Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen tips til hvordan jeg kan slutte å ha angst før trening. Jeg får indre uro, blir skjelven og uvel før jeg starter. Dette hemmer meg og er plagsomt. Hadde ikke det før, men har kommet siste året. Trener styrke og jogging. Beina blir blytunge og økten redusert. 

Anonymkode: 75b23...fce

AnonymBruker
Skrevet

Vet du hvorfor du blir nervøs da? Lettere å ta tak i om du vet hva ved treningen som gjør deg nervøs. Vanskelig å gi noen råd også - rådene vil variere med hva og hvorfor. 

Anonymkode: 8abb0...ef5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vet du hvorfor du blir nervøs da? Lettere å ta tak i om du vet hva ved treningen som gjør deg nervøs. Vanskelig å gi noen råd også - rådene vil variere med hva og hvorfor. 

Er det jeg ikke vet. Prestasjon? Redd for å feile? Aner ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det jeg ikke vet. Prestasjon? Redd for å feile? Aner ikke. 

Hvis det kan være prestasjon eller lignende, så synes jeg du skal prøve å ta et steg tilbake i et par uker. Kortere økter, lettere økter (mindre vekt, lavere fart, kortere tur). Slipp opp litt et par ukers tid rett og slett. Kanskje det bare hR blitt for mye "alvor" i hodet ditt og du trenger å finne treningsgleden igjen 😊

Å ha en deload-uke hver 4.-5. Uke er forresten sunt 👍 forebygger skader, tilfører litt overskudd og forhindrer overtrening.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Å ha en deload-uke hver 4.-5. Uke er forresten sunt 👍 forebygger skader, tilfører litt overskudd og forhindrer overtrening.

Det liker jeg å høre, for det har jeg ofte 😄😄😄 og jeg merker faktisk at jeg løfter mer og bedre etter en liten pause hvor jeg har gjort andre ting

AnonymBruker
Skrevet

For meg hjelper det å huske på at excitement og anxiety føles helt likt i kroppen. Forskjellen er tankene. 

Du kan forsøke å tenke på ting som gjør deg gira og koble disse til følelsen i kroppen. For meg snur det ofte da!

Anonymkode: ca70c...372

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det kun før trening eller ellers i hverdagen også? 

Anonymkode: db348...a1a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er det kun før trening eller ellers i hverdagen også? 

Bare med trening. Mulig en pause vil hjelpe. Trent mye og lenge, men nå er det mest vondt. Prøver å få god kondisjon, men så ender det med uro, stress og tunge bein. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bare med trening. Mulig en pause vil hjelpe. Trent mye og lenge, men nå er det mest vondt. Prøver å få god kondisjon, men så ender det med uro, stress og tunge bein. 

Tror du at du kan være overtrent? Kanskje mindre og roligere trening vil hjelpe? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...