AnonymBruker Skrevet 2. juli #1 Skrevet 2. juli Vi vurderer å flytte til Verdal, der mannen min er fra. Barna er 6, 12 og 15 år. Er ute etter erfaringer og tips til hvor en bør bo, hvilke skoler som anbefales, områder å eventuelt holde seg unna og alle andre erfaringer med å bo der med barn. Alt tas imot med takk, da jeg er forholdsvis blank på temaet foreløpig. 😀 Anonymkode: 0ea30...80b
AnonymBruker Skrevet 6. juli #3 Skrevet 6. juli Verdal er litt kjedelig. Velg heller et nabolag på Levanger eller Steinkjer Anonymkode: 6b2aa...9b9
AnonymBruker Skrevet 6. juli #4 Skrevet 6. juli Jeg har bodd på Verdal i nesten 50 år, og har hatt barn på flere skoler der. Nå vet jeg ikke hvor dere kommer fra og hva dine barn er vant med, men Verdalsøra barne og ungdomsskole er den største skolen og en av to ungdomsskoler. Den er relativt nybygd. Der er det 2-3 klasser på hvert kull på barneskolen og 4-5 på ungdomsskolen. Ellers har du Ørmelen barneskole i sentrum. Det er en mottaksskole med mange forskjellige nasjonaliteter. Ellers er det flere mindre barneskoler utenfor sentrum, og Vuku ungdomsskole med 2 klasser pr år. Verdal har masse industri og privat næringsliv, og har satset en del på dette de siste årene. Og har noen dere kunnskap om regnskap så trenger min arbeidsgiver flere ansatte 😀 Ellers er det kort vei til Levanger (15 min med bil) og Steinkjer (30 min med bil) om man får jobb der. Anonymkode: 75d69...7e2
AnonymBruker Skrevet 6. juli #5 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har bodd på Verdal i nesten 50 år, og har hatt barn på flere skoler der. Nå vet jeg ikke hvor dere kommer fra og hva dine barn er vant med, men Verdalsøra barne og ungdomsskole er den største skolen og en av to ungdomsskoler. Den er relativt nybygd. Der er det 2-3 klasser på hvert kull på barneskolen og 4-5 på ungdomsskolen. Ellers har du Ørmelen barneskole i sentrum. Det er en mottaksskole med mange forskjellige nasjonaliteter. Ellers er det flere mindre barneskoler utenfor sentrum, og Vuku ungdomsskole med 2 klasser pr år. Verdal har masse industri og privat næringsliv, og har satset en del på dette de siste årene. Og har noen dere kunnskap om regnskap så trenger min arbeidsgiver flere ansatte 😀 Ellers er det kort vei til Levanger (15 min med bil) og Steinkjer (30 min med bil) om man får jobb der. Anonymkode: 75d69...7e2 Jeg kan legge til at det er mildt sagt ganske turbulent rundt skolestrukturen i Verdal nå. 🤪 Stiklestad skole åpner snart i splitter nye bygninger (de gamle var nedslitt), den ser i alle fall veldig fin ut utenfra. Levanger og Verdal har felles arbeidsmarked, og det er mange som bor i en by og jobber i den andre. Mange jobber også i Stjørdal eller Steinkjer. Å bo i Levanger kan også være et godt alternativ. Det er litt kulturforskjeller mellom de to stedene, det kommer an på hva du foretrekker. Om du vil bo «sentralt» eller landlig har selvsagt betydning begge steder. Verdal pleide å ha et veldig dårlig rykte pga rus og ungdomsmiljø og enda mer rus, men jeg har inntrykk av at det er mye bedre nå. Eller at det i alle fall ikke skiller seg negativt ut ift nabobyene lenger. Anonymkode: 15f81...4c7
AnonymBruker Skrevet 6. juli #6 Skrevet 6. juli For å være mer konkret rundt skolestruktur: Det har vært snakk om å legge ned Ørmelen skole. Når det gjelder Vuku ungdomsskole har Verdal kommune gjort noe ganske besynderlig, nemlig at de har busser elever dit for å holde elevtallet oppe. Nå har kommunen fått trøbbel med statsforvalteren pga nærskoleprinsippet. Ikke alle er fornøyde med at ungdommen må kjøre buss i 20 minutter til skolen, når det kunne syklet på ti minutter eller mindre til det som faktisk er nærskolen (Verdal ungdomsskole). Mens andre ikke vil at ungene skal gå på ungdomsskole på «øra» fordi de mener det er for stort og for mye rus. Uansett, det har vært tidvis ganske underholdende å følge med på den politiske debatten og alle rundene med statsforvalter, og vi får se hva enden på visa blir! I ytterste konsekvens kan ungdomstrinnet forsvinne fra Vuku hvis nærskoleprinsippet skal følges, for da er det ikke så mange elever igjen. Anonymkode: 15f81...4c7
AnonymBruker Skrevet 6. juli #7 Skrevet 6. juli Jeg kjenner til noen som flyttet dit for å gå i en menighet de har der. Ser det nevnes rus her, men det er det i hvert fall ikke med dem. Utover det så kjenner jeg ikke til plassen, men vet hun som flyttet dit trivdes de årene hun bodde der. (Hun hadde ikke barn da.) Anonymkode: 40865...243
AnonymBruker Skrevet 7. juli #8 Skrevet 7. juli Tusen takk for svar alle sammen! Skolekretsen mannen min ønsker at vi skal bo i er Ørmelen, det er der han har vokst opp. Jeg har lyst til å velge den skolen som det er minst dramatisk å være tilflytter til - en som feks. tar dette med inkludering, og forebygging av mobbing og utenforskap på alvor. Av en eller annen grunn er jeg litt skeptisk til Ørmelen, litt fordi det er en mottaksskole der det er mye press på ressurser? Anonymkode: 0ea30...80b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå