AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:56 #21 Skrevet torsdag kl 08:56 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Så ekle enkelte er her inne, aldri har de gjort noe feil selv 😅 Avhengig av når dere skal reise: enten kontakt politiet v passavdelingen og spør om hvor lang tid det vil ta å ordne nytt pass (sjekk også avdelingene litt unna deg, hender de har bedre kapasitet). Da jeg trengte nødpass dukket vi bare opp på flyplassen en del timer tidlig så gikk det helt fint, men det er kanskje 20 år siden. Det var for en helt vanlig ferie i mai. Anonymkode: 4f485...172 Du tenker at det som skjedde for 20 år siden er relevant nå? Anonymkode: 32e28...5f9 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:13 #22 Skrevet torsdag kl 10:13 ID-kort kan gå fortere å bestille, du må ringe de ulike kontorene i nærheten av der du bor og høre om de har lagt ut flere timer/har noen avbestillinger. Har de ikke, må du sjekke selv flere ganger om dagen, eventuelt være villig til å reise enda lenger (avhengig av hvor du bor). En ting er å få time, men det skal jo produseres også. Ring evt flyplass og politi og hør om det er en åpning. Ja, det er knotete å ikke sjekke passene i god tid, men alle kan jo gjøre feil. Men ville heller tatt en lang telefonrunde og lagt meg flat enn å spørre på Kvinneguiden.... Anonymkode: f8762...c2e
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:35 #23 Skrevet torsdag kl 16:35 AnonymBruker skrev (8 timer siden): TS har flere barn. Det ene barnet mangler pass. Hva er det som er forvirrende her? Til informasjon har barns pass varierende gyldighetstid, basert på barnets alder. Anonymkode: 35b70...27e Og dermed må man planlegge litt på forhånd, ikke «gå ut fra» at passet er gyldig i fem år. Til opplysning har jeg tre barn selv, og pga ulik gyldighetstid pga alder må de fornyes til tre ulike tidspunkter. Fullt mulig å få til! Anonymkode: 3917b...c61
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:02 #24 Skrevet torsdag kl 21:02 Tips til andre sosekopper, som TS: I det øyeblikket du henter det nye passet, legger du en påminnelse i kalenderen om å bestille ny passtime. Legg påminnelsen seks måneder før utløpsdatoen i passet. Det første passet er gyldig i to år, så blir det tre, så fem, så ti. Det er ikke vits i å prøve å holde styr på alt i hodet - bare legg det i kalenderen. Dette er sånne ting som bare ikke skjer med oss, fordi vi har gode systemer. Anonymkode: e8717...ba8 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #25 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Dette er sånne ting som bare ikke skjer med oss, fordi vi har gode systemer. Man får også melding fra politiet i veldig god tid. Vet ikke om den går til begge foreldrene, og jeg tror man selv må finne ut hvilket barn det gjelder. Men det kommer melding om at passet ditt eller passet til et barn du har ansvar for, løper ut om X mnd. Anonymkode: 729b1...0eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå