Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Enten en tur til Italia med landing i Milano for å besøke Venezia og lake como + muligens 1-2 dager innom Nice / Cannes. Leiebil. 

Eller tur til Korfu og ferge over til Albania og dele tiden 50/50 mellom de to stedene. 

Direkte Flybilletter til Milano ligger på rundt 10 000 akkurat nå tur/retur for begge. Mens billetter til Korfu som ikke inneholder lange mellomlandinger ligger på over 15 000 den tiden vi skal dra. Det er 1 ukes tur. 

Men i Albania kommer man mye lenger med pengene så ville kanskje gått opp uansett? Veldig usikker på hva som blir best. 

Anonymkode: 0ac10...09f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du kan nok fort spare inn de 5000 kronene ved å være i Albania fremfor Italia ja. Spesielt steder som Venezia er helt sykt dyrt, og en av disse gondolturene på en halvtime koster fort en tusenlapp i seg selv. Du kommer utrolig mye lenger mer pengene der. Om jeg var deg ville jeg prøvd å tatt pengene ut av ligningen; det blir ikke all verdens forskjell uansett, men heller fokusert på reisemålene. Albania og Korfu er veldig ulike reisemål fra Milano, Venezia og Como-innsjøen. Jeg trives bedre i Albania personlig, da de reisemålene dine i Italia er typisk bucketlist-reisemål som ikke egentlig er så veldig kule når man er der, men som mange besøker fordi de er så kjente og alle har et forhold til plassene. Med unntak av Como-innsjøens småbyer, der er det faktisk vel verdt å ta en tur. 

Et lite personlig tips er for øvrig å sjekke ut Murano; ee slags ikke-så-turistifisert versjon av Venezia. Mye billigere, mye mindre folk, og samme greia med å være bygd i vannet. Ikke like storslåtte hus og kirker, men sjarmen og at den faktisk føles noe autentisk gjør det vel verdt byttet etter min mening. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Eller tur til Korfu og ferge over til Albania og dele tiden 50/50 mellom de to stedene. 

Helt klart valgt denne turen 😀 

Anonymkode: 72feb...0cb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den forstod jeg ikke. En kort stopp i Nice og Cannes, som ligger i et helt annet land? Bruke en hel dag av ferien på å kjøre, for 1-2 dager? Bestill i så tilfelle retur fra Nice - det er nok rimeligere enn Milano også. 

Og Albania har som nevnt et mye mer behagelig prisnivå. Men er samtidig mindre interessant. Og temperaturen blir raskt opp mot 40 grader.

Personlig hadde jeg valgt Comosjøen over alt annet du nevner. Mulig i kombinasjon med Sveits og Alpene. Nydelig om sommeren, også temperaturmessig. 

Anonymkode: 16b06...5ac

AnonymBruker
Skrevet

Ville valgt Italia selv om det er dyrere 

Anonymkode: 34159...491

AnonymBruker
Skrevet

Venezia..Nice…høres ut som gigantiske turistfeller. 

Anonymkode: de259...d1c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Durinur skrev (5 timer siden):

Ja, du kan nok fort spare inn de 5000 kronene ved å være i Albania fremfor Italia ja. Spesielt steder som Venezia er helt sykt dyrt, og en av disse gondolturene på en halvtime koster fort en tusenlapp i seg selv. Du kommer utrolig mye lenger mer pengene der. Om jeg var deg ville jeg prøvd å tatt pengene ut av ligningen; det blir ikke all verdens forskjell uansett, men heller fokusert på reisemålene. Albania og Korfu er veldig ulike reisemål fra Milano, Venezia og Como-innsjøen. Jeg trives bedre i Albania personlig, da de reisemålene dine i Italia er typisk bucketlist-reisemål som ikke egentlig er så veldig kule når man er der, men som mange besøker fordi de er så kjente og alle har et forhold til plassene. Med unntak av Como-innsjøens småbyer, der er det faktisk vel verdt å ta en tur. 

Et lite personlig tips er for øvrig å sjekke ut Murano; ee slags ikke-så-turistifisert versjon av Venezia. Mye billigere, mye mindre folk, og samme greia med å være bygd i vannet. Ikke like storslåtte hus og kirker, men sjarmen og at den faktisk føles noe autentisk gjør det vel verdt byttet etter min mening. 

Ja har allerede vært alle de stedene det stod mellom, bortsett fra comosjøen. Så er egentlig litt «samme» sånn sånn, men husker det var ganske dyrt i Italia 😅

Takk for tips. Hvordan kommer man seg til Murano? Sjekka på Google Maps og det står det ikke er mulig å kjøre? Kommer til å leie bil med en gang vi lander siden det koster 2500 for en uke, blir mye billigere enn taxi hit og dit. 

Anonymkode: 0ac10...09f

Skrevet

Ville valgt Italia, men heller Iseo sjøen og områdene rundt der fremfor Comosjøen! Mye mer autentisk, og mindre turister.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Anonym_x skrev (6 timer siden):

Ville valgt Italia, men heller Iseo sjøen og områdene rundt der fremfor Comosjøen! Mye mer autentisk, og mindre turister.

Mener du at Lago di Como er en ikke-autentisk sjø? En fake sjø?

Anonymkode: d507a...506

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Mener du at Lago di Como er en ikke-autentisk sjø? En fake sjø?

eller så mente brukeren at omgivelsene og folke gjør at opplevelsen er mer autentisk 😝 mindre turistpreget.. 

Anonymkode: 09fb9...0aa

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi var veldig nære å gå for løsningen med  Korfu og Albania selv i år, så ville valgt den av de to. Endte selv på Malta. 

Anonymkode: 07939...5f0

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville valgt tur nr 2, Korfu/Albania. Den første turen hørtes stress ut, for meg. 

Anonymkode: e4f47...180

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

eller så mente brukeren at omgivelsene og folke gjør at opplevelsen er mer autentisk 😝 mindre turistpreget.. 

Anonymkode: 09fb9...0aa

Nei, sier du det? 😆

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Enten en tur til Italia med landing i Milano for å besøke Venezia og lake como + muligens 1-2 dager innom Nice / Cannes. Leiebil. 

Dette høres mye gøyere ut enn Albania.

Anonymkode: 88082...622

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke orket turistmaskinen Venezia. 

Anonymkode: fd8a0...79a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...