Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bruker ull på tur, selv om det er 25 varmegrader. Tynn merinoull. Er genialt, for man blir ikke klam, fukten transporteres bort, og så lukter det ikke høgg (som sportsundertøy i polyester). Tørker raskt gjør det også. 

Anonymkode: 71aee...530

Men ull klør jo noe inni granskauen når man blir varm og svett? I hvertfall gjør der det på meg. (Ja, inkludert merinoull.) 

Anonymkode: 837ee...aad

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeans ble vel opprinnelig lagd for cowboy's i USA som en slitesterk bukse de kunne bruke i sitt arbeid. Så å bruke de på tur er vel omtrent samme bruksområde som de originalt ble laget for. Ser ikke problemet.

Har selv opplevd flere ganger folk som klager på at jeg bruker jeans under alpint buksa på vinteren. Jeg ser overhode ikke hva som skulle være problemet med det?

Anonymkode: 5bec6...c69

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske vanlig å bruke jeans under klatring, og jeg har noen DU/ER-par i syntetblanding som er laget for friluftsliv.

Anonymkode: da3bb...62b

AnonymBruker
Skrevet

Som vanlig er folk ute etter å ta ts, patetisk! 

Olabukse er ikke et plagg egnet for tur,stivt og tungt. Og jeg forstår meg slett ikke på folk som bruker et sluk plagg til alt. 

Jeg liker å ha klær tilpasset formålet og når det gjelder friluftsliv så får man mye mer glede av turen med komfortable klær. Jeg har prøvd begge deler og det er en formidabel forskjell! 

Anonymkode: bd4cf...07e

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...