Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Tips til kjøp av elsykkel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle kjøpe meg en elsykkel til bruk fremfor elsparkesykkel og buss i det daglig, men som jeg også kan bruke til litt turer på fritiden. Det meste jeg trenger sykkelen til befinner seg i en 6 km radius fra hjemme, men det er mye bakker (Bergen). Det blir ikke aktuelt å bruke over 30 000, helst litt under, samtidig vil jeg ikke kjøpe noe dritt som blir ødelagt etter et par år. Har skjønt at krankmotor er tingen, samt at batteriet må være over 500Wh. Biltema, jula ect utgår. Noen som har erfaringer eller tips å dele om hva jeg bør kjøpe eller styre unna? 

Anonymkode: 9ee60...939

Skrevet

Vi har kjøpt elsykler fra Jula og Thansen. Totalt fire stykker. Godt fornøyd med de. Mye sykkel for pengene. Den eldste fra Jula har vært i daglig bruk i snart tre år. 

Merker at material kvaliteten er noe lavere enn på en dyrere sykkel. Særlig slitedeler. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 5.7.2025 den 12.59):

Tenkte jeg skulle kjøpe meg en elsykkel til bruk fremfor elsparkesykkel og buss i det daglig, men som jeg også kan bruke til litt turer på fritiden. Det meste jeg trenger sykkelen til befinner seg i en 6 km radius fra hjemme, men det er mye bakker (Bergen). Det blir ikke aktuelt å bruke over 30 000, helst litt under, samtidig vil jeg ikke kjøpe noe dritt som blir ødelagt etter et par år. Har skjønt at krankmotor er tingen, samt at batteriet må være over 500Wh. Biltema, jula ect utgår. Noen som har erfaringer eller tips å dele om hva jeg bør kjøpe eller styre unna? 

Anonymkode: 9ee60...939

Du trenger ikke så stort batteri når det ikke er veldig lange turer. Jeg kjenner ei som har en ganske fin og relativt lett  Gekko Flash  med 418 wh batteri. Hun kan kjøre mange timer på den. https://www.antonsport.no/gekko-34-flash-str-mix-se-p19603/glossy-white-16-v126245

Endret av I Grosny
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fra Momas, Momas Balance+ SUV. Den har bredere dekk bla, komforten er virkelig helt super. Jeg sykler fort noen mil på den hvis jeg vil. Godt sete, sprek, varer lenge på en opplading. Kan lades rett i sykkelen, batteriet kan også taes av og lades inne. Jeg bruker den mye, har ikke bil. Fungerer også supert med sykkeltralle til barn bak. 

Anonymkode: 98791...329

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...