Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere som bor nært Tigerstaden eller kjenner godt til Escape rommene som finnes i Oslo. Vi skal blant annet innom Oslo i løpet av ferien og trenger tips til et escape room som vil passe bra til gutter på 9 og 11år sammen med oss foreldre selvfølgelig. Ikke for skummelt. Anbefalinger? 😊

Anonymkode: 3ed1c...392

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fangene på fortet er perfekt. Hvert der selv med barna. De elsket det.

Anonymkode: 2fb84...863

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært flere steder i byen

https://www.escapegames.no/no/spill.html

Her har vi tatt både Ville vesten Express, Tsjernobyl, og Ubåt Voyage.

Tsjernobyl er kanskje litt skummel for en niåring, men begge de to andre var veldig bra.

Anonymkode: cf5a2...792

Skrevet

Er det noen slanger på disse stedene?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tror det på den nederste linken er mye mer barnevennlige enn på den øverste, utfra beskrivelsen av rommene og egen erfaring fra de nederste. Spørs litt hva barna tåler såklart, siden de ikke er veldig små.

Det står "alle aldre" på mange av spillene hos escape games, men jeg har spilt the virus lab (riktignok for 2 år siden, tar forbehold om endringer siden da), men hele premisset med dødelig virus er jo litt skummelt, og det var i tillegg elementer av "jumpscares" og skrekkfilmvibber, vi var voksne damer som hylte panisk ved to anledninger. Mer spesifikt i spoiler tag for å ikke ødelegge for andre som ikke har spilt det - advarsel om at å åpne spoiler tagen kan ødelegge noe av moroa for dette rommet:

Spoiler

Man finner relativt realistiske "avkappede kroppsdeler" to steder man ikke forventer det, det ene involverte at en kroppsdel svingte ned fra taket når man åpnet en dør. 

Anonymkode: 410e9...e41

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har spilt Harry Potter escape room med barna og det var veldig gøy, men litt lite (bare ett rom) og noen av oppgavene var litt vanskelige (de er 6 og 10). Men ellers kan jeg anbefale det.

Anonymkode: d6276...a37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...