AnonymBruker Skrevet 27. juni #1 Skrevet 27. juni Jeg har i mange år slitt med ocd-lignende tilstand. Men legen sendte meg videre til psykolog. Jeg ble så utmattet tilslutt av den kroniske angsten at jeg ble delvis sykemeldt. Har vært delvis sykemeldt i ca 6 måneder. Jeg har fått time hos psykolog nå men han har mye negativ omtale. Og jeg føler meg litt bedre etter medisinering men ikke helt bra. Men er bedre enn jeg var. Kan psykologen gjøre mer enn hva jeg kan klare på egenhånd? Jeg bruker chatgpt som psykolog inntil timen og det hjelper mye. Anonymkode: 27fc7...d9b
AnonymBruker Skrevet 27. juni #2 Skrevet 27. juni hva har du å tape om du prøver? du er delvis sykemeldt Anonymkode: 94b87...de1 2 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni #3 Skrevet 27. juni Du har skrevet en tråd om dette før. Er det en avtalespesialist på Nesttun? Jeg kjenner noen som har gått til ham og blitt skadet. Bli henvist til DPS og få pre-screeningssamtale med OCD-team. De er veldig gode i Bergen. Anonymkode: fd772...a21 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #4 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har skrevet en tråd om dette før. Er det en avtalespesialist på Nesttun? Jeg kjenner noen som har gått til ham og blitt skadet. Bli henvist til DPS og få pre-screeningssamtale med OCD-team. De er veldig gode i Bergen. Anonymkode: fd772...a21 Slenger meg på - det er flere avtalespesialister man bør styre unna i Bergen Anonymkode: 4e1b7...655 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #5 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du har skrevet en tråd om dette før. Er det en avtalespesialist på Nesttun? Jeg kjenner noen som har gått til ham og blitt skadet. Bli henvist til DPS og få pre-screeningssamtale med OCD-team. De er veldig gode i Bergen. Anonymkode: fd772...a21 Nei. Det er en annen. Jeg er veldig redd for at han er en dårlig psykolog med tanke på omtalene. Det står at han ikke forstår seg på problemene osv Anonymkode: 27fc7...d9b
AnonymBruker Skrevet 27. juni #6 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har i mange år slitt med ocd-lignende tilstand. Men legen sendte meg videre til psykolog. Jeg ble så utmattet tilslutt av den kroniske angsten at jeg ble delvis sykemeldt. Har vært delvis sykemeldt i ca 6 måneder. Jeg har fått time hos psykolog nå men han har mye negativ omtale. Og jeg føler meg litt bedre etter medisinering men ikke helt bra. Men er bedre enn jeg var. Kan psykologen gjøre mer enn hva jeg kan klare på egenhånd? Jeg bruker chatgpt som psykolog inntil timen og det hjelper mye. Anonymkode: 27fc7...d9b Selvfølgelig klarer psykologen det bedre enn det du vil gjøre på egenhånd. Du vil vel ikke leve på medisiner resten av livet, så da tar du imot tilbudet om hjelp Anonymkode: 0889d...746 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #7 Skrevet 27. juni Du bør selvsagt prøve spesialisert behandling (som terapi er, og medisiner ikke er), for å lære å møte angsten din og bli bedre. Anonymkode: cdadb...0ce
AnonymBruker Skrevet 27. juni #8 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Det er en annen. Jeg er veldig redd for at han er en dårlig psykolog med tanke på omtalene. Det står at han ikke forstår seg på problemene osv Anonymkode: 27fc7...d9b Er der bare en psykolog der du bor da? Anonymkode: 0889d...746
AnonymBruker Skrevet 27. juni #9 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei. Det er en annen. Jeg er veldig redd for at han er en dårlig psykolog med tanke på omtalene. Det står at han ikke forstår seg på problemene osv Anonymkode: 27fc7...d9b Men hvorfor ber du ikke fastlegen om henvisning til DPS? Jeg forstår ikke helt det, og dette snakket du om i din forrige tråd også for noen uker siden. Hvis disse psykologene er så dårlige at en får tilgang hos en avtalespesialist UTEN via DPS så er det noe alvorlig feil med dem. OCD-behandling foregår hos OCD-team. Anonymkode: fd772...a21
AnonymBruker Skrevet 28. juni #10 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du har skrevet en tråd om dette før. Er det en avtalespesialist på Nesttun? Jeg kjenner noen som har gått til ham og blitt skadet. Bli henvist til DPS og få pre-screeningssamtale med OCD-team. De er veldig gode i Bergen. Anonymkode: fd772...a21 Nei jeg har ikke skrevet en tråd om det før. Anonymkode: 27fc7...d9b
AnonymBruker Skrevet 28. juni #11 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Selvfølgelig klarer psykologen det bedre enn det du vil gjøre på egenhånd. Du vil vel ikke leve på medisiner resten av livet, så da tar du imot tilbudet om hjelp Anonymkode: 0889d...746 Enig. Jeg vil helst slippe å gå på medisiner resten av livet. Sant det. Anonymkode: 27fc7...d9b
AnonymBruker Skrevet 28. juni #12 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Og jeg føler meg litt bedre etter medisinering men ikke helt bra. Jeg bruker chatgpt som psykolog inntil timen og det hjelper mye. Å kun bruke kompenserende tiltak er sjelden nok. Det vil ikke behandle deg og gi deg verktøy for å kunne mestre, håndtere bedre, bli bedre og mulig bli frisk Anonymkode: 6a427...a93
AnonymBruker Skrevet 28. juni #13 Skrevet 28. juni Psykolog ser jeg på som bortkastede penger. De kurerer ingen. Anonymkode: d8162...e33
AnonymBruker Skrevet 28. juni #14 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Psykolog ser jeg på som bortkastede penger. De kurerer ingen. Anonymkode: d8162...e33 Det er heller ikke jobben til en psykolog. Kor og enkelt fortalt: Jobben er å gi vedkommende verktøy til å kunne endre tankegang og/eller handlingsmønster, verktøy til å kunne bedre fungering eller få et mer funksjonelt repertoar. Og at de verktøyene vedkommende får er forsvarlige og hensiktsmessige ihht. vedkommendes utfordringer og funksjonsnivå. Og så er det opp til vedkommende om man vil benytte seg av dem eller ikke. Anonymkode: 6a427...a93 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni #15 Skrevet 28. juni Når man er sykmeldt har man plikt til å medvirke i behandling om man vil beholde sine sykepenger. Både arbeidsgiver og Nav kan bestride sykmeldingen/ nekte sykepenger dersom de mener at du ikke medvirker til å bli frisk. Å bare gå sykmeldt uten å ha en behandlingsplan kan gi deg problemer. Om din lege har henvist deg til psykolog så er det fordi h*n tenker på det som et led i din behandling mot å komme tilbake i jobb. Anonymkode: f662f...a1f 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #16 Skrevet 28. juni Jeg har en psykolog med veldig dårlig omtale på legelisten. Har gått til han lenge og har aldri vært enig i noe av det som står der. Tenker det bør være verdt å prøve. Anonymkode: 76b7a...172 1
Carrot Skrevet 28. juni #17 Skrevet 28. juni Først, noen må gå på medisiner resten a livet fordi de har et sykdomsbilde som gjør det nødvendig, ikke alle blir hjulpet av terapi eller at terapi alene kan gjør dem så bra at de kan gå av medisiner - det er ingen skam i det slik det virker som om noen i trådel forsøker legge det frem. Så, jeg ville gått til timen og gjort meg opp en mening selv og ikke lagt mye energi i å gru meg på grunn av andre sine erfaringer fordi DU ikke nødvendigvis er i samme situasjon som DE er.. Lykke til TS.
AnonymBruker Skrevet 28. juni #18 Skrevet 28. juni Mange har alt for store forventninger til psykolog. En psykolog kan ikke fikse deg, h*n er et hjelpemiddel for at du skal kunne fikse deg selv. Psykologen skal først og fremst lytte. Man kan faktisk komme langt med å skrive ned det som plager en, og lese igjennom det etter en tid. Psykologen kan heller ikke skrive ut medisin, det må en lege eller psykiater gjøre. En psykiater er en lege med spesialisering i psykiatri. Anonymkode: f2e3b...b8f
AnonymBruker Skrevet 28. juni #19 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg har i mange år slitt med ocd-lignende tilstand. Men legen sendte meg videre til psykolog. Jeg ble så utmattet tilslutt av den kroniske angsten at jeg ble delvis sykemeldt. Har vært delvis sykemeldt i ca 6 måneder. Jeg har fått time hos psykolog nå men han har mye negativ omtale. Og jeg føler meg litt bedre etter medisinering men ikke helt bra. Men er bedre enn jeg var. Kan psykologen gjøre mer enn hva jeg kan klare på egenhånd? Jeg bruker chatgpt som psykolog inntil timen og det hjelper mye. Anonymkode: 27fc7...d9b Møt opp og se hva som skjer. Å ikke prøve er tullete når du får tilbud om å prøve. Anonymkode: 41f6d...af1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå