Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker eks på hvordan vi har monopoler i dagligvarebransjen, og partier får millioner i støtte fra ledere som Rimi-Hagen. Det er jo en form for korrupsjon. 

Og Tollefsen som fikk billige boliger av forrige høyrebyråd i Oslo er bekjent av flere politikere. 

Politikere flest eier egen bolig og er tjent med at boliger er en investering. Jeg kan sikkert komme på tjue tilfeller til. Hvorfor stiller vi ikke politikerne til ansvar? Vi later som vi er så mye mer demokratiske enn Russland og Kina, men vi lar politikerne gjøre det ene og det andre. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller Solberg som lot ektemannen gjøre dem rike på aksjespekulasjoner med innside informasjon fra statsministerens kontor. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Eller Støre&co som "presset" NB til å sette ned renten i Juni for å redde valget til høsten - så sørger de indirekte for at krona går i dass for n'te gang for å "presse" oss inn  i EU 😉 

I beste "Trump-stil"..... 😉 

Jeg vil også kalle det "korrupsjon" at de bruker penger på både EU, det grønne skiftet og kriger MOT folkets vilje.

Kan fortsette i det uendelige.....

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Tipper mange politikere legger planer for fremtidige jobber mens de har verv. &nbsp
og da vil det være fare for at disse firmaene blir ekstra godt i varetatt av stortingsrepresentanten i forkant. 

Kjell Magne Bondevik er kanskje ikke det beste eksempelet men han jobbet bra i kulissene før han åpnet oslosenteret sitt, som fikk masse tilskudd. 

https://www.dn.no/sikret-50-millioner-til-eget-fredssenter/1-1-688666

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Majer skrev (16 timer siden):

Tenker eks på hvordan vi har monopoler i dagligvarebransjen, og partier får millioner i støtte fra ledere som Rimi-Hagen. Det er jo en form for korrupsjon. 

Det er da ikke mer korrupsjon at folk med penger ønsker å støtte partier som ønsker mindre formuesskatt enn det samrøret LO har med AP. I tillegg er de jo i styrene til hverandre.

Ellers er det nok mange år siden Rimi-Hagen var i dagligvarebransjen.

Og Tollefsen som fikk billige boliger av forrige høyrebyråd i Oslo er bekjent av flere politikere. 

For ikke å snakke om Røkke sitt meget gunstige kjøp av Aker. Lønte seg å være AP medlem da.

Politikere flest eier egen bolig og er tjent med at boliger er en investering. Jeg kan sikkert komme på tjue tilfeller til. Hvorfor stiller vi ikke politikerne til ansvar?

De fleste i Norge eier sin egen bolig. Hva er galt med det? 

Vi later som vi er så mye mer demokratiske enn Russland og Kina, men vi lar politikerne gjøre det ene og det andre. 

På hvilken måte er vi ikke mer demokratiske enn Russland? Tenker du det er mange med andre politiske tanker som blir drept eller stuet bort i fangeleirer i Norge?

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
stan skrev (12 timer siden):

Eller Solberg som lot ektemannen gjøre dem rike på aksjespekulasjoner med innside informasjon fra statsministerens kontor. 

For noe tull. Dette har da ikke rot i virkeligheten.

Er det noe jeg ikke har fått med meg så kan du sikkert komme opp med noe som bekrefte påstanden?

Hadde det vært innsidehandel så hadde nok Finnes kunne tjent mer enn index, noe han ikke gjorde.

• Liker 3
Skrevet

Å tro at vi ikke har korrupsjon i Norge, vil være fryktelig naivt.

Våre folkevalgte vet å "mele sin egen kake". De går med vilje og viten mot innbyggernes vilje (EU) og driver med kamaraderi. 

Men det jeg er mest skremt over, er at ingen reagerer og protesterer.... 

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
Virrum skrev (8 minutter siden):

Våre folkevalgte vet å "mele sin egen kake". De går med vilje og viten mot innbyggernes vilje (EU) og driver med kamaraderi. 

Det er jo fordi 90% av befolkningen i Norge ikke forstår en døyt av det som skjer - verken i Norge eller verden forøvrig.... 😉 

Hvilket politikerne også har sørget for indirekte ved å "eie" og infiltrere mediehusene med Venstre-eliten 😉 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Illuminatum skrev (14 minutter siden):

At de ikke hadde nok bevis til å faktisk anklage ham er etter min mening ikke det samme som at han (og Erna) ikke har opptrådd uetisk. https://www.nrk.no/norge/dette-er-detaljene-i-aksjesaken-til-sindre-finnes-og-erna-solberg-1.16562098 Bla. at han flere ganger ignorerte oppfordringer om å legge aksjehandel på is grunnet Ernas posisjon. 

Hadde det vært innsidehandel så hadde nok Finnes kunne tjent mer enn index, noe han ikke gjorde.

At han er/var klønete er ikke et argument for at saken ikke har betydning.

I tillegg er det jo kjent at Sindre løy på seg en siviløkonom-tittel.

Personlig synes jeg at Ernas påstand om at hun ikke var klar over Sindres aksjespekulasjon, siden de hadde felles konto, enten vitner om at hun lyver, eller at hun har vist så stor grad av uvett at hun ikke er skikket til å representere det norske folk.

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Sportydame skrev (17 minutter siden):

Det er jo fordi 90% av befolkningen i Norge ikke forstår en døyt av det som skjer - verken i Norge eller verden forøvrig.... 😉 

Hvilket politikerne også har sørget for indirekte ved å "eie" og infiltrere mediehusene med Venstre-eliten 😉 

Så godt at du har forstått alt. Da kan du vel sikkert lære oss andre opp?

• Nyttig 2
Skrevet
Lurium skrev (14 minutter siden):

I tillegg er det jo kjent at Sindre løy på seg en siviløkonom-tittel.

Det stemmer.

Lurium skrev (14 minutter siden):

Personlig synes jeg at Ernas påstand om at hun ikke var klar over Sindres aksjespekulasjon, siden de hadde felles konto, enten vitner om at hun lyver, eller at hun har vist så stor grad av uvett at hun ikke er skikket til å representere det norske folk.

Felleskonto hadde de vel ikke. Jeg kan godt drive masse uten at kona mi vet det. Hvor mye aksjer jeg kjøper på telefonen har hun ingen kunnskap om.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Virrum skrev (35 minutter siden):

Helt enig.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Sportydame skrev (24 minutter siden):

Men du har selvsagt forstått alt 🤭

• Liker 1
Skrevet
Sportydame skrev (1 time siden):

Eller Støre&co som "presset" NB til å sette ned renten i Juni for å redde valget til høsten - så sørger de indirekte for at krona går i dass for n'te gang for å "presse" oss inn  i EU 😉 

I beste "Trump-stil"..... 😉 

Jeg vil også kalle det "korrupsjon" at de bruker penger på både EU, det grønne skiftet og kriger MOT folkets vilje.

Kan fortsette i det uendelige.....

Selvfølgelig finnes korrupsjon i Norge. Men å kalle det å følge opp vedtak som har fått flertall i Stortinget - vårt øverste styringsorgan, som vi alle stemmer inn medlemmer til, for korrupsjon (riktignok i anførselstegn), tror jeg ikke bidrar noe særlig til samtalen. 

• Liker 3
Skrevet

De som tror at den graden vi har her i Norge er i nærheten av det som finnes feks Russland som er nevnt har aldri vært der og skjønner ikke i hvilken grad enhver institusjon der er gjennom korrupt i alle aspekter, inkl politi, politikere, militær, administrasjon samt de lokale Sergei og Ivan som rister penger av alle lokale butikker og firma i stor skala.

Vi er lillebror i denne klubben der Russland ikke en gang er i nærheten av de aller verste.

• Liker 1
Skrevet
Majer skrev (22 timer siden):

Politikere flest eier egen bolig og er tjent med at boliger er en investering. Jeg kan sikkert komme på tjue tilfeller til. Hvorfor stiller vi ikke politikerne til ansvar? Vi later som vi er så mye mer demokratiske enn Russland og Kina, men vi lar politikerne gjøre det ene og det andre. 

Det er jo ikke noe forskjell på det og at LO gir titalls millioner i partistøtter?

Alle er tjent med at boliger er en investering inkludert politikere 

• Nyttig 2
Skrevet
stan skrev (18 timer siden):

Det stemmer jo ikke i det hele tatt

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
huldra_hildur skrev (17 timer siden):

Det stemmer jo ikke i det hele tatt

Finnes drev med aksjer mens Solberg var statsminister. Han fikk info på grunn av dette som ingen andre hadde. Det er definisjonen på innsidehandel. 

Det var Solbergs ansvar å sørge for at dette ikke skjedde. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Illuminatum skrev (23 timer siden):

Er det noe jeg ikke har fått med meg så kan du sikkert komme opp med noe som bekrefte påstanden?

At Finnes ikke evnet å bruke informasjonen sier mer om han. Men så er han jo ikke siviløkonom allikevel. 

• Liker 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...