Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2006 #1 Skrevet 19. mars 2006 Noen som har oppskrifter på forskjellige enkle gryteretter? Helst uten fisk....
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2006 #2 Skrevet 19. mars 2006 Gryterett er kjedelig og åttitalls. Spis noe annet.
Arkana Skrevet 19. mars 2006 #3 Skrevet 19. mars 2006 Jeg synes kyllinggryte er veldig godt. Jeg pleier å bruke slike frosne kyllinglår. Tiner dem og bruner dem raskt i en gryte. Tar ut og steker løk, hvitløk, selleri og gulrot. Legger kyllingen tilbake og tilsetter hermetiske tomater, oregano, laurbærblad, salt/pepper, litt rødvin og hønsebuljong. Lar småkoke ca 45 minutter og serveres med potetmos. Ha gjerne i flere grønnsaker også, f.eks. aubergine, squash, paprika, kikerter osv. Chili con carne er også kjempegodt. Steker kjøttdeig sammen med løk, hvitløk og hakket chili. Har i chilipulver, hermetiske tomater, hermetiske brune bønner, cayennepepper, paprikapulver, salt/pepper og litt hønsebuljong. Lar småkoke en halvtimes tid og serverer med ris. Lys lapskaus: Bruk en saltet/røkt svineknoke som får koke til kjøttet løsner fra benet (et par timer). Skjær poteter og rotgrønnsaker (gulrot, kålrot og sellerirot) i terninger. Kok opp vann eller kraften fra knoken og ha i grønnsakene og kjøttet skåret i terninger. La koke 15 minutter, ha i en strimlet purre og la koke til grønnsakene er møre. Smak til med salt og pepper.
Gjest Virvel Skrevet 19. mars 2006 #4 Skrevet 19. mars 2006 Finnebiffgryte: Kjøp finnebiff og brun i stekepanne, gjerne sammen med litt løk. Lag viltsaus (bruk gjerne posesaus spritet opp med noen brunostskiver og litt mortrede einerbær) og ha i finnebiffen. Serveres med kokte poteter og rørte tyttebær. Det har jeg hatt til middag i dag. :-D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå