Gå til innhold

Hvorfor holder menn på slik?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter det som føltes som en evig runddans på 8 mnd har jeg ENDELIG blokkert fyren over alt. Dette tror jeg har genuint vært min verste hekt noensinne og har prøvd å distansere meg, men fyren har kommet "krypende" tilbake gang på gang og jeg har gitt etter. Opprinnelig kuttet jeg det med han i januar fordi han ikke følte det samme - ok, ærlig sak det. Han var intr det vet jeg, men mange faktorer som gjorde det vanskelig å utvikle noe videre. Ekstremt intens, fortalte om meg til venner, ringte meg hver uke på slutten, spurte om familien min etc..

Men så kom han tilbake som nevnt gang på gang. Feks spurte om jeg kjente en kollega av han helt random? Hvordan det gikk med dating livet mitt? Om han jeg datet og tom NAVNET på fyren etter jeg hadde kuttet det med han. Om jeg hadde vært med flere enn han? Datet en annen i 2 mnd etter han første. Prøvde å gjenoppta kontakten på snap, men merket at han ikke var så intr. Så jeg backet ut enda en gang. Da kom han tilbake etter 1 uke, og så etter 4 dager og deretter etter 2 uker igjen. Siste gang spurte han meg om noe greier, svarte hyggelig og da var det rett på an igjen - hvordan går det med dating livet ditt da? Altså i alle verdens dager og rike. 

Greien er at det er ganske tydelig at han har brukt meg som en slags ego boost/validering.. Men samtidig stusser jeg over den nysgjerrigheten han har ovenfor mitt dating liv, og har spurt om jeg har truffet flere enn han jeg datet osv. Siste samtalen før jeg blokkerte han over alt så kommer vi inn på at han hadde vært intim med 2 andre jenter. Så skrev jeg bare - så flott, på overtid det. og sa det var bra han koste seg, fordi det hadde jeg. Istedenfor å bare le det vekk, skrive - så flott vi begge har hatt det kjekt etc.. Så ble fyren passiv aggresiv??? Han skriver helt bardus - du har sikkert vært med 4 ganger så mye som meg? Og da svarte jeg nei, og da sa han bare virker nå som det siden du sier du har kost deg masse. Og deretter utleverer han seg selv med å si han bare har vært med 2 stk og det er ikke bare bare for å være han egentlig. Okei? Akkurat som han ville at jeg indirekte skulle forklare hvor mange jeg hadde vært med. Sa jeg bare hadde vært med to selv, men flørtet en del på byen og gjort andre ting foruten om ligging. Og der ble han passiv aggresiv igjen - åja det ja, men du skulle nå tro det var sex hver dag da, men... (Men ja???) 

Har blitt så lei av dette opplegget så jeg spurte han rett ut (prøvd før). Hva er det du vil? vil du være venner eller vil du faktisk møtes? For nå har du kommet tilbake flere ganger. Da bare viker han unna alt, han hadde ikke kontaktet meg, han hadde ingen formening, syntes det var bare kjekt å snakke med en fra et annet sted enn seg selv? Så da skrev jeg, så spiller ingen rolle om du snakker med meg eller om du snakker med Per 24 fra samme sted? Det ville han heller ikke svare på, så da sa han igjen, men du har kontaktet meg like mange ganger. Noe som ikke stemmer. Alt konkluderte med at han skrev - for å være ærlig så vil jeg ingen av delene (være venner eller møtes). Da svarte jeg bare med - dette er ikke verdt et svar en gang og blokkerte han dagen etterpå når han hadde sett mld (svarte ikke på siste mld). Til info jar jeg blokkert han på snap og avfulgt han på ig og han tok allikevel kontakt med meg... 

Dette er det verste jeg noen gang har vært borti når det kommer til umoden oppførsel... sjalu, "eiersyk", frekk og unnvikende oppførsel... Hva er greien med gutter som holder på slik og hvorfor tror dere han gjorde det (foruten om ego boost). Er ikke det speiselt at han ble små passiv aggressiv når jeg sier jeg har hatt det kjekt ?? Og den konstante spørringen om dating livet mitt? 

Anonymkode: 78e1a...de1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å lese svarene du har fått alle de andre trådene om akkurat samme mann og spørsmålsstilling?

Ingen her kan svare på vegne alle menn, og alle relasjoner er et resultat av to personer, altså er din rolle i det hele like relevant men også like umulig for noen her å analysere. Det finnes ikke et korrekt svar med to streker under, og du må før eller siden akseptere at å ha mennesker i livet innebærer å ikke forstå alt selv om det innimellom er fryktelig slitsomt.

Anonymkode: 03518...633

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har ikke fått med meg noen andre tråder fra ts såfall får du linke. Ikke alle sitter her og følger med på alle tråder en ts starter.

hekt er beintøft. En får nok tilslutt så bra du har blokkert alt. Du må sette grenser for deg selv ellers kjører folk over deg .. tar litt tid men det vil gå over. Beste er å kutte kontakten helt. 

god helg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi du lar han. Så enkelt egentlig. Regner med at dere hadde sex. Gadd ikke lese hele innlegget.

Anonymkode: fead2...810

AnonymBruker
Skrevet

Du kan likegodt snu på spørsmålet... hvorfor holder du på slik? Hvorfor har du kontakt med han? Hvorfor svarer du han? 

At du har en hekt på noen gjør deg ikke tankeløs. Du ser jo hva som skjer og hva som ikke skjer. Ikke sant? 

Du skulle blokkert han i januar. At du ikke gjorde det og nå angrer på at du ikke gjorde det tidligere, definerer ikke "menn" på generelt grunnlag. 

Menn er ikke sånn som han. Det vet du. Så hvorfor lar du han holde på sånn med deg?

Anonymkode: 3389a...9f8

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
GrønnNellik68 skrev (4 timer siden):

Har ikke fått med meg noen andre tråder fra ts såfall får du linke. Ikke alle sitter her og følger med på alle tråder en ts starter.

hekt er beintøft. En får nok tilslutt så bra du har blokkert alt. Du må sette grenser for deg selv ellers kjører folk over deg .. tar litt tid men det vil gå over. Beste er å kutte kontakten helt. 

god helg

Nei, men hun har relativt god oversikt og det var henne jeg henviste dit, ikke deg😅

Anonymkode: 03518...633

Gjest Cartman
Skrevet

Er det norgesmesterskap i lange hovedinnlegg? Kom til poenget. Hva er greien med slike menn? Svar: jeg vet ikke hva greien er, da jeg ikke kjenner noen av dere. Det kan være at han har lite empati/sympati og da bør du holde deg unna ham. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.6.2025 den 14.18):

Fordi du lar han. Så enkelt egentlig. Regner med at dere hadde sex. Gadd ikke lese hele innlegget.

Anonymkode: fead2...810

Ja, at han leker med følelsene mine er en ting: men en annen ting er behovet hans for å vite om dating livet mitt… Det er det jeg syntes er spesielt fordi jeg aldri har opplevd lignende. Har vært borti masse rare menn, men ikke en slik oppførsel.. eiersyk, sjalu uten noen grunn?

Anonymkode: 78e1a...de1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...