Gjest fomle Skrevet 19. mars 2006 #1 Skrevet 19. mars 2006 Hei... Når man måler crp verdien/hurtigsenken ,Vet at ved bakteriell infeksjinVved mistanke om infeksjon, er det noen som vet hvor høy denne kan være? Når er det tegn på at noe er virkelig galt?Ved bakteriell infeksjon har jeg hørt at verdien kan være over 50,men hvor mye over 50? Gled for svar
Gjest fomle Skrevet 19. mars 2006 #2 Skrevet 19. mars 2006 Ble noe feil her,kom med noe i begynnelsen av innlegget som ikke skal være der...Men dere skjønner det vel...Gikk litt fort.. "Vet at..." skal ikke være med..
Gjest gjest1 Skrevet 19. mars 2006 #3 Skrevet 19. mars 2006 Det er nesten umulig å si noe om alvorlighetsgrad utifra CRP. Dette er noe som må sees i sammenheng med kliniske funn og evnt. kroniske tilstander. Normalverdier for CRP er under 8-10.
Gjest Gjesta Skrevet 19. mars 2006 #4 Skrevet 19. mars 2006 Min var på 386, da hadde jeg infeksjon i en hjerteklaff og hovedpulsåren. Leste her et sted (der jeg feilaktig påstod at min CRP var over 600 eller noe) at over 120 eller 200 er infeksjon i et stor organ... Jeg husker ikke hva slags infeksjon jeg hadde, men jeg hadde ventilendokarditt, og oppvekst av gule stafylokokker tror jeg det var. Fikk 6-8 forskjellige antobiotika på det verste
Gjest fomle Skrevet 19. mars 2006 #5 Skrevet 19. mars 2006 så en crp oopimøt 500 behøver ikke tyde på noe veldig alvorlig?
FrøkenJuliet Skrevet 19. mars 2006 #6 Skrevet 19. mars 2006 Når jeg var forkjølet hadde jeg ca 25, bronkitt ca 50 og lungebetennelse ca 200... utrolig hva man husker...
Gjest Gjesta Skrevet 19. mars 2006 #7 Skrevet 19. mars 2006 så en crp oopimøt 500 behøver ikke tyde på noe veldig alvorlig? ← Eh, jo, det vil jeg tro. Jeg var døden nær og måtte opereres umiddelbart og lå på sykehus i seks uker
Gjest Gjesta Skrevet 19. mars 2006 #8 Skrevet 19. mars 2006 For all del, er dette deg eller noen du kjenner, denne syke må jo under behandling umiddelbart!
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2006 #9 Skrevet 19. mars 2006 så en crp oopimøt 500 behøver ikke tyde på noe veldig alvorlig? ← Mamma hadde crp på noe over 500... hun hadde da bukhinnebetennelse og blodforgiftning. Crp over 50 er ikke bra... over 100 enda dårligere Så når du kommer på 500, da er tilstanden TEMMELIG alvorlig!
Gjest Søster Siren Skrevet 20. mars 2006 #10 Skrevet 20. mars 2006 Hvis du har over 100-150 i crp er det nødvendig med intravenøs antibiotikabehandling. Hvis du har crp på opp mot 500 vil du være svært dårlig! Og til Lily; crp sier mye om tilstanden, fordi den forteller noe om hvor stor infeksjonen er. Selvfølgelig må det ses i sammenheng med allmentilstanden, men noen føler de er døden nær under en forkjølelse, mens andre knapt hefter seg ved den.
Gjest gjest1 Skrevet 20. mars 2006 #11 Skrevet 20. mars 2006 Hvis du har over 100-150 i crp er det nødvendig med intravenøs antibiotikabehandling. Hvis du har crp på opp mot 500 vil du være svært dårlig! Og til Lily; crp sier mye om tilstanden, fordi den forteller noe om hvor stor infeksjonen er. Selvfølgelig må det ses i sammenheng med allmentilstanden, men noen føler de er døden nær under en forkjølelse, mens andre knapt hefter seg ved den. ← Jeg synes bare at det er litt skummelt å stille noens diagnose inne på et forum. Og det er mulig å ha 100 i CRP og ikke behøve i.v antibiotkabehandling. Jeg vet at en CRP kan si mye om tilstanden, men at det er nødvendig å se den i en større sammenheng. Enkelte kroniske tilstander kan gi en konstant høy CRP. Uansett regner jeg med at trådstarter har vært i kontakt med lege siden h*n har fått målt en CRP.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå