AnonymBruker Skrevet 4. juli #1 Skrevet 4. juli Har ekstrem flyskrekk og skal ut å fly om noen dager. Fått stesolid av legen og lurer på andres erfaringer, funker det bra mot flyskrekk? Hvordan føles det å ta en slik pille? Har aldri tatt noe slikt før 😅 Anonymkode: 04820...38b
AnonymBruker Skrevet 4. juli #2 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har ekstrem flyskrekk og skal ut å fly om noen dager. Fått stesolid av legen og lurer på andres erfaringer, funker det bra mot flyskrekk? Hvordan føles det å ta en slik pille? Har aldri tatt noe slikt før 😅 Anonymkode: 04820...38b Skal du, uten å ha prøvd ut Stesolid på forhånd, ut og reise og så putte Stesolid i deg? Du vetningenting om hvordan medikamentet fungerer på din kropp. Du kan sovne, bli utagerende, få mer angst, alle varianter er mulig, og du skal sitte i et fly langt over bakken. Klarer du ikke det uten å dope deg så hold deg hjemme. Var en gang med et fly, der et eldre ektepar reiste. Fruen satt inntil vinduet som en klut hele turen. Vel fremme måtte hun hentes med rullestol og trilles ut. En kommenterte, det var godt sovehjerte, hvorpå mannen svarte at han måtte dope henne ned hver gan de skulle ut og fly ellers fikk han ikke fruen med seg. Nå skulle de avsted og sove ut - rusen. Flyskrekk kan kureres hvis man vil. Flyskrekk kan man klare å holde ut den lille stundenmi løpet av et langt liv turen varer, ellers kan man holde seg hjemme, eller bruke annet transportmiddel. En pille for alt som er ille, er en uheldig tankegang. Anonymkode: e835d...d84 6
neon_sun Skrevet 4. juli #3 Skrevet 4. juli Jeg har forsøkt det, og syns det var ubehagelig. Det var som om kroppen ble sløv, men hodet jobbet på høygir likevel. Da jeg skulle gå ut av flyet slet jeg med å få beina med meg. Så ja, støtter de andre om å forsøke på forhånd. Jeg fikk bare med aktuell dose, så kunne ikke teste først. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #4 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Skal du, uten å ha prøvd ut Stesolid på forhånd, ut og reise og så putte Stesolid i deg? Du vetningenting om hvordan medikamentet fungerer på din kropp. Du kan sovne, bli utagerende, få mer angst, alle varianter er mulig, og du skal sitte i et fly langt over bakken. Klarer du ikke det uten å dope deg så hold deg hjemme. Var en gang med et fly, der et eldre ektepar reiste. Fruen satt inntil vinduet som en klut hele turen. Vel fremme måtte hun hentes med rullestol og trilles ut. En kommenterte, det var godt sovehjerte, hvorpå mannen svarte at han måtte dope henne ned hver gan de skulle ut og fly ellers fikk han ikke fruen med seg. Nå skulle de avsted og sove ut - rusen. Flyskrekk kan kureres hvis man vil. Flyskrekk kan man klare å holde ut den lille stundenmi løpet av et langt liv turen varer, ellers kan man holde seg hjemme, eller bruke annet transportmiddel. En pille for alt som er ille, er en uheldig tankegang. Anonymkode: e835d...d84 Jeg skal ta en «prøvepille» i morgen for å se hvordan kroppen reagerer siden jeg aldri har prøvd før. Hadde flydd uten pille som jeg har gjort før hvis det ikke var for at jeg reiser med små barn, litt kjipt å være mamma som blir hysterisk foran barna sine og skremmer de. Derfor jeg ønsker å ta noe for å prøve å bevare roen Anonymkode: 04820...38b 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli #5 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg skal ta en «prøvepille» i morgen for å se hvordan kroppen reagerer siden jeg aldri har prøvd før. Hadde flydd uten pille som jeg har gjort før hvis det ikke var for at jeg reiser med små barn, litt kjipt å være mamma som blir hysterisk foran barna sine og skremmer de. Derfor jeg ønsker å ta noe for å prøve å bevare roen Anonymkode: 04820...38b Lurt med prøvepille, ja, spesielt om du har med barn. Vet ikke hva som er best - hysterisk eller dopet mamma…Lykke til! Anonymkode: 7c248...680 2
Sniff76 Skrevet 5. juli #6 Skrevet 5. juli (endret) Skal det være en annen voksen med? Jeg har tatt Stesolid noen ganger før og ble ganske svingstand. Snøvlet en stund, måtte holde meg fast pga svimmel, lo, likeglad. Dette gikk over etter en stund, en time kanskje, husker ikke. Vet ikke hvor lenge medikamentet hadde effekt. Hadde ikke kunne tatt meg av barn. Kan hende du har fått annen dosering og/eller reagerer annerledes. Endret 5. juli av Sniff76 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #7 Skrevet 5. juli Stesolid og reise med barn høres helt galskap ut. Det er ikke sikkert du kan ta vare på seg selv en gang. Du kan ikke reise med barn da, hvis du blir så hysterisk. Fiks flyskrekken først, så kan du planlegge reiser etterpå. Anonymkode: 20a12...71b 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli #8 Skrevet 5. juli Fungerer veldig godt for meg. Blir verken dopet, utagerende eller sløv. Tingen er at det kan ta litt tid å finne hvilken dose som fungerer optimalt, og man kan få en annen reaksjon i angstfylte situasjoner enn ellers. Det beste ville egentlig være å testet ved flere flyvninger uten barn. Ettersom det ikke er mulig ville jeg tatt en veldig liten dose en stund før flyet og så heller tatt litt mer om det blir krise. Anonymkode: 8a176...6b9 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #9 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): Skal du, uten å ha prøvd ut Stesolid på forhånd, ut og reise og så putte Stesolid i deg? Du vetningenting om hvordan medikamentet fungerer på din kropp. Du kan sovne, bli utagerende, få mer angst, alle varianter er mulig, og du skal sitte i et fly langt over bakken. Klarer du ikke det uten å dope deg så hold deg hjemme. Var en gang med et fly, der et eldre ektepar reiste. Fruen satt inntil vinduet som en klut hele turen. Vel fremme måtte hun hentes med rullestol og trilles ut. En kommenterte, det var godt sovehjerte, hvorpå mannen svarte at han måtte dope henne ned hver gan de skulle ut og fly ellers fikk han ikke fruen med seg. Nå skulle de avsted og sove ut - rusen. Flyskrekk kan kureres hvis man vil. Flyskrekk kan man klare å holde ut den lille stundenmi løpet av et langt liv turen varer, ellers kan man holde seg hjemme, eller bruke annet transportmiddel. En pille for alt som er ille, er en uheldig tankegang. Anonymkode: e835d...d84 Jeg har hatt flyskrekk i hele mitt voksne liv og tar tabletter når jeg skal fly. Er over 50 år nå. Ser virkelig ikke problemet med det? Hvorfor legger du deg opp i løsningene til andre? Jeg har heller ikke måttet «sove» av meg rusen heller. Merker nesten ikke at jeg har tatt dem en gang, men de tar brodden av angsten. Hvorfor skal ikke jeg kunne reise til syden, fordi DU har bestemt at jeg ikke kan bruke tablett? Og ta en pille av og til, er kkke som å ta en pille hver gang «noe er ille». Skjerp deg! Jeg har tatt flyskrekkurs, Jeg har også flydd enormt mye, svogeren min er pilot og har vist meg mange ganger hvordan ting fungerer, jeg har også flydd mye helikopter. Jeg blir mer og mer redd for hver gang. Det er ikke selve flyturen som er problemet, men det å bli stengt inne. Og si at folk bare bør klare den lille turen, ellers får en la være å fly…. Hvis jeg skal fly uten tablett, går jeg i ukesvis før reisen og gruer meg og fungerer ikke! Når jeg vet jeg har tabletter til selve flyturen, gruer jeg meg ikke på samme måte Det hadde gått utover barn og familie. Barna mine vet ikke at jeg er redd når jeg flyr, fordi jeg tar tablett. Jeg har aldri utagert eller sovnet og vært «borte» pga tabletter. De fleste får veldig svake tabletter når de skal fly for å ta «brodden». At noen misbruker disse tablettene, det får de ta på sin egen kappe! ——- TS; Det er lurt å prøve tablettene litt før reise, slik at du merker hvordan de virker. Og husk å ta tablett i god tid før reisen. Ofte tar det noen timer før de virker. Anonymkode: 29975...75f 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #10 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg skal ta en «prøvepille» i morgen for å se hvordan kroppen reagerer siden jeg aldri har prøvd før. Hadde flydd uten pille som jeg har gjort før hvis det ikke var for at jeg reiser med små barn, litt kjipt å være mamma som blir hysterisk foran barna sine og skremmer de. Derfor jeg ønsker å ta noe for å prøve å bevare roen Anonymkode: 04820...38b Enig! Dette har gjort at barna mine har fått reist mye rundt i verden Anonymkode: 29975...75f 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli #11 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Stesolid og reise med barn høres helt galskap ut. Det er ikke sikkert du kan ta vare på seg selv en gang. Du kan ikke reise med barn da, hvis du blir så hysterisk. Fiks flyskrekken først, så kan du planlegge reiser etterpå. Anonymkode: 20a12...71b Har reist med stedlig i maaaaaange år. Vet om flere som også gjør dette. Ingen har utagert. Så lenge man holder seg til doseringen, og ikke hyler ned med alkohol i tillegg, så går det fint for de fleste. Jeg har hatt en episode med grining og hvor jeg nektet å gå på flyet, og det var da jeg prøvde uten tablett…. Anonymkode: 29975...75f 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli #12 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Stesolid og reise med barn høres helt galskap ut. Det er ikke sikkert du kan ta vare på seg selv en gang. Du kan ikke reise med barn da, hvis du blir så hysterisk. Fiks flyskrekken først, så kan du planlegge reiser etterpå. Anonymkode: 20a12...71b Det er ikke «bare å fikse flyskrekken»….. Je har hatt kurs, kan «alt» om fly og har reist både med og uten tablett, har aldri opplevd noen ekle hendelser, er i femtiårene, og kommer aldri til å bli kurert! Hadde jeg latt være å fly, hadde dette gått kraftig utover barn og familien ellers! Anonymkode: 29975...75f 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #13 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det er ikke «bare å fikse flyskrekken»….. Je har hatt kurs, kan «alt» om fly og har reist både med og uten tablett, har aldri opplevd noen ekle hendelser, er i femtiårene, og kommer aldri til å bli kurert! Hadde jeg latt være å fly, hadde dette gått kraftig utover barn og familien ellers! Anonymkode: 29975...75f Tror du at jeg snakket til deg? Jeg svarte TS. Det finnes alltids et ekstremtilfelle det ingenting annet virker, tviler ikke på det. Det er i midlertid ikke vanlig på noen måte. Anonymkode: 20a12...71b
AnonymBruker Skrevet 5. juli #14 Skrevet 5. juli Her var det mye negativt og krisemaksimering. Jeg har ekstrem flyskrekk. Har gått på flyskrekkurs men er redd fordet. Får tabletter av legen. Blir litt roligere men redselen forsvinner ikke helt, kan bli litt likegyldig. Selvfølgelig skal man få reise selv om man er redd. Ikke alle blir kurert av et kurs men kan lære og takle redselen bedre når man vet hva de forskjellige lydene er og hva som skjer under flyvning. Jeg har aldri gått av hengslene av de medisinene jeg får. Mange som blir krakilsk har både tatt tabletter og alkohol som er absolutt ikke og anbefale. uansett så virker begge deler annerledes når man er i luften. Jeg blir som regel veldig stille ellers så snakker jeg mye. Som regel det jeg sier har ingen sammenheng. Sist jeg reiste med fly så sovna jeg faktisk i 1 time. Vi hadde ganske kraftig turbulens en stund men faktisk så var jeg ikke redd. I det hele gikk turen veldig fint og var faktisk stolt av meg selv. Skal snart ut og fly igjen og er faktisk ikke nervøs. Anonymkode: fa2d9...5d6 5
Ut på tur! Skrevet 5. juli #15 Skrevet 5. juli (endret) Hei. Jeg bruker ikke Stesolid/Vival for flyskrekk, men av og til for andre grunner. Opplever at de tar brodden av den verste angsten, at jeg føler meg litt mer som meg selv på et vis, og klarer å ta i bruk andre verktøy for angsten. Har spurt mine nærmeste om de noen gang har opplevd meg som dopet eller annerledes på noe vis når jeg har tatt det, men ingen har merket noe. Det er jo til og med lov å kjøre bil selv om man har tatt vival (opp til 10mg), så lenge man ikke føler seg sløvet ned. Så det skal litt til å bli dopet av en vanlig dose. Men lurt å teste ut på forhånd. Masse lykke til Endret 5. juli av Ut på tur! Klarte poste for tidlig 5
AnonymBruker Skrevet 5. juli #16 Skrevet 5. juli Høres ut som stesolid er hestedop i forhold til enkeltes beskrivelser her. Jeg har fått 5 mg og skal prøve å ta 2,5 mg for å se om det kanskje er nok. Har ingen plan om å være neddopet så jeg ikke kan gjøre rede for meg selv. Er selvfølgelig ikke alene med barna heller, vi reiser en gjeng med familie, besteforeldre, pappaen til barna osv, så barna klarer seg helt fint selv om mamma kanskje blir litt trøtt. Tenker uansett det er en bedre løsning enn at jeg skal sitte hysterisk å gråte foran barna og skape skrekk hos de også. Flyskrekk er ikke til å spøke med, det er grusomt vondt for de som blir rammet, det er en lammende frykt som er helt grusom å oppleve. Og skjønner enkelte her mener at vi aldri skal kunne reise noen plass før flyskrekken min er kurert? Hva hvis den aldri går over? Skal barna mine aldri få oppleve noe som helst annet enn en kjøretur i nærområdet pga mammaen har flyskrekk? Nei vet du hva. Jeg vil at barna mine skal få reise og oppleve og ikke måtte «lide» for min redsel. Jeg vil også oppleve verden og ikke sitte fast her fordi jeg er redd. Ts Anonymkode: 04820...38b 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli #17 Skrevet 5. juli Jeg har tatt det noen ganger på flyturer og det fungerer veldig bra. Jeg kan slappe av, jeg kan lese bok, si ja til en kopp kaffe/te og bare nyte turen. Jeg slipper å sitte der stiv av skrekk i frykt for at flyet faller ned og jeg slipper å være overaktivert og reagere på alle lyder og endring av lyder. Anonymkode: fe515...808 2 1
Memorangen Skrevet 5. juli #18 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har ekstrem flyskrekk og skal ut å fly om noen dager. Fått stesolid av legen og lurer på andres erfaringer, funker det bra mot flyskrekk? Hvordan føles det å ta en slik pille? Har aldri tatt noe slikt før 😅 Anonymkode: 04820...38b Ja har brukt det på flyreiser, funker bra, du blir roligere og vil mest sannsynlig sovne 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #19 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg skal ta en «prøvepille» i morgen for å se hvordan kroppen reagerer siden jeg aldri har prøvd før. Hadde flydd uten pille som jeg har gjort før hvis det ikke var for at jeg reiser med små barn, litt kjipt å være mamma som blir hysterisk foran barna sine og skremmer de. Derfor jeg ønsker å ta noe for å prøve å bevare roen Anonymkode: 04820...38b Ikke nødvendigvis lurt å ta en prøvespille uten angst. Tar jeg det med angst blir jeg ikke trett i det hele tatt, tar jeg det uten angst så sovner jeg. Ikke bli skremt av alt tullet som skrives her. Stesolid virker veldig raskt, så om dosen er for liten på turen vil du raskt få effekt av å ta mer. Husk å ta med legemiddelattest, ikke blande med alkohol og god tur! Anonymkode: 83b46...25b 1
Memorangen Skrevet 5. juli #20 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Skal du, uten å ha prøvd ut Stesolid på forhånd, ut og reise og så putte Stesolid i deg? Du vetningenting om hvordan medikamentet fungerer på din kropp. Du kan sovne, bli utagerende, få mer angst, alle varianter er mulig, og du skal sitte i et fly langt over bakken. Klarer du ikke det uten å dope deg så hold deg hjemme. Var en gang med et fly, der et eldre ektepar reiste. Fruen satt inntil vinduet som en klut hele turen. Vel fremme måtte hun hentes med rullestol og trilles ut. En kommenterte, det var godt sovehjerte, hvorpå mannen svarte at han måtte dope henne ned hver gan de skulle ut og fly ellers fikk han ikke fruen med seg. Nå skulle de avsted og sove ut - rusen. Flyskrekk kan kureres hvis man vil. Flyskrekk kan man klare å holde ut den lille stundenmi løpet av et langt liv turen varer, ellers kan man holde seg hjemme, eller bruke annet transportmiddel. En pille for alt som er ille, er en uheldig tankegang. Anonymkode: e835d...d84 Dette var nå veldig overdrevet. Hvorfor skal man ikke kunne ta en stesolid når man skal ut å fly? Jeg har tatt det på flyturer + en gang jeg skulle holde en tale for veldig mange mennesker og var helt ekstremt nervøs. Ble ikke "dopet" noen av gangene. Har du veldig sterk angst vil jeg vil si at du bare blir normal med de. Denne episoden med hun damen som ble trillet ut vet vi jo lite om, kan jo være hun har tatt kjempehøy dose eller at det er andre ting som gjør at hun ble sånn. Er nå ikke helt normalt. Kan garantere at det er en del av de som sitter på et fly til enhver tid som har tatt et eller annet for å roe seg ned. Mange drikker faktisk før de skal fly, er ikke nødvendigvis noe bedre det heller. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå