Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med jordmor å gå til privat i Bergen sør? Hadde tenkt bestille meg en time hos Kjersti på bambusklinikken men hun har ferie og skal dessverre flytte. Neste som overtar etter henne begynner ikke før 4 august og da er jeg langt forbi både termin og maks overtid. 

jeg er på jakt etter jordmor som tøyer/stripper. Er i uke 39 og er helt utslitt av så si null søvn, konstante smerter i symfysen og et helt lealaust bekken så vil virkelig prøve få satt i gang noe.

(Dette er andre barn, så jeg vet det ikke blir magisk mer søvn når baby er på utsiden, men da kan hvertfall pappa ta baby noen timer her og der løpet av dagen) 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Huff, jeg har ingen erfaring med Bergen, men i Oslo har jeg blitt strippet av både kommunal jordmor og jordmor på sykehuset, så det burde jo ikke vært slik at man må betale for det privat… (Om stripping funker er jo en annen diskusjon - for meg ble det bare trigget masse maserier og ikke mer enn det på nesten to uker). 

Og helt enig med deg at alt med søvn og kroppslig velvære blir bedre når babyen er ute. Med andremann følte jeg meg så latterlig bra etter fødsel, ikke fordi formen egentlig var så god, men fordi det var ekstremt mye bedre enn å være gravid. Hang in there! ❤️❤️

Anonymkode: 7ba08...233

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Huff, jeg har ingen erfaring med Bergen, men i Oslo har jeg blitt strippet av både kommunal jordmor og jordmor på sykehuset, så det burde jo ikke vært slik at man må betale for det privat… (Om stripping funker er jo en annen diskusjon - for meg ble det bare trigget masse maserier og ikke mer enn det på nesten to uker). 

Og helt enig med deg at alt med søvn og kroppslig velvære blir bedre når babyen er ute. Med andremann følte jeg meg så latterlig bra etter fødsel, ikke fordi formen egentlig var så god, men fordi det var ekstremt mye bedre enn å være gravid. Hang in there! ❤️❤️

Anonymkode: 7ba08...233

Kommunale jordmoren min tilbyr ikke stripping/sjekk av modning i det heletatt dessverre. Gjelder visst for alle jordmødrene på helsestasjonen «min» spurte også om henvisning til jm på sykehuset men fikk avslag siden det er høysesong for fødsler nå og allerede altfor travelt, så derfor på jakt etter privat ☺️ Ble ikke strippet før samme dag som jeg fødte sist og da etter igangsettelse med ballong så kroppen var allerede «i gang» Vet det ikke er garantert til å trigge noe men føler jeg bare må få prøvd det ut. 

Ja, gleder meg veldig til å kunne snu meg i sengen igjen uten å føle at bekkenet mitt skal falle fra hverandre 😅 er i tillegg enorm denne runden ifht forrige svangerskap, kroppen er ikke akkurat imponert 😅😂

AnonymBruker
Skrevet
PurpleTuliip skrev (På 27.6.2025 den 22.42):

Kommunale jordmoren min tilbyr ikke stripping/sjekk av modning i det heletatt dessverre. Gjelder visst for alle jordmødrene på helsestasjonen «min» spurte også om henvisning til jm på sykehuset men fikk avslag siden det er høysesong for fødsler nå og allerede altfor travelt, så derfor på jakt etter privat ☺️ Ble ikke strippet før samme dag som jeg fødte sist og da etter igangsettelse med ballong så kroppen var allerede «i gang» Vet det ikke er garantert til å trigge noe men føler jeg bare må få prøvd det ut. 

Ja, gleder meg veldig til å kunne snu meg i sengen igjen uten å føle at bekkenet mitt skal falle fra hverandre 😅 er i tillegg enorm denne runden ifht forrige svangerskap, kroppen er ikke akkurat imponert 😅😂

Jeg bor i Bergen og fikk beskjed om at jordmødre privat og på helsestasjon ikke har lov å utføre stripping før overtid. Har vært til Kjersti men det var tidlig, har dessverre ingen andre jeg kan anbefale 😵‍💫

Anonymkode: 99351...56b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg bor i Bergen og fikk beskjed om at jordmødre privat og på helsestasjon ikke har lov å utføre stripping før overtid. Har vært til Kjersti men det var tidlig, har dessverre ingen andre jeg kan anbefale 😵‍💫

Anonymkode: 99351...56b

Så rart! Har venninne som var hos Kjersti 38+3 i februar og ble strippet da 🤷🏻‍♀️

• 6 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
Søker rundt på det samme nå. Fant du ut av noe?😊

Anonymkode: 54ea6...5c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...