Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vet ikke hvor jeg skal henvende meg, så prøver her. Sønnen min går på vgs og har ingen venner pr i dag. Det er så sårt og trist å se han ensom kveld etter kveld, helg etter helg, ferie etter ferie.

Han er ganske opptatt noen dager i uken pga fritidsaktivitet, men ønsker gjerne noen å finne på ting med utenom. F.eks. kino, bytur, filmkveld,fotballkamper/sportsarrangementer, kortspill, gamingvenner etc.

De vennene han hadde har bare gått videre uten å se seg tilbake.  Han er en veldig snill og ordentlig gutt, ganske sjenert (litt engstelig?) før han blir godt kjent. Han er ikke den som tar stor plass i ei gruppe. Er det noen her inne som enten har ungdommer selv/ har venner som har ungdommer som har behov for nye venner? Helst vgs alder, men selvfølgelig spiller alder ikke så stor rolle. Jente eller gutt er ikke så farlig. Hadde satt stor pris på om noen hadde tatt kontakt. 

Evt noen tips til hvordan gå fram for å søke etter nye venner? Uten å eksponere han for mye? 

Skrevet

Finnes det aktiviteter i nærheten? Slik at han og de andre selv kan dra til og fra? Hjemveien er ofte det mest sosiale. 

Skrevet
stan skrev (1 time siden):

Finnes det aktiviteter i nærheten? Slik at han og de andre selv kan dra til og fra? Hjemveien er ofte det mest sosiale. 

Takk for svar 😊Litt usikker på hvilke andre du tenker på? Vi søker «de andre», altså venner. Aktiviteter er det mye av,  men han søker noen å dele de med 😊. Noen andre i Trøndelag som kunne tenke seg flere å være sammen med 😊

• 2 uker senere...
Skrevet

Ingen som vet av ungdommer i Trondheim som har behov for utvidet nettverk/noen å være sammen med/en ny venn? Det må da være flere i samme båt? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...