AnonymBruker Skrevet 4. juli #1 Skrevet 4. juli Hvordan gjør dere det? Jeg har en haug med barn, en mann som jobber turnus/mye.. - dusjer dert4e etter hver treningsøkt? sånn som jeg svetter når jeg trener trenger jeg jo både en skikkelig vask av håret og klærne jeg trente i - hvordan vasker dere treningstøy for å unngå gammel svettelukt? Forslag til vaskemiddel feks? - treningssko, tips til hva dere bruker til de ulike? Jeg trener foreløbig bare hjemme på stuegulvet, samt går en del på fjell og jogger litt. Fjelltur bruker jeg gode goretex sko, men de lukter jo etter noen turer i litt våt myr..men serr, det blir sykt dyrt å kjøpe nye hele tiden. Samme med joggesko.. Og, jeg har en pulsklokke. Men sykt upraktisk å dra på telefon om jeg feks skal jogge. Men skulle hatt mulighet for å ringe dersom det er behov. Tips til 1. Praktisk vest/belte til å ha telefon i ved jogging? Eller 2. Smartklokke man kan ringe med som funker.bra i trening? Andre tips? 🤩🤩 Anonymkode: 2b127...9a9 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #2 Skrevet 4. juli Bruker rent tøy til trening, ikke teknisk tøy. Vanlig enkel t-skjorte i bomull. Blir veldig svett. Vaskes ved vanlig vask, her 1-2 ggr uka. Dusjer etter hver trening. Jeg løper ikke ute så kan ikke hjelpe med utstyr der, men har sett løpejakker som har innebygget lomme til telefon. At skor lukter gjør vel ikke noe? Bare vask de oh ikke bruk de på jobb? Anonymkode: 7a268...a35
AnonymBruker Skrevet 4. juli #3 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Bruker rent tøy til trening, ikke teknisk tøy. Vanlig enkel t-skjorte i bomull. Blir veldig svett. Vaskes ved vanlig vask, her 1-2 ggr uka. Dusjer etter hver trening. Jeg løper ikke ute så kan ikke hjelpe med utstyr der, men har sett løpejakker som har innebygget lomme til telefon. At skor lukter gjør vel ikke noe? Bare vask de oh ikke bruk de på jobb? Anonymkode: 7a268...a35 Syns ikke du det blir veldig "tett" med vanlig bomull? Syns treningstøy er bedre men lukter jo helt død etter to treninger..så vasker jeg de og det lukter bra helt til jeg blir varm, da kommer den gammel svette lukten..lukter jo ikke sånn når jeg er svett en gang😅 og sko er vel forsåvidt greit, bare ikke super komfy med å feks sitte i bil med noen til en tur når man har en stinkbombe på føttene😆😆 Anonymkode: 2b127...9a9 2
BobbySocks Skrevet 4. juli #4 Skrevet 4. juli (endret) Jeg trener nesten daglig. Bruker treningstøy, vasker det med vaskemiddel for treningstøy etter hver gang. Skoene oppbevares med slike skoposer for tåfislukt oppi. Dusjer og vasker hår etter hver trening. Endret 4. juli av BobbySocks
AnonymBruker Skrevet 4. juli #5 Skrevet 4. juli Jeg løper hver dag, ute. Mannen har snekret skohylle ute for våte treningssko, bruker ikke goretex men vanlige terrengsko. Vi har et vaskerom der vi henger opp treningstøyet til tørk (ull som regel), kan godt bruke det mer enn en gang - før det går i vask. Det gjør meg ikke noe å lukte svett mens jeg løper ute - og tror ikke andre merker det. Anonymkode: 76b28...f29 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #6 Skrevet 4. juli Meg over, dusjer hver da, ja. Og har også en «Haug» av unger. Vaskemaskinen går minst en vask om dagen, ene barnet og far er langrennsløpere og andre barnet er fotballspiller … og tredje barnet er jente som skifter ufattelig mye klær. Vi har heldigvis stor varmtvannstank, og bad i hver etasje. Anonymkode: 76b28...f29 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #7 Skrevet 4. juli - Og jeg har ikke tlf med på alle økter. Om jeg bare skal løpe en times tid så sier jeg i fra retningen ca, og lar tlf ligge igjen hjemme. Ved lengre turer har jeg i drikkevest eller i lomme langs låret på tightsen eller shortsen. Har også et salomonbelte med plass til mobil, nøkler, en liten drikkeflaske som jeg kan bruke noen ganger. Anonymkode: 76b28...f29 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #8 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (6 timer siden): Syns ikke du det blir veldig "tett" med vanlig bomull? Syns treningstøy er bedre men lukter jo helt død etter to treninger..så vasker jeg de og det lukter bra helt til jeg blir varm, da kommer den gammel svette lukten..lukter jo ikke sånn når jeg er svett en gang😅 og sko er vel forsåvidt greit, bare ikke super komfy med å feks sitte i bil med noen til en tur når man har en stinkbombe på føttene😆😆 Anonymkode: 2b127...9a9 Nei, jeg syns ikke det. Det er det jeg er vant til. Men, skjønner jo at at de som har brukt ordentlig treningstøy syns det er mer ubehagelig. Men, treningen min er treningssenteret 1-2 timer, eller 1.5 tim med fotball/tennis/sykkel eller noe annet. Anonymkode: 7a268...a35
AnonymBruker Skrevet 5. juli #9 Skrevet 5. juli BobbySocks skrev (6 timer siden): Skoene oppbevares med slike skoposer for tåfislukt oppi. Beklager om jeg avsporer litt, men kan jeg spørre: Hvilke poser er det og hvor kjøper du dem? Anonymkode: e6edf...17e 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #10 Skrevet 5. juli Goretex stinker. Det er fordi all svetten blir fanget inni skoene og svette + bakterier lukter vondt. Jeg løper i skogen og bruker aldri Goretex. Man tråkker uansett i dammer og blir våt oppi, det går fint. Jeg spyler skoene mine med hageslangen når jeg kommer hjem hvis de er gjørmete og lar de stå i uteboden for å tørke. På turer på fjellet bruker jeg enten fjellstøvler i skinn eller vanlige joggesko. Dusjer etter jeg har trent hver dag. Men jeg er heldig og kan trene i arbeidstiden, må bare jobbe det inn igjen på kvelden. Så jeg leverer i barnehagen, trener, dusjer og drar på jobb. Jeg er A-menneske og ville strevd mye mer med å motivere meg til trening om kvelden. I helger og ferier trener jeg for resten av familien har stått opp. Anonymkode: 46cec...289 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #11 Skrevet 5. juli Angående sko: jeg liker ikke Goretex fordi de er så tette. Jeg bruker vanlige joggesko, og så setter jeg dem til tørking/lufting etter bruk, for da er de alltid klamme eller våte. Jeg bruker skodeodorant etter hver gangs bruk. Jeg tar en full kroppsvask etter hver treningsøkt, men jeg dusjer ikke før på kvelden. Treningstøyet brukes bare en gang. Jeg bruker teknisk treningstøy, og er påpasselig med at det ikke blir liggende fuktig før vask. Det henges til tørk inntil jeg har nok tøy til å kjøre en vask, og da bruker jeg Omo Active, og eddik som skyllemiddel. Da opplever jeg ikke at det blir lukt i det. Telefon: Jeg liker å være utilgjengelig når jeg trener, og har ofte ikke med telefon. Hvis jeg trenger å ha med telefon har jeg en magetaske med plass til den når jeg jogger ute. Men siden du har treningsklokke, sjekk om du kan ha e-sim på den. Da blir den både telefon og klokke i ett, og du trenger ikke ta med telefonen, men er likevel tilgjengelig for nødvendige samtaler Anonymkode: a98e0...817
AnonymBruker Skrevet 5. juli #12 Skrevet 5. juli Jeg syns smarttelefon er for klumpete å dra med meg på joggetur, så jeg har en dum liten Nokia med tvillingsim. Den er mye lettere og mindre. Tar tiden på intervaller og lignende med pulsklokka. Syns det er kjekt med mobil på lange joggeturer i tilfelle det skulle skje noe. Enten med meg eller hjemme. Anonymkode: d9b77...718
AnonymBruker Skrevet 5. juli #13 Skrevet 5. juli Vasker ikke håret etter hver trening, det får bare bli litt skittent. Lager en slick back bun, eller bruker tørrsjampo. Vasker håret annenhver dag. Anonymkode: 43e15...427 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli #14 Skrevet 5. juli Trener ute i minimalt med ulltøy. Ikke noe særlig svetting da. Dvs i ankelsokker av ull, sports bh av ull og liten shorts om sommeren. Dette henger jeg til lufting etter hver økt og det kan jeg bruke noen dager i strekk. En dusj tar jeg daglig, men hår ukentlig. Om vinteren trener jeg også med så lite ullklær som mulig. Samme prinsipp da. Vasker i milo på 40C Anonymkode: 092ba...84b
AnonymBruker Skrevet 5. juli #15 Skrevet 5. juli Jeg går mest tur i høy intensitet, så jeg blir svett, men håret klarer seg noen dager likevel. Her brukes enten teknisk/typisk treningstøy, eller ull. Jeg merker stor forskjell på ulike merker. Topper fra H&M er jeg mest fornøyd med, men har også fra Blacc eller noe som også lukter null etter årevis med bruk. Stormberg sine treningstopper er helt håpløse. Lukter gammel svette, og får ikke rent. Cubus er jeg mest fornøyd med når det gjelder ull for trening, men Devold er også bra. Kari Traa er ok, men tåler mindre tøff vasking, og lukter litt, så bruker ikke de på dagene med mest aktivitet. Jeg blir gjennomvåt på ryggen, og litt under armene og av og til litt på brystet. Henger toppene på bøyle når jeg kommer hjem, og det samme hvilket stoff, så de får tørket. Bruker de av og til flere ganger, men de må luftes og tørkes i mellom slagene, ellers blir de skikkelig ekle. Når jeg drev mer med løping så foretrakk jeg å ha mobilen i en holder på overarmen. Tights med god lomme fungerer også veldig bra når en løper. Veldig mange merker har det, så skal være mulig å finne en tights som passer deg med lomme. Jeg bruker mye rumpetaske på gåturer, men løper naturlig nok ikke med en større taske. Om det passer med alderen på barna så er det fint å få trent på morgenen også komme seg hjem, ta en rask dusj, og starte dagen. En kan bytte dager med partner så begge får trent. Å trene før en henter i barnehagen eller på SFO er en annen lur en, eller ta en løpetur mens barna er på en aktivitet. Anonymkode: 46ca6...293 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #16 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvordan gjør dere det? Jeg har en haug med barn, en mann som jobber turnus/mye.. - dusjer dert4e etter hver treningsøkt? sånn som jeg svetter når jeg trener trenger jeg jo både en skikkelig vask av håret og klærne jeg trente i - hvordan vasker dere treningstøy for å unngå gammel svettelukt? Forslag til vaskemiddel feks? - treningssko, tips til hva dere bruker til de ulike? Jeg trener foreløbig bare hjemme på stuegulvet, samt går en del på fjell og jogger litt. Fjelltur bruker jeg gode goretex sko, men de lukter jo etter noen turer i litt våt myr..men serr, det blir sykt dyrt å kjøpe nye hele tiden. Samme med joggesko.. Og, jeg har en pulsklokke. Men sykt upraktisk å dra på telefon om jeg feks skal jogge. Men skulle hatt mulighet for å ringe dersom det er behov. Tips til 1. Praktisk vest/belte til å ha telefon i ved jogging? Eller 2. Smartklokke man kan ringe med som funker.bra i trening? Andre tips? 🤩🤩 Anonymkode: 2b127...9a9 Dusjer etter hver økt Bruker vanlig vaskemiddel til vask av treningsklær. Jeg bruker løpesko på mølla og noen flatere til noe av styrken. Må ærlig si at jeg av og til bare tar av skoene om jeg trener med stang om jeg ikke har giddet å ta med meg 2 par sko. Jeg er veldig fan av tights med lommer så jeg har alltid med meg telefonen. Tidvis går jeg på trening klokken 5 om morningen, det kan jo funke for deg om du vil trene om morgenen. Ellers så kan jo du og mannen bytte på å trene Anonymkode: c532c...ff7
treningsgal Skrevet 5. juli #17 Skrevet 5. juli Jeg bruker alltid eddik som skyllemiddel i stedefor vanlig skyllemiddel. Dette har gjort at jeg ikke trenger å bytte ut trengingstøy så ofte pga lukt. Vaskes etter hvert bruk. Som flere nevner over her, så bruker jeg aldri Goretex-sko ikke på vinteren en gang. Det blir for tett. På sommer når jeg løper med shorts/tights og T-skjorte, så bruker jeg flipbelt til å ha tlf og evt nøkler i. På lengre turer bruker jeg enten drikkevest eller termodrikkebelte som skiløpere bruker. De har ofte en lomme på toppen hvor det er plass til tlf. Bonusen er jo at drikken holder seg god og kald 😊
AnonymBruker Skrevet 5. juli #18 Skrevet 5. juli Jeg driver hovedsakelig med jogging ute (hver dag), for å trimme hund i samme slengen. Jeg dusjer alltid så fort jeg kommer hjem. Bruker vanlig vaskemiddel, og vasker treningstøyet 2 ganger i uken. Bruker hoka joggesko, har flere varianter og får ikke så mye tåfis lukt siden jeg rullerer. Jeg bruker shorts og tights med mobil lomme, fordi jeg må høre på podcast/lydbok mens jeg jogger. Anonymkode: 2d173...5bf
AnonymBruker Skrevet 5. juli #19 Skrevet 5. juli 1. Jeg bruker treningstights/shorts med stor stram lomme. Har bilnøkkel i en lomme og mobil i en annen lomme. Merker ikke at jeg har det på meg og det er umulig å falle ut. Liker det bedre enn feks sekk. Bruker denne: https://barasportswear.com/no/product/black-long-pocket-shorts?currency=nok&stay=1&country=no&color=213&wickedsource=google&wickedid=EAIaIQobChMI3eLX5MeljgMV8VmRBR1RhyBZEAQYAiABEgLIjvD_BwE&wickedid=&wv=3.1&gad_source=1&gad_campaignid=17442842047&gbraid=0AAAAADGzY7qrbkKmabX-ydH_JQyt8Mjjp&gclid=EAIaIQobChMI3eLX5MeljgMV8VmRBR1RhyBZEAQYAiABEgLIjvD_BwE&sizeX=0&sizeY=0 Jeg prøver å kombinere joggetur med barnas treninger. Vi samkjører til aktiviteter med andre i klassen, når det er vår tur så kjører jeg fire barn og mens de trener så løper jeg en 7km runde i området der, og kjører hjem med barna i bilen etterpå. Så nøkkelen er samkjøring for å slippe å kjøre hver gang og for at kjøre-logistikk med flere barn skal gå opp (og nei de kan ikke sykle/buss dit selv), og at jeg trener mens de trener og der de trener. Anonymkode: 126e3...0ef 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli #20 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Beklager om jeg avsporer litt, men kan jeg spørre: Hvilke poser er det og hvor kjøper du dem? Anonymkode: e6edf...17e Vi bruker disse: https://www.xxl.no/smellwell-smellwell-assorted-luktfjerner-svart/p/1191699_2_Style Anonymkode: 126e3...0ef 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå