Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg bor ikke i Bærum, men liker selv nøytrale farger. Ser på meg selv som en fargerik person med mange ting som skjer oppi hodet, og liker å ha rolige omgivelser rundt meg. Da trives jeg best. Det betyr ikke at jeg ikke liker farger, men på interiør liker jeg å ha det mest mulig nøytralt på «de store tingene», og ha innslag med farger rundt omkring. Det gir ro i mitt hode. Masse farger blandet sammen, blir som rot for meg. Vi er forskjellige! 

Anonymkode: d096c...c86

100% enig. For meg gjelder dette også klær, jeg elsker nøytrale farger. Det er kledelig, elegant, og gir et skandinavisk og rolig uttrykk jeg trives med. Venninnene mine sier «herregud, du må jo bruke FARGER! Ikke vær så BEEESJ!». Mens jeg på min side synes ikke de har fargesans og velger dårlig kvalitet, men uten å si noe om det til dem. Det er liksom in å disse nøytrale farger. Hver sin smak!

Anonymkode: 2bc25...dd8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Har dere fargefobi? Synes dere det er vulgært med farger? Hus, interiør, barneklær, ja alle klær, biler, hager - alt er fargeløst. 

Har dere ikke forstått hvordan fargeløse omgivelser påvirker oss negativt?

Se fargepaletten i Kristiansund!

Se fargegata i Stavanger!

I Bærum ville nok dette vært forbudt, mens hos andre skaper det trivsel.

Anonymkode: 5fc29...c3f

Enig! Bor her sjæl og mener også at Bærum er en kjedelig kommune! Mangler absolutt mangfold på flere måter. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Da er i hvert fall du fullstendig stil-løs med dette innlegget her. Snakk om å drite seg ut! 🤣

Anonymkode: 1de3f...748

Lever jeg godt med. Jeg sank ned noen nivåer for å skrive det innlegget. 

Anonymkode: a9440...c6b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Fighter83 skrev (4 minutter siden):

Enig! Bor her sjæl og mener også at Bærum er en kjedelig kommune! Mangler absolutt mangfold på flere måter. 

Jallah, kom til drammen habibi, mangfold og farger her 😋

Synes ikke bærum er beige, jeg.

Anonymkode: bc780...aad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

100% enig. For meg gjelder dette også klær, jeg elsker nøytrale farger. Det er kledelig, elegant, og gir et skandinavisk og rolig uttrykk jeg trives med. Venninnene mine sier «herregud, du må jo bruke FARGER! Ikke vær så BEEESJ!». Mens jeg på min side synes ikke de har fargesans og velger dårlig kvalitet, men uten å si noe om det til dem. Det er liksom in å disse nøytrale farger. Hver sin smak!

Anonymkode: 2bc25...dd8

Det som har vært in de siste 5 årene er jo nøytrale farger... så det er strengt tatt du som er trendslaven her. 

Anonymkode: 9be3f...e7d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bærum er konformitetens Mekka. Man betaler dyrt for å fremstå lik som alle andre.

Anonymkode: 05a02...719

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Cartman skrev (7 timer siden):

Ikke sammenlign Bærum noen forblåste fiskelandsbyer. Trivsel? Hva har Kristiansund? Måker, fiskestank, ekstremdialekter og regn hele året. 

I Bærum har man stil. Du vet det ordet i ordlisten dere ikke lærte. 

Det er ingenting med Bærum som er stilig....

Anonymkode: 6d576...1fb

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Legg gjerne ved bilder, om du har vært i Bærum og faktisk sett dette. Jeg kjenner meg ikke igjen i dette med hudfarge. Jeg bor i Bærum og det er gule, røde, hvite, grå osv hus her. Ganske likt som andre steder i landet. Nybygg som feks rekkehus bygges ofte i brunt, men det gjelder jo hele landet og er utbygger som følger trender. 

Barna i barnehagen her går i rosa, regnbue, prinsesse kjoler og superhelt mønster. Helt vanlig og likt som resten av landet. 

Anonymkode: ab369...c36

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Legg gjerne ved bilder, om du har vært i Bærum og faktisk sett dette. Jeg kjenner meg ikke igjen i dette med hudfarge. Jeg bor i Bærum og det er gule, røde, hvite, grå osv hus her. Ganske likt som andre steder i landet. Nybygg som feks rekkehus bygges ofte i brunt, men det gjelder jo hele landet og er utbygger som følger trender. 

Barna i barnehagen her går i rosa, regnbue, prinsesse kjoler og superhelt mønster. Helt vanlig og likt som resten av landet. 

Anonymkode: ab369...c36

Tja, lik som resten av landet vet jeg faktisk ikke helt. 🤔 Man skal ikke langt ut av byen før en større andel av boligene har et behov for modernisering.

Men lik som i nærliggende områder? JA. 

Anonymkode: d2012...00b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.6.2025 den 19.18):

Har dere fargefobi? Synes dere det er vulgært med farger? Hus, interiør, barneklær, ja alle klær, biler, hager - alt er fargeløst. 

Bærum var demure før det ble a thing.

Du leste det først på KG.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...