men da kan foreldrene betale for seg og sine og dele på å spandere de få hundrelappene det koster å ta med minstepensjonisten.

Jeg synes også at Ts er svært ubetenksom som vurderer å la gamle pensjonister med dårlig råd betale for hennes familie på 4 personer. Fort vekk 50000 for en uke det!

Anonymkode: 0b70a...a27

Hvis du leser HI så er det ts sin bestemor som er minstepensjonist det er hun som vil gå ut og spise av og til

Ts sin mor skal spandere tur i anledning egen fødselsdag tipper det kan være 60 år? Og det står ikke noe om at hun har dårlig råd.

Endret av fru Alving
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Altså, hva med at dere betaler for dere selv i tillegg til den som er minstepensjonist? Da kunne dere kanskje gjort det litt oftere også fremfor å vente på at hun skal få spart opp nok penger.

Endret av PhilosopherSe7en
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Til dere som sier at det er barn/barnebarn sin tur til å spandere. Det ene trenger ikke å utelukke det andre. Min bestemor var minstepensjonist og levde for å kunne glede andre. Det å spare for å ta med hele familien på middag var stort for henne. Ingen hadde hjerte til å ta fra henne den gleden. Men samtlige av barn/barnebarn tok henne med på andre ting til gjengjeld, eller hadde med noe medbrakt til de tilfeldig stakk innom på kaffe. 

Jeg var bare 10 år første gangen jeg smuglet 20 kroningen jeg fikk tilbake i lommeboka hennes. De følte feil å ta imot, men jeg skjønte også at det var feil å nekte henne gleden av å gi

Anonymkode: eb9a9...32a

• Liker 3
  • Hjerte 9
AnonymBruker
Skrevet

Om broren selv hadde fått 8/9 barn etterhvert hadde moren hatt tid til å endre vaner og tilpasse seg et antall flere barn eventuelt satt stopp, men plutselig mange til gjør at her og nå går ikke økonomien rundt, man planlegger jo litt frem og for hvor mange man kan håndtere. 

Noen ganger har ikke stebesteforeldre råd til bonusbarnebarna, sånn er det bare.  En sønn av en minstepensjonist burde forstått det. Ideelt sett kunne de bli inkludert i alt, men for noen er det en for stor kostnad og det må sønnen i dette tilfelle akseptere. 

Anonymkode: 740c5...1d6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Til dere som sier at det er barn/barnebarn sin tur til å spandere. Det ene trenger ikke å utelukke det andre. Min bestemor var minstepensjonist og levde for å kunne glede andre. Det å spare for å ta med hele familien på middag var stort for henne. Ingen hadde hjerte til å ta fra henne den gleden. Men samtlige av barn/barnebarn tok henne med på andre ting til gjengjeld, eller hadde med noe medbrakt til de tilfeldig stakk innom på kaffe. 

Jeg var bare 10 år første gangen jeg smuglet 20 kroningen jeg fikk tilbake i lommeboka hennes. De følte feil å ta imot, men jeg skjønte også at det var feil å nekte henne gleden av å gi

Joda, men når hun skal spandere for 8-9 ekstra personer, blir det svært mye dyrere enn det har vært før. Hva mener du er rett å gjøre med det da?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Joda, men når hun skal spandere for 8-9 ekstra personer, blir det svært mye dyrere enn det har vært før. Hva mener du er rett å gjøre med det da?

Jeg syns ikke hun skal spandere på 8-9 ekstra personer. Det er ikke hennes familie. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er på tide at dere barn fra nå av begynner å spandere den årlige turen på deres mor, du og din bror deler summen det koster for henne, så betaler du for deg og dine og bror for seg og sine, så enkelt kam det gjøres, og mor slipper å blakke segpå en tur dere for lenge siden skulle ha bidratt til. 

Nå feirer jo ikke min mor runddag hvert år,  så noen årlig tur er det ikke 😉

Vanligvis betaler vi selv, men nå ønsket nå moren min (av egen vilje) å gjøre noe spesielt til runddagen sin. Hun blakker seg ikke, men de fleste må vel spare en del for å kunna ha med et ti-talls mennesker til utlandet?

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det samme gjelder for bestemoren, dere spanderer på henne fra nå av. tragisk at dere voksne mennesker ikke klarer å tenke såpass.

Hvor i teksten skriver jeg at vi aldri spanderer på bestemor? Eller har har sagt at vi ikke trenger å bli påspandert? Forøvrig har jeg tatt over tradisjonen med månedlige familiemiddager, så vi møtes jo ofte. 

Hun er veldig trist for at hun måtte selge huset og dermed ikke kan invitere inn til familiemiddager slik hun pleide. Hennes løsning er derfor å spandere på oss ute. For henne blir det ikke det samme om vi betaler selv. Skal vi nekte å komme da, til noe hun gleder seg til og setter pris på, fordi vi mener det er feil bruk av penger?

Uansett ikke poenget med denne tråden, men synes dere skriver urimelig stygge ting til meg. 

Anonymkode: c49cc...bbc

• Liker 1
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja synes vel ikke han er helt urimelig, men det letteste er vel at man får en lik sum og så må resten betales selv evt at man betaler for egne barn. 

Anonymkode: 2278a...cec

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vanligvis betaler vi selv, men nå ønsket nå moren min (av egen vilje) å gjøre noe spesielt til runddagen sin. Hun blakker seg ikke, men de fleste må vel spare en del for å kunna ha med et ti-talls mennesker til utlandet?

Hvor i teksten skriver jeg at vi aldri spanderer på bestemor? Eller har har sagt at vi ikke trenger å bli påspandert? Forøvrig har jeg tatt over tradisjonen med månedlige familiemiddager, så vi møtes jo ofte. 

Hun er veldig trist for at hun måtte selge huset og dermed ikke kan invitere inn til familiemiddager slik hun pleide. Hennes løsning er derfor å spandere på oss ute. For henne blir det ikke det samme om vi betaler selv. Skal vi nekte å komme da, til noe hun gleder seg til og setter pris på, fordi vi mener det er feil bruk av penger?

Uansett ikke poenget med denne tråden, men synes dere skriver urimelig stygge ting til meg. 

Men gjør det enkelt da: bestemor spanderer på dere voksne, og dere igjen betaler for deres egne barn. Problem løst.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
got2go skrev (5 minutter siden):

Men gjør det enkelt da: bestemor spanderer på dere voksne, og dere igjen betaler for deres egne barn. Problem løst.

Eneste rette svaret, så blir alle barna sånn sett  ekskludert og ikke bare de bonusungene. 

Anonymkode: c07c4...e42

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vet du hva, når man har gamle besteforeldre/oldeforeldre som er minstepensjonister så lar man faktisk ikke dem spandere middag på restaurant på en hel gjeng arbeidsføre mennesker. Man gir beskjed om at «kjære bestemor, nå er det vår tur til å spandere på deg».’

Jeg er faktisk sjokkert.

Anonymkode: 524b1...3b5

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eneste rette svaret, så blir alle barna sånn sett  ekskludert og ikke bare de bonusungene. 

Anonymkode: c07c4...e42

Ja, pluss at bestemor får noen såre kr til overs til minstepensjonen sin. 

Ooog at broren her da faktisk får se hvor dyrt det blir å ta med 8-9 bonusbarn til syden.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Alle er urimelige bortsett fra bestemor. Alle spanderer på seg selv og bestemor heretter. 

Anonymkode: 381bd...1dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Din bror er meget urimelig! Dette er en av konsekvensene ved å få mange barn, enten det hadde vært hans eller bonusbarn! En kan ikke forvente at familien ellers skal ha store begrensinger fordi en selv velger en hel hig med unger! 

Anonymkode: 47054...d8f

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...