AnonymBruker Skrevet 5. juli #21 Skrevet 5. juli At treningstøyet lukter svette, gjør ikke noe. Har mye treningstøy. Når det nesten er tomt, så vasker jeg det. Vasker treningstøy for seg selv. Skoene lukter ikke. Men er god på å lufte de, står en del ute. Dusjer etter hver trening, men ikke håret hver gang Anonymkode: 29446...d72
mereo Skrevet 5. juli #22 Skrevet 5. juli Dusjer etter hver økt, har nok treningsklær til å ikke måtte vaske det mer enn at jeg vasker det på slutten av uka. Gode sko er viktig, så det velger jeg faktisk å prioritere over dyre trenings t-skjorter, f.eks.
sicario Skrevet 5. juli #23 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvordan gjør dere det? Jeg har en haug med barn, en mann som jobber turnus/mye.. - dusjer dert4e etter hver treningsøkt? sånn som jeg svetter når jeg trener trenger jeg jo både en skikkelig vask av håret og klærne jeg trente i - hvordan vasker dere treningstøy for å unngå gammel svettelukt? Forslag til vaskemiddel feks? - treningssko, tips til hva dere bruker til de ulike? Anonymkode: 2b127...9a9 Jeg jobber turnus og kona dagtid. De dagene jeg har kveldsvakter, så trener jeg på vei til jobb, eller på vei hjem. Sene kveldsøkter har blitt noe jeg elsker. Det hjelper også veldig for å sovne da jeg ofte har innsovningsproblemer. Dagene vi begge jobber på dagtid, så trener jeg på kvelden når alt hjemme er gjort. Barna lagt seg etc. igjen, så har jeg lært meg å elske kveldsøktene😊 Alle disse øktene er da styrkeøkter. Vi har både romaskin og tredemølle hjemme, så der legger jeg inn økter når som helst. Jeg har alltid 3-5 bukser jeg trener i og noen flere trøyer. Disse vaskes som vanlig 40 vask med jevne mellomrom. Vanlig OMO. Når jeg trener styrke, så bruker jeg enten Vans eller et eget par sko som er laget for vekttrening. De er av merket «under armour». Av typen på bilde. Når jeg løper så bruker jeg enten hooka (clifton tror jeg) eller et par Nike løpesko.
BobbySocks Skrevet 5. juli #24 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Beklager om jeg avsporer litt, men kan jeg spørre: Hvilke poser er det og hvor kjøper du dem? Anonymkode: e6edf...17e https://www.gymgrossisten.no/smellwell-pink-zebra/1513.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&dema_id=20574994984&undefined=utm_content%3D&undefined=utm_term%3D&undefined=gadid%3D&utm_campaign=campaign&gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid=20565251472&gbraid=0AAAAAD3b2tMtGVuYGf5pBR7RcBZY4ZZ80&gclid=Cj0KCQjwmqPDBhCAARIsADorxIaoZDpMUEUtkKU93Bnh_TcQYPz5cxEP9QcZa4eA4ZHKp4n2TY3gW4oaAttuEALw_wcB
AnonymBruker Skrevet 6. juli #25 Skrevet 6. juli Jeg dusjer etter hver økt hvor jeg blir svett, men vasker ikke håret hver gang. Jeg trener en teknisk krevende idrett og etter teknikktrening dusjer jeg ikke. Treningstøy henges opp til tørk og legges i skittentøyskurven. Tar rent hver gang. Anonymkode: d2f70...780
AnonymBruker Skrevet 6. juli #26 Skrevet 6. juli Dere som ikke vasker håret etter å ha trent og blitt svett, hvordan får dere til det? Jeg vasker håret etter hver økt, ellers klør det og blir stygt. Men jeg skulle gjerne sluppet, fordi det tar jo mye tid og er litt upraktisk at jeg må ha med hårføner på senter for å unngå å sykle til jobb/hjem/videre med vått hår. Anonymkode: 46cec...289
AnonymBruker Skrevet 6. juli #27 Skrevet 6. juli BobbySocks skrev (19 timer siden): https://www.gymgrossisten.no/smellwell-pink-zebra/1513.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&dema_id=20574994984&undefined=utm_content%3D&undefined=utm_term%3D&undefined=gadid%3D&utm_campaign=campaign&gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid=20565251472&gbraid=0AAAAAD3b2tMtGVuYGf5pBR7RcBZY4ZZ80&gclid=Cj0KCQjwmqPDBhCAARIsADorxIaoZDpMUEUtkKU93Bnh_TcQYPz5cxEP9QcZa4eA4ZHKp4n2TY3gW4oaAttuEALw_wcB Takk Og takk til den som tipset om XXL Anonymkode: e6edf...17e 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #28 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (På 6.7.2025 den 9.18): Dere som ikke vasker håret etter å ha trent og blitt svett, hvordan får dere til det? Jeg vasker håret etter hver økt, ellers klør det og blir stygt. Men jeg skulle gjerne sluppet, fordi det tar jo mye tid og er litt upraktisk at jeg må ha med hårføner på senter for å unngå å sykle til jobb/hjem/videre med vått hår. Anonymkode: 46cec...289 Jeg trener stortsett på kveldstid. Dusjer etterpå, men tar hårvasken påfølgende morgen siden jeg uansett dusjer hver dag når jeg står opp. Anonymkode: 5e7b4...8c0
AnonymBruker Skrevet 7. juli #29 Skrevet 7. juli Trener stort sett hjemme, og driver en del med friluftsliv når det er sesong for det. Padling om sommeren, tur i skog og fjell ellers, ski når det er føre lokalt. Har ikke satt mine ben i et studio på 20 år, og kan ikke se for meg at det skjer med det første heller. Har ikke unger da, så kan disponere fritida som jeg føler for. Anonymkode: e5532...cfb
AnonymBruker Skrevet 8. juli #30 Skrevet 8. juli Jeg dusjer ved behov. Noen ganger bruker jeg bare våtservietter. F.eks om jeg løper før jobb, og jeg vet jeg skal ut å spise på kvelden, eller få besøk, så bruker jeg våtservietter etter løpetur, og venter med dusj til etter jobb. Noen ganger dusjer jeg kun kroppen. Noen ganger så skyller jeg bare håret, uten å vaske det. Jeg setter det opp i strikk eller fletter håret om jeg har vært svett og ikke orker eller har tid til å vaske det. Treningstøy vaskes etter hver bruk. Vasker det med vanlige klær på 40 grader. Hvis jeg har blitt skikkelig gjennomsvett og sportsbh'en er søkkvåt, så skyller jeg den og henger til tørk, i påvente av vask. Andre treningsklær henges også til tørk etter bruk. Jeg bruker ikke goretex sko. Jeg har mange ulike sko for trening, og varierer etter hvilken trening jeg skal på. Sko som begynner lukte svette skyller jeg, eller hiver i vaskemaskinen. Sko som er dekket av gjørme, myrvann og slikt spyles først, så vaskemaskin. På sommeren når jeg løper mye ute, så lar jeg sko stå ute til lufting. jeg bruker slikt Active Pulse Running Belt, løpebelte - Løpebelte - Active Pulse Running Belt, løpebelte | XXL om jeg kun skal løpe en rask tur. Eller ett slik Linocell Sportsbelte med vannflasker - Sportsarmbånd | Kjell & Company om jeg vil ha med to små vannflasker. Har tilsvarende for kun en flaske også. Og til lengre løpeturer bruker jeg løpevest. Anonymkode: b209b...120
AnonymBruker Skrevet 8. juli #31 Skrevet 8. juli Må innrømme at jeg ikke skjønner at folk må opprette en tråd for slike bagateller. Jeg løper 3-5 ganger i uka - ute. Jeg dusjer stort sett hver gang etterpå fordi jeg ikke vil ha flått (hatt 3 stk iår) men vasker kun håret 2-3 ganger per uke. Treningstøyet vasker jeg ikke etter hver gang - hvorfor det? Henger det til tørk på badet og om det lukter litt neste gang jeg skal jogge gjør meg ingenting - er man vant til å trene er man også vant til litt svettelukt. Mine NIKE joggesko lar jeg tørke i gangen - om de lukter litt tåfis gjør meg heller ingenting - de er jo til for trening. Er de våte etter regn eller mye vann i skogen tar jeg ut sålen og setter dem i badekaret der de tørker raskere.... Hjelpes så pertentlige folk er i dagens samfunn....... Anonymkode: bb830...04a 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #32 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (På 6.7.2025 den 9.18): Dere som ikke vasker håret etter å ha trent og blitt svett, hvordan får dere til det? Jeg vasker håret etter hver økt, ellers klør det og blir stygt. Men jeg skulle gjerne sluppet, fordi det tar jo mye tid og er litt upraktisk at jeg må ha med hårføner på senter for å unngå å sykle til jobb/hjem/videre med vått hår. Anonymkode: 46cec...289 Jeg blir ikke så svett i hodebunnen. Jeg vasker håret kun 1 gang i uka, og da er det ikke ekkelt før siste dagen. Anonymkode: 2d173...5bf
Ellah Skrevet 8. juli #33 Skrevet 8. juli Trener omtrent daglig og dusjer kropp etterpå. Håret blir tatt 1-2 ganger i uken (setter det opp i en ball på hodet så selve håret ikke blir svett, hodebunnen klarer seg). Trener crossfit, og sjelden jeg ikke blir svett. Har aldri med telefon på økt, løper sjeldent, men de gangen jeg får det over meg løper jeg på steder der noen hadde funnet meg om det hadde skjedd noe (uten at det er bevisst). Treningstøyet henger jeg opp når jeg er ferdig, og lar det henge til det er tørt. Det blir tatt med når jeg vasker klær, bruker ikke noe spesielt vaskemiddel. Har aldri merket noe lukt på verken det eller det som vaskes med.
AnonymBruker Skrevet 8. juli #34 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (På 6.7.2025 den 9.18): Dere som ikke vasker håret etter å ha trent og blitt svett, hvordan får dere til det? Jeg vasker håret etter hver økt, ellers klør det og blir stygt. Men jeg skulle gjerne sluppet, fordi det tar jo mye tid og er litt upraktisk at jeg må ha med hårføner på senter for å unngå å sykle til jobb/hjem/videre med vått hår. Anonymkode: 46cec...289 Jeg klør MYE mer om jeg vasker håret hver dag. Det tørker ut hodebunnen min skikkelig. Hårføner har jeg ikke brukt på flere år. Unngår alt av varmebehandling for å minske slitasjen på håret. Jeg kjører stortsett til/fra jobb/trening, og setter det opp i topp om det fortsatt er vått når jeg går ut døra. Hvis jeg er skikkelig svett og det er minusgrader ute, så tar jeg på meg en lue så håret ikke fryser. Anonymkode: b209b...120
AnonymBruker Skrevet 8. juli #35 Skrevet 8. juli Bruker mye ull til trening, også singlet/t-skjorter sommerstid. Syns ikke det lukter noe særlig, men er også flink til å henge det til lufting ute etter at jeg har løpt. Gjør det samme med skoene, de står ute og lufter seg i noen timer før jeg tar dem inn. Bor i Bergen så det er mye løping i regnet, men kan ikke fordra å løpe i vanntette sko. Så det blir tynne ullsokker og vanlige joggesko uavhengig av vær. Dusjer etter hver økt, ikke nødvendigvis hårvask - det avhenger litt av hvor lang tid jeg har etter trening og hvor hardt jeg har trent. Logistikkmessig blir det mest joggeturer i 6-tiden, siden jeg er A-menneske. Da er jeg ferdigtrent og dusjet til 7. Hvis jeg har hjemmekontor kan jeg finne på å ta en løpetur i lunsjen f.eks., eller bare stemple ut en times tid når det passer seg. Løper uten mobil. Det finnes klokker med eSim dersom du trenger ringemulighet Anonymkode: c6ed2...478
AnonymBruker Skrevet 8. juli #36 Skrevet 8. juli Jeg trener mye og trikset mitt er å kjøre bare treningsklærne i hurtigprogram 15min. i vaskemaskin. Også slenger jeg de i en normalvask sammen med andre klær når det passer. Teknisk treningstøy vil stinke etter hvert om du svetter og da er trikset å fylle en bøtte med litt edikk og vann, la klærne ligge over natten før du vrir opp og kjører de i vaskemaskin. Sko må tørkes for at lukta ikke skal sette seg, ta ut såler. Løpevest er praktisk, hvis ikke får du både tights og shorts hvor du kan ha mobilen i. Evnt. flipbelt som du tar rundt livet som også har plass til mer enn en telefon. Anonymkode: 0a20e...76e
AnonymBruker Skrevet 8. juli #37 Skrevet 8. juli Litt forskjell på om jeg trener på senter eller ute. Har jeg trent på senter så går treningstøy rett i vask. Gjør som den over og kjører et hurtigprogram, så lar jeg det stå ute til tørk og vasker det igjen med fellesvasken som kjøres 1-2 ganger i uken. Jeg må også rett i dusjen og vaske håret. Det er varmt og klamt på senter. Alt må vaskes med en gang. På sommeren løper jeg derimot mye ute. Da blir jeg ikke like svett. Må dusje med en gang, men vasker ikke håret. Klærne henger jeg ute og kan gjerne bruke de en gang til. Bruker smartklokke med ringefunksjon. Anonymkode: d0767...7ba 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå