SPOCA Skrevet 2. juli #1 Skrevet 2. juli Noen som spiller brettspill her, som har lyst til å snakke om brettspill, og komme med tips? Hva er deres favoritter? Hvor ofte spiller dere? Mannen min og jeg elsker brettspill. Han er den som introduserte meg til brettspill (utover Ludo og Monopol), og jeg har blitt skikkelig bitt av basillen. Vi spiller nesten hver eneste dag. Mine favoritter er Frosthaven, Gloomhaven, Carcassonne, Catan/Settlers, The Castles of Burgundy, Dorfromantik, Roots og River Valley Glassworks. 2
GreenHarmony Skrevet 7. juli #2 Skrevet 7. juli Elsker brettspill, men spiller dessverre ikke så ofte som jeg skulle ønske..! Sommerhalvåret rekker vi rett og slett ikke å sette av så mye tid til det, mest fordi vi spiller spill som gjerne tar litt tid 😊 Escape Room spill (finnes SÅ mange på markedet nå) Cluedo, Wingspan og Exploding Kitten, nevner det selv om det er kortspill. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #3 Skrevet 7. juli Elsker også brettspill, har spilt mye med mannen særlig, men også med venner, men har rukket mindre de siste årene. Mine favoritter når man har relativt god tid og spiller med folk som har spilt mye før: -Everdell med Spirecrest Expansion (gjør spillet mer variert og med flere valg underveis) -Lost Ruins of Arnak (tar mye tid og mye å tenke på, men sykt gøy) -Spirit Island (avansert samarbeid) Av spill som tar litt kortere tid og er litt enklere: -Everdell (uten expansion, fortsatt det mer avanserte på denne lista) -Canvas (særlig med reflections expansion, vakkert spill og overraskende gøy og mulig å tilpasse vanskelighetsgrad mye) -Codenames (verdens beste partyspill i min mening, som jeg ikke kjenner noen som ikke liker) -Mysterium park (eller vanlig mysterium hvis man er mange og har bedre tid) Med mannen spiller jeg også mye kortspillet Magic: the Gathering, samt ulike escape room brettspill. Foreløpig er deckscape sine blant de jeg liker best, særlig noen av de har hatt veldig smarte mechanics uten å ta for lang tid, og det er blant de som har færrest veldig dumme løsninger (fra mitt synspunkt hvertfall) Anonymkode: 6a1cf...dfb
WeirdLady73 Skrevet 7. juli #4 Skrevet 7. juli Jeg elsker brettspill men har dessverre ingen å spille sammen med så da blir det litt Yatzy på egenhånd og lastet ned Scrable og Wordfeud
AnonymBruker Skrevet 8. juli #5 Skrevet 8. juli Verdens morsomste spill hvis man tar et glass vin til og vil le mye: Redneck Life https://www.gutbustingames.com/store/p1/redneck-life.html Spillet du ikke viste at du trengte 😄 Anonymkode: 3cb88...e2b
Sinsiew Skrevet 8. juli #6 Skrevet 8. juli Terraforming Mars, Catan og Wingspan er favoritter her. Dwellings of Eldervale og Library er kjøpt inn men ikke prøvd enda.
Sigrid<3 Skrevet søndag kl 03:10 #7 Skrevet søndag kl 03:10 Elsker Kongen befaler, Thats pretty clever, ryktet går, replay, mistenkt, monopol og Monkey palace nå for tiden. Jeg elsker også unstable unicorns, men det er jo et kortspill
Popc0rn Skrevet søndag kl 03:47 #8 Skrevet søndag kl 03:47 Jeg elsker brettspill. Har rundt 100 stk og en del av disse har ikke blitt spilt. 😮 Jeg har ønsket meg brettspill til jul og har fått et par hver jul uten at jeg har fått prøvd alle. Dessverre blir det sjeldent til at jeg får spille brettspill. Jeg har tenkt på å lage en brettspillklubb i bygda. Tror det kunne slått an. Jeg vet om en brettspillklubb i nærmeste by som er 35 minutter unna, men det har ikke blitt til at jeg har dratt dit. Jeg har spilt lite brettspill de siste årene, så jeg er ikke veldig oppdatert på de nyeste. Men noen av favorittene er Settlers of Catan, Dominion, Ticket to Ride, Splendor, Carcasonne, Ubongo 3D.
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:31 #9 Skrevet søndag kl 08:31 Brettspill er GØY! Vennene mine synes også brettspill er gøy, heldigvis, men samboeren synes dessverre ikke det. Mine favoritter er Escape Room spill, Ticket To Ride (i flere varianter, spesielt Rails and Sails), New York Akutten, Ryktet Går og Secret Hitler. Anonymkode: dadf1...d18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå